Hantar SMS Mari Berdoa Kepada Allah Agar Dijauhkan Dari Penzalim Merupakan Satu Kesalahan Di Malaysia.

WAKAKAKAKAKA


Ini betul2 BANGANG beb. Ye, BANGANG.

Tahu kah anda bahawa hantar SMS seperti berikut merupakan satu kesalahan? 

Baca ;

"Sama2 lah kita berdoa agar Allah SWT memberi petunjuk dan hidayah kepada kita semua serta dilindungi negara kita yang tercinta ini dari diperintah oleh SIPENZALIM, PEMFITNAH, PERASUAH, PENIPU DAN PENGANJUR PGRM2 MAKSIAT".

Dan tahu kah anda bahawa hantar sms seperti berikut juga merupakan satu kesalahan dan berbaur politik ;

 "Ayuh mempertahankan ibu pertiwi dri djajah oleh penipu dan perasuah, jgn jd bacul dan nnt anak cucu kencing d atas kubur kita"

Untuk rekod, kedua2 SMS tersebut telah dihantar oleh Mejar Zaidi dan ia dianggap kesalahan oleh tentera itu sebabnya Mejar Zaidi didakwa kerana menghantar sms2 seperti berikut. Mejar Zaidi didakwa atas lima pertuduhan yang berbeza (kita baca as karut) ;

1. Sebab buat laporan polis yang dakwat kekal di jari nya tidak kekal. 

2. Sebab buat kenyataan media tanpa mendapat kelulusan dari kementerian pertahanan. Mejar Zaidi buat laporan polis isu dakwat kekal yang tidak kekal, wartawan bertanyakan soalan dan dia jawab pasal dakwat kekal yang tidak kekal itu aje. Bukan nya burukkan imej tentera dan sebagainya pun. Hanya bagitau yang dakwat kekal di jarinya eh, tak kekal la. So dia buat la ikut protokol undang2. Mula2 lapor polis. Kemudian ada wartawan interview dia jawab la pasal dakwat tue tak kekal. Cuba citer apa salahnya bila menjadi jujur dan berkata2 benar? Owhh lupa, kat negara neh menjadi jujur merupakan satu jenayah. Opss..

3. Sebab sama macam no 2. Sebab salurkan maklumat kepada pihak media. Maksudnya selagi mana ko tentera ko diharamkan dari bercakap dengan wartawan? GILA. 

Untuk rekod, SPR dan menteri pun dah akui dakwat tersebut memang tak kekal. So nak dakwa apa lagi? Patut dah takde kes dah. Buat apa melebih2 sampai bagi orang benci dengan korang? SENGAL!

4. Sebab SMS seperti di atas.

5. Sebab SMS seperti di atas.

Semua tuduhan2 yang dihadapkan ke atas mejar Zaidi adalah tuduhan yang mengarut lagi kemengarutan. Sanggup reka2 kesalahan dia untuk memastikan dia benar2 bersalah?

WAKAKAKA..

Tolong la wehhhhhh.. tolong jangan menambahkan lagi kegilaan2 yang sedia menggila kat negara neh.. apa pun tak boleh la dorang neh.. 

Sumber rujukan disini.

Share this :

Previous
Next Post »