t>

Breaking News

Penjelasan Alvin Kenapa Dia Ajak Berbuka Puasa Dengan Sup Babi.



Alvin cakap dia buat lawak jek. Dia sengaja buat lawak tue sebab nak tengok respon orang ramai terhadap lawak yang dia buat. Adakah dia nak cakap apa guna non muslim berpuasa last2 berbuka dengan babi?

Ataupun nak cakap non muslim harap jek berpuasa, lepas berbuka layan babi dan arak?

Ini ke yang dia nak sampaikan?

Sebenarnya samada non muslim berpuasa ataupun berbuka dengan babi sekalipun selepas tue, itu hak masing2 la. Berpuasa sekalipun dia still non muslim. Dia nak merasai amalan berpuasa, tak salah pun. So tak perlu nak perli2 orang macam tue. Kalau itulah niat yang si Alvin neh cuba sampaikan.

Penjelasan dia kat bawah neh hah ;

Penulis blog berunsur seks, Alvin Tan dan Vivian Lee sekali lagi mencipta kontroversi dengan memuat naik gambar 'Selamat Berbuka Puasa' di akaun Facebook milik mereka berdua malam Khamis.
Gambar berkenaan memaparkan mereka sedang makan 'bak kut teh' yang digambarkan sebagai makanan yang wangi, enak dan menyelerakan.
Mereka mengesahkan posting berkenaan dibuat tanpa ada apa-apa niat disebaliknya. "Ia hanya bahan jenaka. Saya rasa."
Bagaimanapun, posting berkenaan mendapat lebih daripada 500 komen yang mengecam tindakan pasangan berkenaan yang didakwa tidak mempunyai sensitiviti terhadap masyarakat berbilang kaum.
Seorang pelawat memberi ulasan: "Anda bebas membuat apa jua posting yang anda ingin muat naik. Tapi yang ini benar-benar bukan kebebasan. Saya tidak mempunyai masalah dengan aksi erotik anda tapi kali ini anda benar-benar melampau.”
Seorang lagi mengatakan aksi tersebut adalah mengaibkan dan sengaja mencari publisti murahan sementara yang lain agak hairan sama ada mereka ini tahu sejarah peristiwa 13 Mei.
Ketika ditanya sama dia menyesal dengan membuat posting sedemikian, Tan berkata, "belum lagi…"
"Mungkin, selepas ini. Saya tidak pasti. Saya tidak sabar untuk melihat bagaimana menerima isu ini. Nampaknya tidak semua orang mempunyai pemikiran yang sama seperti kami.
"Ia hanyalah satu lawak menyedihkan. Ini adalah satu percubaan kami untuk melihat bagaimana masyarakat menerimanya. Saya hanya mencuba untuk membuat kelakar dalam perkara seperti ini," katanya dalam satu perbualan telefon bersama The Star Online.
Bagi dia, oleh kerana sambutan yang tidak menggalakkan menunjukkan ‘orang tidak nampak unsur humor yang cuba ditonjolkan, kebanyakan orang marah dan kecewa dalam isu ini’.
Ditanya sama ada dia akan memadamkan posting berkenaan, Tan berkata dia mugkin akan berbuat demikian namun pada ketika ini ramai yang telah berkongsi gambar tersebut di akaun Facebook masing-masing.
Sehingga berita ini ditulis, lebih 140 penggunan akaun Facebook telah berkongsi posting berkenaan.

Rujukan :  http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2013/7/12/mstar_berita/20130712113901&sec=mstar_berita