t>

Breaking News

Boleh melacur, kata ustaz.

Haizzzhh.. sabar dulu kawan2. Jangan cepat melatah dan marah saya membabi buta. Saya sedar blog saya sekularisme. Saya sedar penulisan saya membela sekularisme. Dan saya tidak faham kenapa ada di antara anda yang berapi2 marahkan saya? Sedangkan pemimpin saya pun sekularisme. So kalau pemimpin saya tak bising, saya harap korang pun tak perlulah berapi2 nak nasihatkan dan ceramahkan puak2 sekularisme.




Tengok printscreen di atas yang saya petik dari sini. Tengok siapa yang bercakap dan apa yang saya highlightkan. Ustaz cakap melacur boleh. Pelacur boleh melacur untuk mencari rezeki. Pelacur boleh melacur sehingga mereka rasa bosan. Pelacur boleh melacur sehingga mereka rasa tidak seronok. Pelacur boleh melacur sehingga mereka rasa tidak reda untuk melacur lagi. Redha Allah swt jangan kita kira. Kata2 ustaz yang perlu kita peduli.




Oleh itu kepada penganut islam perempuan melayu moden yang tak dapat kerja ataupun sukar cari kerja bolehlah memasukkan PELACUR sebagai salah satu kerja yang korang boleh pohon. Kita ada ustaz yang membela kerjaya ini. Jangan was2. Jangan takut2. Jangan risau2. Kini ustaz ada disamping anda. Heh.




Dulu kita ada ustazah mashitah. Kini kita ada ustaz. Cukup sepasang ustaz-ustazah yang membela aktiviti pelacuran. Dah memang habis kerja yang halal kat malaysia neh. Percayalah. Kalau aktiviti pelacuran diharamkan, tolong haramkan juga plan najib yang nak buka hub hiburan malam tue. Hah. Ada berani? Tak berani kan? So, jangan pandai2 nak lawan cakap ustaz. Ustaz kata boleh tue, boleh lah.. apa lagi?


Apa? Nak tengok live apa yang ustaz cakap? Aishh.. takde masalah. No problem at all.  Klik je kat link bawah neh ; Ustaz kata : Boleh jadi pelacur

Lepas neh kalau lah ada mulut2 yang meroyan kata,  jadi pelacur tue haram lah, rezeki haramlah, apa lah korang paste je kata2 ustaz neh kat dorang. Jangan bagi penceramah2 dan pendakwah islam tulen bermaharajalela kat malaysia neh. Kita mesti sokong kerajaan sekular kita. Kalau kerajaan sekular kita mati, kat mana pelacur2 neh nak cari rezeki.

Ameno : Ini betul2 gempak! Sejak bila 'boleh' jadi pelacur? kah kah kah..

44 ulasan

cyiok... berkata...

haha, ko ni macam freemason r, suke sangat putar belit ayat... haha

seed berkata...

betol juga apa yg dia cakap... pujuk dia secara perlahan lahan... kita kena lah menyokong dan membantunya keluar...jgn maki2 x tentu hala...

Che Mat Kelate berkata...

Nmo ape ust yg ckap mcm nie-?

--
Sent on a phone using T9space.com

Jana berkata...

dia tak kata pun sesapa yang takde keje halal melacur. dia cuma berikan cara2 terbaik seorang pelacur untuk kembali ke pangkal jalan.

GEM berkata...

'Mereben' ko paham tak pekataan ni?

Bila masa si Fadzilah Kamsah ni jadi ustad? Dia ni kan pakar Motivasi....Nak Propa pun pepatutlah bro....

Lagi satu cuba pahami apa yg dia nak sampaikan.... kesian aku tgk ko ni admin! Berastagfarlah bebanyak!

Ameno World berkata...

Boleh melacur sehingga dia bosan? Memberikan mereka tiket untuk melacur? kalau macam tue apa guna ada penguatkuasaan undang2 yg mengatakan aktiviti pelacuran adalah haram kalau ustaz sendiri bilang pelacuran itu dibolehkan? heh.

Anonymous berkata...

you take his article out of context....apa da...tu pon tak paham...

jgn main serang je.

