t>

Breaking News

Mati Syahid? Jawapan Bangsat! - Pengacara Tempelak Pengetua Tahfiz Kaw-Kaw.

Insiden kebakaran di Pusat Tahfiz Darul Quran Iftifaqiyyh pada semalam terus menjadi topik yang hangat diperkatakan oleh rata-rata netizens. 

Walaupun punca sebenar kejadian belum diketahui dan siasatan masih lagi dijalankan oleh pihak berkuasa, namun di media sosial beberapa pihak tampil bercakaran sesama sendiri dalam menyuarakan pandangan masing-masing tentang tragedi berdarah itu.

Semalam ketika ditanya oleh pihak media, Pengetua pusat tahfiz Muhammad Zahid Mahmod dilaporkan telah berkata "Insya-Allah kesemua mereka syahid," ketika diminta merespon tentang insiden tersebut. 


Kenyataan yang disiarkan oleh beberapa portal berita itu nampaknya mengundang padah buat pengetua berkenaan apabila ramai pihak tampil mengkritik beliau. Malahan ada portal yang didapati sedang menyiarkan gambar beliau yang sedang tersenyum di tempat kejadian, yang turut membuatkan pengetua itu menerima kecaman. 

Pengacara terkenal tanahair, Nazrudin Rahman turut berkongsikan pandangannya di akaun Twitter miliknya.


Mati kerana cuai kata pengacara



"Mereka datang untuk belajar, mereka mati kerana cuai," katanya dalam merespon artikel berkenaan.
 
Malahan beliau turut menyatakan pendirian andai pengetua tersebut terlepas dari tindakan maka Malaysia adalah negara yang mundur.
 
Naz Rahman juga berkata mentaliti yang tidak menghiraukan piawaian keselamatan menjadi punca kematian pelajar-pelajar tahfiz yang terkorban itu. 
 
"Mereka mati kerana mentaliti yang tidak hiraukan piawaian. Janji ada tanah wakaf. Nak buat baik bukalah Tahfiz. Tiada ciri-ciri keselamatan, " katanya lagi dalam meluahkan rasa kemarahan.  Sozcyili.