Isu Parti Bogel - Bukti DBKL Tak Buat Kerja.

DBKL ingat orang nak puji dia le tue kalau dia dok cerita kat media apa tindakan yang dia buat untuk menghalang penganjuran parti bogel tue.


Silap la lue DBKL.

Aku haram takde rasa nak memuji tindakan siput ko tue.

HAHAHA..

Kata DBKL ;

KUALA LUMPUR: Berdasarkan siasatan yang dijalankan disahkan aktiviti ‘Topless Friday Beach Party' akan dianjurkan oleh Tetuan Nihonkan Sdn. Bhd di ‘The Pool', 347, Jalan Ampang, di sini pada 11 April (Jumaat).

Demikian dinyatakan Unit Media Jabatan Perancangan Korporat Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), hari ini.

Menurut kenyataan itu, semakan jabatan juga mendapati tidak ada sebarang permohonan untuk menjalankan aktiviti sebagaimana di atas dibuat kepada pihak DBKL.

“Walau bagaimanapun, sekiranya permohonan lesen dibuat ianya tidak akan diluluskan memandangkan ianya tidak selaras dengan garis panduan pelesenan,” jelas kenyataan itu.

Kenyataan itu menambah, penganjur juga didapati telah pun mempamerkan iklan tanpa kelulusan lesen daripada DBKL.

Justeru, DBKL akan mengeluarkan surat tunjuk sebab kepada penganjur dan mereka diberikan tempoh selama 7 hari untuk mengemukakan representasi bertulis mengapa kelulusan lesen premis dan Lesen Hiburan serta lain-lain lesen mereka tidak boleh dibatalkan ekoran kesalahan di atas.

Di samping itu juga, DBKL akan mengarahkan agar premis di atas ditutup selama 7 hari mulai malam ini (8 April) bagi memastikan mereka sentiasa mematuhi syarat yang ditetapkan oleh DBKL.

HD

Yang bermaksud ;

1. Hanya akan tutup selama 7 hari jer.

2. Kemudian mereka masih diberikan peluang untuk buat perniagaan yang sama apabila DBKL hanya minta surat tunjuk sebab bukannya DBKL membatalkan terus lesen mereka2 pun.

Ingat orang BODOH sangat ke? Bila dah kena macam neh, lainkali mereka akan buat promosi tertutup pula. Bukan susah sangat pun.

HAHAHAHA..

Dan lagi satu, bila orang komplen baru la melalak2 nak siasat, pantau dan ambil tindakan sebagainya. Tapi sebelum neh?

Alasan paling klise nak mampos yang depa akan bagi ialah, benda dah kecoh kat media sosial, memang la mereka akan ambil tindakan. Sebelum neh tatau sebab tak diwar2kan pun. Actually, yang sebenarnya buat kerja sebab benda tue dah dikecohkan di media sosial. Kalau tak dikecoh2kan?

Ingat bodoh sangat ke penganjur parti bogel tue? Depa takan bodoh2 nak buat promosi besar-besaran kalau takde pengalaman melakukan event yang sama dengan cara promosi yang sama. Takan nak rugi pula kan?

Benda2 macam neh DBKL patut boleh pantau sendiri sebab korang yang bagi lesen hiburan kan? Jadi pantau la cara mereka beroperasi. Dan lagi satu, hakikatnya rakyat yang kecoh2kan di media sosial sebab takde saluran nak kemukakan aduan dan dimana aduan2 tersebut akan diperhalusi dan diambil tindakan segera.

Konsepnya di Malaysia, ko nak halang sesuatu ko kena lakukan secara terbuka.

Kalau guna saluran tertutup, mimpi la kau.

HAHAHAHAHA..

Share this :

Previous
Next Post »