Zairi berkata...

aku quote kata2 ustaz 2 balik.

pelacur 'boleh' melacur sehingga mereka bosan. kenapa cakap mcm 2? lg1 dia pakar motivasi bkn ustaz. ramai yg anggap dia ustaz tp dia bkn ustaz. dia ialah pakar motivasi. sembang agama dia mmg kencang. tp dia bukan ustaz.

knp pakar motivasi cakap 'boleh' melacur? dia bagi ulasan berdasarkan ilmu psikologi dia, bkn berdasarkan hukum agama. klu ikut 'nahu' agama mmg haram pelacuran.

kesimpulan nya jgn anggap dia ustaz.

Pujangga berkata...

Ameno aku rasa kau nih cepat sangat nak cari kesalahan orang, akal pendek seorang remaja yang perasan beliau mampu menyuarakan apa sahaja kerasa kebebasan bersuara adalah mutlak.

Ustaz Fadzilah sedang membingcangkan tentang seorang pelacur yang berusaha untuk kembali ke jalan Allah. Bukan berbincang mengenai hukum hakam pekerjaan GRO tersebut. dia bukan maksudkan nak menghalalkan pekerjaan GRO tuu . Islam kan flexible dan banyak cara untuk seseorang tu kembali ke pangkal jalan, so begi kes cik GRO tersebut ni.. beliau harus mengambil pendekatan begini. Lagipun orang tuu dah terjerumus dlm dunia GRO dan sekarang nak bertaubat! bknnya newbie yang baru nak naik berjinak2 jadi GRO ! Kalau newbie tuu lainlaaa pendekatannya !

Bongok ameno ni.

tranungkita berkata...

disini saya petik sedikit kata-kata yang diucapkan oleh Dato Dr Fadhilah Kamsah“Suzie boleh meneruskan pekerjaannya sebagai GRO, tetapi dalam masa sama dia hendaklah tidak reda melakukan kerja itu sehingga mendatangkan kebosanan dan tidak seronok untuk bekerja lagi." pada pemahaman saya "BOLEH" disini memberi maksud harus, harus ertinya dibolehkan buat ataupun tinggalkan. Saya mahu bertanya Dato apakah maksud Dato' ini mengharuskan perkara yang haram? Sedangkan dalam syariat kita WAJIB meninggalkan perkara-perkara yang mungkar dan bukannya HARUS sebagaimana yang Dato' nyatakan.tidak timbul soal tinggalkan kerja sebagai GRO itu secara beransur-ansur kerana keadaan ekonomi negara kita belum lagi sampai tahap darurat hingga tiada lagi kerja halal di negara kita ini.kalau mengikut pendapat Dato' itu adakah saya diharuskan menjual maruah seumpama pelacur demi sesuap nasi sekiranya saya menganggur kerana ketiadaan majikan yang sanggup mengambil saya kerja disebabkan usia yang melebihi usia yang mereka kehendaki? Saya amat harap Dato' lebih berhati-hati dalam mengeluarkan apa-apa pendapat yang berhubung kait dengan syariat. Saya cuba berprasangka baik yang Dato' tersilap dalam mengeluar pendapat itu kerana kita sebagai manusia biasa sentiasa melakukan kesilapan namun kita tidak harus terus terleka dengan kesilapan tersebut tanpa bangkit membetulkannya agar ianya tidak berulang dimasa depan

aku quote dari tranung online. btl juga. knp nak membolehkan sesuatu yg jelas haram? macam mana nk bg modal free kat pelacur utk buat kerja2 haram jerrrrrr.. confuse lah pulakkk

tranungkita berkata...

islam tidak menghalalkan cara,yang haram tetap haram..bukan nak tunjuk pandai,dekat malaysia ni banyak kerja ada,jadi tukang sapu,cleaner,jual kuih ke,7-11 ke,keje kilang ke macam2 ada,cakap je keje ape saya boleh tolong carikan,keje kat kedai makan ke cuci pinggan ke,gaji x besar tapi halal,dan berkat apa punya fatwa daa dr fadzilah kamasah pakai,jangan nak jadi macam ustazah masitah yang dah jadi senator tu suka2 nak buat fatwa orang mencuri kene hukum wat kerja sosial atau bagi kerja2 yang ada kat malaysia ni sebagai ganti hudud potong tangan...sepatutnya dr fadzilah kena tegah yang haram tetap haram..bagi kaunseling dan solat hajat agar dia dia (suzie ) mendapat petunjuk..kerana fatwa macam nilah x hairan orang yang berilmu dan beragama ni yang pertama masuk neraka...kalau suzie x tau nak cari kerja,apa salahnya pihak berkenaan bantu dia dapatkan bantuan zakat buat sementara waktu,zakat kan untuk orang fakir dan miskin,xkan dia nak bagi anaknya makan yang haram,dr fadzilah pun satu pandai cakap je,rumah besar mewah,jika dr seorang yang benar2 ada nilai2 agama kenapa dr x menghulurkan bantuan,tau berceramah je..saya pun leh cakap macam tu kat paper...tp memandangkan saya bukanlah orang berada sekadar yang mampu mungkin dapat ditolong..saya sendiri pun ada masalah..macam dr ada banyak duit apa salahnya bagi bantuan sedikit,orang2 kaya yang kat luar sana..ada harta banyak menimbun tapi jasa kepada orang miskin x disalurkan x berguna juga..ada harta banyak kelak harta tu nanti jadi beban di akhirat


