Syukur DAP Kalah Di Teluk Intan - Lagi Pemimpin DAP Sebarkan Sentimen Racist Terhadap Muslim.

Dia sepatutnya dijadikan calon bagi parlimen Teluk Intan sebelum dinafikan dengan watak Dyana Sofea. Dan jika dia terpilih sebagai calon dalam PRU yang akan datang bagi mewakili parlimen Teluk Intan, kita kena kempen tolak dia kaw2. Jangan sesekali beri peluang pada pemimpin racist untuk jadi pemimpin kerana dia hanya menyebarkan kebencian di kalangan kita, bukannya sebarkan kasih sayang atau selesaikan masalah.

Aku dah sebut.

Jika kita ialah individu yang cerdik. Kita akan cari jalan untuk selesaikan konflik. Kita takan bodoh2 untuk besarkan konflik.

Apa yang LKS buat.
Apa yang Tony Pua.
Apa yang Elizabeth Wong buat.
Apa yang Teresa Kok buat.
Apa yang Wong Chen buat.
Apa yang Gobind buat.
Mereka sebarkan elemen kebencian supaya non muslim anti muslim dan anti Islam. Dan supaya muslim rasa tercabar dengan tindakan non muslim dalam isu pesta arak.

Sivarasa pun hadir juga dalam pesta arak.
Tapi ada dia sebar gambar?
Ada dia berbangga2 mengakui dia hadir dan provoke umat Islam?

Takde kan.

Beza orang yang fikir guna akal dengan orang yang fikir guna emosi. 

Sungguh pun mungkin LKS dan Gobind tersepit dengan gambar2 yang disebarkan oleh rakan2 mereka tapi itu dorang boleh deal sendiri dengan orang yang gatal2 p sebarkan dengan tujuan nak provoke dan berbangga dengan cara hidup tidak sihat.

Dorang patut fikir apa sebab rakan2 dorang amek gambar. Takan itupun nak ajar satu persatu.

Oke. Berbalik kepada tajuk sebenar. Ini yang berlaku ;



Klik gambar untuk paparan yang lebih jelas.

Maksud kata2 dia dalam gambar tue ialah ;


Translation Gan Kong lebih tepat kat sini berdasarkan perbahasan mereka dalam ruangan komen.

Jawapan dari Faizal Musa untuk tindakan di atas bagi aku sangat tepat untuk gambarkan situasi ;



Apa maksudnya?

Maksudnya tindakan2 DAP baru2 neh dah sama taraf macam PERKASA dan geng2 seangkatan mereka. Sebab tue boleh nampak yang aku argue bab promosi dan sebarkan gambar hidup yang tidak sihat. Aku tak balon penganjuran pesta arak itu sendiri atas alasan bagi aku kita perlu membantah ikut kepentingan.

Antara bantah pesta arak dengan tutup kilang arak mana lagi penting?

Antara bantah pesta arak dengan tutup kasino mana lagi patut?

Antara bantah pesta arak dengan tarik balik lesen MANGGA PLAYBOY mana lagi sewajarnya?

Pesta arak sasaran dia non muslim. Sasaran kita tak perlu promosi. Jauh sekali jadi duta kepada gaya hidup tidak sihat. Tapi salah faham terbentuk akibat sesetengah umat Islam tidak berjaya terjemahkan situasi ikut keperluan semasa. Dan sikap sesetengah non muslim yang mengapi2kan keadaan.

Bila salah faham bertembung dengan salah faham maka salah faham la hasilnya.

Kita kena hentikan salah faham. Tapi siapa? Dan bagaimana? Ada caranya kalau kita guna akal untuk berfikir dengan betul. Sudah tentu aksi seperti di atas tidak betul. Kerana ia menyemarakkan lagi jurang salah faham. Nanti geng2 PAS sentap (sebab dia provoke PAS secara direct) dan geng2 PAS pun dok meluat dengan DAP. Nanti DAP plak react. PKR plak berpecah. Satu side DAP. Satu plak side PAS. Atas pelbagai2 sentimen.

So adakah ini akan menyelesaikan masalah? No. Ia hanya tunjukkan kepada masyarakat kenapa dia bodoh dan sepatutnya orang racist macam dia tak layak jadi pimpinan. Dan ahli2 DAP yang p lantik dia jadi pimpinan Teluk Intan juga bodoh sangat. Kenapa lantik si gila tue sebagai kepala korang. Nasib baik DAP kalah kat Teluk Intan (walaupun si superman = gelaran bagi Hew Kuan Yau *suka* sebab Dyana kalah) dan patut terus kalah sehingga DAP sendiri menukar sikap racist dan ektremis kebencian melulu mereka terhadap Islam dan umat Islam.

Cadangan aku. Teresa dan lain2 yang provoke lepas neh jangan lakon suci dan buat2 nak berbaik2 dengan umat Islam atas nama undi dan kuasa. Meluat aku tengok.

Korang hidup la dengan orang cina. Kawan dengan orang cina. Undi dengan orang cina. Pastikan korang list umat Islam ialah musuh abadi korang sampai mampos. Aku yakin memang itu yang ada dalam kotak pemikiran korang. Walaupun tak cakap tapi tindakan korang membuktikan ia benar. Almaklumla. Umat Islam kan racist nak mampos. Buat apa kau harapkan sokongan kaum racist dalam PRU nanti?

Lue fikirlah sendiri.

Bai.  

Share this :

Previous
Next Post »