t>

Breaking News

Bandar Chivilcoy Di Argentina Akhirnya Haramkan Pertandingan Ratu Cantik.


Chivilcoy menjadi bandar pertama di Argentina yang mengharamkan pertandingan ratu cantik. Majlis bandar Chivilcoy, di rantau Buenos Aires, berkata pertandingan itu seksi dan menggalakkan keganasan terhadap wanita.

Ia berkata, mereka digalakkan obsesi dengan kecantikan fizikal dan penyakit seperti bulimia dan anoreksia. Di Amerika Latin pertandingan ratu cantik sering berfungsi sebagai batu loncatan untuk mendapatkan kerjaya dalam televisyen atau hiburan.


Beberapa personaliti televisyen Amerika Latin telah memenangi pertandingan ratu cantik dan dengan itu, status selebriti dan kerjaya yang lumayan diperoleh. Majlis itu berkata mulai sekarang perayaan dan ulang tahun di Chivilcoy akan disambut dengan mengiktiraf pencapaian anak-anak muda.

Mereka berkata, pertandingan ratu cantik akan digantikan dengan pertandingan dan hadiah untuk para sukarelawan. Mariano Anton daripada badan pemantau anti-diskriminasi Argentina, Institut Kebangsaan Menentang Diskriminasi dan xenofobia, telah dipanggil untuk membatalkan pertandingan kecantikan di sekolah-sekolah untuk mengelakkan serangan ke atas peserta, laporan akhbar Clarin.


Beliau berkata pertubuhannya telah melihat sejumlah besar kes keganasan terhadap peserta muda di pelbagai wilayah kerana “mereka terlalu cantik”. -TRP-