aku quote lagi. menarik.

tranungkita berkata...

akhirnya ni lah jadinye pabila NAFSU kpd HARTA dunia jd keutamaan. Terlalu bergantong dgn AMNO untuk mendpat habuan projek. Maaflah klu aku silap tafsiran, tp dari dulu aku ade dengar fhadillah ni dapat byk projek melalui khir toyo... klu silap lg aku mintak maaf gak... ttp Fhadhilah kamsah ni xtersalah cakap atau tersalah petik ucapannya. Aku ada gak tengok rancangan ASTRO bertajuk pemakaian Tudung adakah kerna Agama atau Fesyen. Rumusan fhadillah ni ttg hukum tutup aurat ni dan cara dia bersetuju dgn pendapat 2 jemputan dlm program tersebut adalah sama juga pandangan nye terhadap hukum terhadap perkara maksiat/zina oleh GRO tersebut.... pokoknye "fatwa" fhadillah ialah tiada paksaan dlm AGAMA.....masyallah...

ni yg terakhir aku quote. pandai2 lh fikir sendiri. tp aku setuju pandangan salah seorang pengkomen. dia bkn ustaz. sapa yg pandai2 bagi dia gelaran ustaz? dia pakar motivasi je pun. x pandai lah nak pangil dia ustaz. x layak langsung klu mcm ni peel dia kannnn?

si bodoh berkata...

Owh bagusla si ustaz fadilah kamsah ni..
so lepas ni sape2 nk melacur boleh la..
yang pelacur2 dah di tangkap semua kasi lepas balik la,bagi dorang melacur perlahan2 sampai mereka bosan..TAK BOLEH PAKSA2 TAU..ini benda baik>>MELACUR<<

Bagus betol la islam mcm ni,
kalo camtu senang je selesai sume masalah..
yang isap dadah boleh dah lepas kan blik di jalanan..
bagi die isap slow sehingga bosan(konfem2 xkan bosan)..

pencuri dan perompak ,pembunuh,perogol dan semua banduan boleh di lepaskan..
bia mereka merogol semua org perlahan2 sehingga mereka bosan merogol,mencuri,merompak,membunuh..

Tahniah ustaz fadilah kamsah..
JALAN PENYELESAIAN YANG TERBAIK SUDAH DI JUMPAI!!!
saya mesti pilih!!!

Ameno World berkata...

ni lah jadi bila haram dan halal bercampur. klu dia bkn ostad sekali pn dia x de hak nak bagi pandangan mcm 2? bg lah pandangan berdasarkan alquran bkn ikut suka2 dia. baitulmal kan ada? knp x keluar peruntukan utk bantu suzie? ali ketam dan sharizat kn ada buat sekolah utk bantu remaja sosial? knp x tolong susie utk ubah nasib dia? knp galakkan dia jd pelacur pula? bodoh punya statement. ada ke suruh jadi pelacur sampai bosan.

hanny berkata...

sy rase dia brckp dr sudut psikologi....dia bkn ustaz, tp pakar motivasi...pd sy, seorg yg pakar ttg psikologi...dia lbh menekankan aspek2 yg berkaitan dgn tekanan jiwa...btul ler suzie tu agak tertekan..tp sebenarnya melambak keja yg halal... keja kt shopping mall pon leh dpt seribu lbh...tp kalu jd GRO...stakat seribu lbh tuuu...satu mlm leh dptkan??....tp x berkat wat perrrr??....oppss...ader yg ckp psl ustazah mashitah...aper isu?? sy cam pnh terbace dia membela pelacur tp kisah sebenar x tau ler plak....ader saper2 leh share x??...tq

Ameno World berkata...

