Mana Janji Menteri Hari Itu, Soal Balu Kapten Hasman - Ini Bukti Penipuan Menteri.



Menteri Malaysia memang hmmm..

Ini kes nak tunjuk hero depan media. Maka beria-ria bercakap besar depan wartawan kononnya akan bagi bantuan itu bantuan ini pada suatu masa tetapi selepas hampir 9 bulan berlalu, rupa2nya apa pun takde.

Pada tahun lepas, Kapten Hasman Hussin seorang tentera darat telah meninggal dunia akibat dihanyut banjir dalam kejadian di Missouri, Amerika Syarikat. Kejadian dilaporkan berlaku pada 26 Disember 2015. Kapten Hasman pergi ke Missouri ketika isterinya masih lagi dalam pantang 20 hari selepas bersalin dan pada 29 Disember 2015, Markas Tentera Darat mengesahkan mayat Allahyarham dijumpai.

Jenazah Kapten Hasman telah dibawa pulang ke Malaysia pada 6 Januari lalu dan selamat disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Durian Daun, Masjid Tanah.

Ketika kejadian, beberapa pihak dan wakil kerajaan telah mengadakan lawatan dan mengeluarkan janji bahawanya nasib balu kepada Kapten Hasman akan dibela dan dibantu sewajarnya. 

Berikut merupakan bukti berupa petikan media yang melaporkan tentang kenyataan menteri berkenaan ;



Namun hakikatnya apa yang Hishammuddin Hussien lakukan ialah hanya sekadar bercakap besar di hadapan media sedangkan realitinya ;

Aku nak Viralkan sesuatu.. 

Tak kira ape chanel.. aku redah.. Pro n Con..

"Kalau kena bayar pon kat Storyteller, copywriting.. aku sanggup.. sbb aku TAK SANGGUP dah pikir.. nanti JADI GILA!

Korang, ikut Logiklah kan.. Suami aku pergi Amerika buat apa kat sana? 

Bersuka ria? Tinggalkan aku dalam pantang 20 hari lepas bersalin ni.. ? 

Baik dia jaga aku baik2..

Okey .. 

Skg dah 9 bulan dah kan.. report masih tak setle2 lagi.. Pencen Tanggungan anak2 tak boleh bayar sebb alasan.. Suami aku Meninggal dalam waktu holiday kat sana 26hb 12 2015 dia hilang... 

Tapi kalau suami aku tak kesana.. atas tarikh keseluruhan kursus tu.. pasti TAKKAN jadikan.. surat tawaran tu.. penuh tulis tarikh kursus..

Pikir logiclah syg... 

Cukup ke.. dengan elaun tak sampai 1k.. kasi kat anak..untuk bela anak2 aku ni..

Susu sikembar?
Belanja mentah?
Utiliti?

Mana janji2 Menteri2 hari tu..
Apa ni apa? Please jgn aniaya anak2 comel arwah 

Hazwani Ahmad II

--------

Yeaa.. itulah hakikatnya.

Menteri sekadar memberikan kata-kata kosong. Nasib keluarga arwah langsung tak terbela sama sekali sedangkan dia ke sana untuk menjalani kursus bukannya pergi bercuti ataupun bersuka ria. Apa boleh buat bila dah berlaku musibah yang meragut nyawa. Takan itupun nak dijadikan alasan bagi melambatkan bantuan?

Janji ialah janji.
Dah janji sila kota.
Jangan nak buat-buat lupa.

Share this :

Previous
Next Post »