t>

Breaking News

Lagi Gambar Kontroversi Ular Makan Kucing Tersebar.. [Peminat Kucing Semakin Mengamok]

Episode pertama disini ==> http://sozcyili.blogspot.com/2014/01/kecoh-peminat-kucing-vs-peminat-ular-di.html

Kali neh nama ular yang menjadi punca kekecohan ialah jack. Nama pemilik kepada ular jack ialah Prince Zuko. Prince Zuko sudah cabut lari selepas gambar yang dia upload tersebar secara berleluasa di laman2 sosial pada hari neh.

Rujuk ;

 

Beberapa owner page pecinta2 kucing sudah mula berasa geram dengan penyebaran gambar di atas. Bahkan ada di antara mereka akan ambil tindakan undang2 untuk mengesahkan jika pemilik2 ular tersebut membela ular dengan mendapatkan lesen dari pihak tertentu ataupun tidak. Mereka nampaknya nekad untuk mengambil tindakan selepas melihat pemilik2 ular seakan2 cuba melakukan provokasi terhadap pencinta2 kucing yang kita sedia maklum, memang la sayangkan kucing2..

Hasil semakan aku di facebook sebentar tadi ;

1. Pemilik account Prince Zuko sudah lenyap.

2. Account dia telah ditutup secara tiba2 selepas gambar di atas tersebar secara meluas di laman2 sosial.

3. Nampaknya macam betul aje dia bagi kucing kat ular dia.. 

Kucing mana la jadi mangsa ular tue.. 

Kucing2 di jalanan tue walaupun takde sesiapa yang punya jangan la kita main rembat dan bagi ular2 kesayangan kita makan.. kucing2 di jalanan tue walaupun tak berapa comel pada pandangan pencinta2 ular namun jangan la buat macam tue pada mereka. Memang betul, nak tangkap tikus susah. Tapi dah pandai2 bela ular, pandai2 la bagi makanan ular. Ular tue kebulur nak makan. Bukan dia nak makan kucing tapi dah tuan punya ular tak bagi makanan dia, dia terpaksa la membaham apa yang ada.. ular juga mangsa keadaan. Disebabkan sikap pemilik ular, ular pula yang kena marah tak pasal2. Apa salah ular? Apa salah kucing? Mereka mangsa keadaan..

Nasib baik gambar.

Kalau ko rakam video neh.. mampos la peminat2 kucing titik titik kan ko akhirnya.. . 

Pendapat aku.

Ular ialah haiwan. Kucing juga haiwan. Jangan kerana haiwan manusia saling bergaduh. Dan jangan kerana sayangkan haiwan masing2 kita tak berfikir sebelum melakukan apa2. Dari awal lagi jika benar sekalipun ular2 kesayangan diberi makan kucing, tak perlu la upload gambar di facebook dan sebarkan.. buat apa nak sakitkan ahti pemilik2 kucing. Dari orang tatau, ko saja bagi orang tahu supaya dorang sakit ahti.. tue sapa salah tue? Kebebasan pada ko sebenarnya menyakiti ahti orang lain. Aku rasa ini pengetahuan umum. Manusia yang ada akal yang waras pasti berfikir sebelum melakukan apa2 tindakan. Sejujurnya benda2 begini tak perlu dikongsikan. Sesama sendiri tahu sudah la.

Begitu juga dengan pemilik2 kucing. Cool sudah. Dapatkan pengesahan dulu. Betul ka memang jack tue makan kucing ka dia saja provoke disebabkan kes ringgo tadinya tue? Apa pun kalau saja provoke, jangan la buat macam tue lagi. Sayangi la binatang peliharaan masing2 dengan tidak menyakiti sesama manusia. Ini masing2 dok sayang binatang bagai. Konon sayang mahluk yang Allah cipta. Tapi sejak bila pula Allah suruh ko sayangkan binatang dengan cara menyakiti ahti orang lain? Baik serupa tak payah sayang macam tue. Kalau betul nak sayang, sayang semua. Binatang pun ko sayang. Manusia pun ko sayang. Kasih sayang ko pada binatang jangan sampai ko tidak menjaga sentimen sesama manusia pula.

HAHAHAHAHA.. 

Rujukan gambar : https://www.facebook.com/photo.php?fbid=805346486148774&set=a.138028979547198.24734.120923971257699&type=1