dan kenapa sapa2 yg marah sbb aku anggap dia OSTAD.. aku minta maaflah. sebab selama neh pown mmg aku SANGKA dia OSTAD. mana lah tahu rupanya BOKAN OSTAD! Okey? heh

Syaitan berkata...

ehh senang cerita kan.. melalui apa yang aku tengok kat blog kau nih.. blog kau ni blog untuk orang PAS menganjinG orang2 UMNO.

nini berkata...

hehehe....bagus x kalu perogol, perompak, pembunuh tuuu...target pelacur jerrr...seksi, byk duit dan very de expert one....

ketot menulis berkata...

samada dia ustaz @ bukan aq x tahu sgt. tp statement dia mmg melencong sangat. agak2lah nak kata boleh jadi pelacur. ni salah satu yg x kurang penting juga aku petik dr statement penuh dia, yg maybe korunk ad terlepas

"Suzie perlu menganggap kerja dilakukannya itu kerana sedang dalam keadaan darurat dan perlu cepat-cepat menukar pekerjaan."

i've to imagine why kind of 'darurat' yg dr ni ckp? lg 1 dia kn muslim jd statement dia 2 sedikit sebanyak related dengan isu islam. pandangan aku dr ni ptt tarik balik statement dia. ada banyak cari lain utk bantu susie. peace

pelacur gembira berkata...

sapa2 yg jadi pelacur 2 blh melacur sampai bosan. yeye bagilah alasan tekanan jiwa ke apa ke semua boleh. huhuhuhu.

alia berkata...

x kesah lah ustaz ke pakar motivasi ke doktor ke, yg penting x boleh melacur. dia cakap ikut hukum apa? xkn lah ilmu dunia bertentangan dengan hukum Allah swt? as your said, dia bg pandangan ikut ilmu psikologi so do you mean that pisiklogi itu sendiri bertentangan dengan islam? what a ridicilous answer. apa2 pandangan even ilmu pun Allah swt dah ciptakan semua nya selari dengan kehendak dan tuntutan islam. this including psikologi of course. why not dr. fazillah kamsah ceramah dan terangkan step per step ikut islam condition? jgn ckp psikologi x selari dengan tuntutan islam. yg bercakap mcm tu sebenarnya dia tak faham sebenarnya apa itu motivasi. even dalam islam kita mmg ada motivasi, sesi ceramah one of motivasi. method ni tak ramai yg detect because manusia suka sempitkan pemikiran mereka as always. kesimpulan dr ni bercakap ikut nafsu. he should ashamed coz sanggup keluar statement mcm ni. but its not our job utk punish dr ni. lets pray hoping he will realise 1 day. alia.

i wonder bila ameno tukar blog?

Anonymous berkata...

kerja mcm tu asyik seronok je.. xkan bosan punye .... nak tunggu sampai bosan .. tunggu la sampai nyawa tercabut

4D3 4K4L berkata...

nak tunggu sampai dapat hiv baru stop ke.?

contoh kau cakap kat pencuri " takpe boleh mencuri. tgu sampai dah bosan atau duit dah cukup banyak nanti taubat la" .

boleh ke macam tu?

sementara dia nak taubat je dah berapa banyak benda dia curi. berapa ramai yang rugi akibat dicuri.

sama la dengan pelacur nih. da berapa ramai orang dia tarik ke lembah dosa.

1 lagi, kau nak cakap pasal Islam. tp terang-terang Islam larang berzina.
melacur=berzina la kan.?
kalau hukum Islam, dia da kena sebat dah. takkan nak tunggu dia stop dulu baru nak sebat.? hakikatnya, Islam suruh seseorang tu bertaubat secepat mungkin. takut x sempat nak taubat da mati.

bongok pujangga ni.

amirulez berkata...

pelik. sampai bosan baru bleh berenti?? bukan spatutny jika dapat mncari pekerjaan lain yg lebih elok ke?? aku rasa ini bukan dr fadzilah kamsah ckp tp hasil edit berita..

4D3 4K4L berkata...

pakar motivasi boleh ke cakap sesuka hati tentang agama. patotnya dia suruh si perempuan tu bertaubat dengan segera. DENGAN SEGERA ya.

kerja halal bersepah kat luar tu.jangan nak cari duit senang je.

ko pon kene istighfar nih.

new hope berkata...

ish bnyak kena hurai lagi ni

ANAK TIRI MALAYSIA BEST STUDENT AUSTRALIA

Adib berkata...

