t>

Breaking News

Amaran Untuk Pengguna2 P1 WIMAX - Sila Baca Ini Kalau Taknak Kena Tipu!!!

Aku ingatkan kes penipuan neh ialah kes terpencil. Rupanya ramai lagi yang alami benda2 begini. Aku juga bakal menamatkan langganan P1 Wimax aku. 

Ada beberapa sebab.

1. P1 Wimax penipu. Dia cakap kalau during internet service problem, kita tak perlu bayar apa2 jika kita buat report. HARAM. Yang neh pun aku ada buat report, tapi tak dapat apa2 feedback pun. Pernah la sampai satu tahap tue, lebih kurang seminggu lebih takde line. HARAM P1 nak peduli.

2. Pasal kelewatan bayar rm1.50. Kes berlaku hampir 3 bulan lepas. Sejak2 itu aku dah start tanam azam. Habis kontrak P1 aku akan terminate P1 neh terus. Aku dah simpan dendam pada P1 yang kurang ajar nak mampos neh. Bayangkan ek. Aku tiap2 bulan bayar macam biasa. Tak pernah tak bayar. Then ada satu bulan tue, rupany2 aku terkurang bayar rm1.50. Aku tak sedar langsung benda tue. So apa yang P1 buat ialah dia pergi potong line aku. Then dia cakap aku kena bayar rm10 untuk reconnection. I mean, aku macam blur2 la kan. RM1.50 je kot. Apahal pula ko gila babi sangat potong line aku. Aku bergaduh ah juga dengan dorang. Still dorang cakap nak sambung kena bayar. Yang lebih teruk tue dia cakap aku kena bayar rm60 dulu. Aku pun transfer la rm50. Lepas dah transfer dalam 3 hari kena potong lagi. Terkejut la aku. Apahal pula P1 bangsat neh potong line aku lagi. HARAM JADAH betul. Aku call punya call. Rupanya2 dorang cakap aku kena bayar rm80. Yang g bayar rm60 tue kenapa.. sekali lagi aku kena reconnection fees. Berjam juga la bergaduh dalam hp masa tue. Start tue aku dah tekad. P1 neh memang BABI kot. Cakap tak pernahnya betul. Cakap macam sial. Belit2 punya manusia. Sudahla pasal rm1.50 je pun potong line orang. Lepas tue aku kena bayar bill terbaru untuk reconnection lagi. Lepas tue service macam haram. Call pun asyik engage aje. Boleh dikatakan aku totally fedup ah dengan P1 neh. Aku dah sebut dengan JELAS lagi TERANG yang i am totally fedup dengan P1 pada customer service dia. Siyes aku cakap. Aku bukan nak puji sangat MAXIS. Tapi dalam banyak2 line internet, bab customer service, MAXIS memang paling power. Kedua ASTRO. Aku complaint sikit aje, reconnection fee terus takde. Tapi tue la. ASTRO suka naikkan harga perkhidmatan. MAXIS pula mahal. Ingatkan P1 boleh jadi alternatif yang baik. Rupanya lagi HARAM.

Yang buat aku kecik ahti dengan P1 neh ialah dia berkira gila babi. Dah dekat 2 tahun lebih kot aku jadi customer dia. Aku tak pernah tak bayar weh. Tiap2 bulan aku bayar. Bahkan aku selalu bayar lebih. Itu pasal jadinya kurang rm1.50 tue. Pasal bila dah selalu bayar lebih2 kadang2 aku ingat ah bulan neh kena bayar rm50 je kot. Pasal bulan lepas aku bayar rm100. So aku tak dapat amount yang betul.

Tapi aku kecewa gile babi ah dengan P1 neh. Disebabkan aku kurang bayar rm1.50 instead of telefon bagai bagi kita reminder ke apa ke, depa terus potong. Tak macam sial ke cara dorang neh?

Astro kurang ajar, kurang ajar dorang pun still call bagitau bill sekian2, berapa. Tak suka2 potong. Yang P1 neh memang service macam sial. Ini last la aku terkena. Aku habis contract aje aku mesti nak POTONG. 

PERGI MAMPOS SAMA P1. 

And dalam pada itu, rupanya ramai yang ada isu dengan perkhidmatan P1 pun weh..

Cuba baca bawah neh hah ;


Ini aduan yang sampai kepada pihak Oh Media.

Rujukan : http://ohartis.com/2013/12/p1-wimax-trending-dengan-isu-kekeliruan-penipuan-pelanggan/
 
Dan lebih banyak lagi kat bawah2 neh beb. Rupanya ada group khas untuk mengadu penipuan2 P1 neh hah ;


Siap nama kena blacklisted lagi beb. Gila.

Lihat lagi ;





BTW, P1 neh memang sucks. Aku dah bayar dah bill aku 1/12 hari tue. Due date 19/12. Sejak2 aku terkena pasal rm1.50 tue aku dah mula bayar bill awal bulan. Sebab aku nak maki P1 masa terminate account nanti. Setiap kali itu juga la P1 akan hantar mesej minta aku bayar bill walaupun aku dah bayar. Macam sial kan perkhidmatan dorang. Dah la tak up to date.

Kepada korang2 yang menjadi mangsa P1 boleh direct masuk group ini ;

==> https://www.facebook.com/groups/159121421506

Jom kita sebarkan permainan P1 neh. Biar satu Malaysia tahu betapa teruknya depa melayan customer mereka.