Aku rasa ustaz ni cuma nak cakap kita patut mendorong orang yang nak bertaubat instead of condemning them. Maybe his choice of words is a bit wrong but his point is right. Still melacur is haram cuma in Suzie's context, if we curse, maki hamun cakap haram berdosa pelacur masuk neraka, tentulah suzie semakin hilang rasa untuk bertaubat.

I thing ustaq ni tersilap sikitlah. Apa kata we tell him his mistake dari bising dia itulah dia inilah.

Pujangga_sesat berkata...

kepada pujangga,

kalau ko nak sesat, sesatlah sorang2. tak payah lah nak heret org lain sesat sekali mcm ko. amacam nak gaduh ke? bodoh btl lah cara ko menulis. mcm takde akhlak. aku puji alia. btl juga kenapa motivasi hanya mengulas dari sudut yg negatif? kasilah nasihat ikut persepstif islam. dah awak tu kan bawa title ustaz walaupun sebenarnya ustaz yg tak bertauliah. blh gitu?

Jin mata 1 berkata...

kalau nak mendorong orang bertaubat, bawalah suzie (btl ke nama dia suzie?) pergi kat pusat pemulihan akhlak bkn mengalakan dia masuk ke lembah maksiat. dr fazillah kamsah ni mesti dah banyak makan jasa umno dan khir toyo sbb 2 cakap byk melalut.

anti_umngok berkata...

pujuk dengan kon#k ok x?kalo dh sedap dpt duit byk, takat keje kilang mane nk pndg wei!! alsan cam barua b@b!
eh, kalo ikt islam, dh kena rejam dia ni. nk toleransi ape?

Ape Nak Jadi berkata...

istighfar wei. x kire ustaz @ pengemis pun, hukum jgn main2.

Anonymous berkata...

this article is b**s**t!!!

Anonymous berkata...

kita ambik mcm ni lah,ustaz tu bukan galakan melacur tetapi orng ynag dah terjebak dengn pelacuran ni blh teruskan kerja sampi rasa puas dan tak payah kena kan hukuman ape2. mcm mana?

Anonymous berkata...

Amar Ma'ruf Nahi Mungkar...

Anonymous berkata...

apalah korang2 yg memutarbelitkn fakta ni....korang pakai cedok jer kat mane yg korang rs boleh putarbelitkan ayt tu... sendiri mau ingtlah bro......cuba bc n fahami maksud trsirat n trsurat tu...ni pakai hentam jer... kepale hotak korang mmg xde keje lain nk pikir ke???? asyik nk kondem org jerr...bc n fahami lah dalam2 maksud kata2 dr fadzilah tu.... aku rs korang patut pi blaja smula lahhhh.....

taknakdikenali berkata...

pelik tapi benar...sapa betul sapa salah...pelik dan membingungkan...samada suzie si pelacur itu salah atau dr yg salah...atau dua2 salah...jadi masalah...

tp..nasib baik dr tak cakap..pelacur itu kerja halal.. alhamdulillah...cuma dia bagi jalan penyelesaian yg boleh mendatangkan kebingungan dan kejutan yang pelik...

bagi yg marah dr..jgn lah marah..kutuk org pun tak leh dalam islam...marah pun tak leh jugak...niat nak betulkan org..tapiiiiiiiiiiiiii....2x5...

sama2lah kita doakan semoga si suzie nie diberi hidayah dan dilimpahi rezeki yg halal supaya tak perlu melacur lagi..kesian gak ngan si suzie nie..dia kan saudara islam kita...sama jugak ngan dr..org islam jugak...aku dan kamu semua yg comment dan penulis nie pun org islam jugak...jadi tak baik lah kutuk sama islam..org bukan islam gelak2 sambil hisap rokok tgk org islam gaduh sama sendiri...tp aku paham lah..kita mmg tak nak ada pelacuran sebab itu kemungkaran..tp jgnlah lupa...Allah Maha Pengampun..jom pakat..minta dr and suzie..minta ampun...

lagi..kalau apa yg ku tulis nie ada yg tak suka..maafkan aku..aku manusia jugak macam kamu...tidak maksum..ada jugak kesilapan...maaf yer..maafkan kami..

peace yo!!!

TruthToRevealed berkata...

http://zaharuddin.blogspot.com/2010/12/kerjaya-gro-paksa-henti-hukum-dr.html?spref=fb

Baca la tulisan dari Ustaz Zaharuddin nih..

TruthToRevealed berkata...

Actually,antum semua kena faham.
Cara penulisan bro ni adalah berbentuk sarcasm..
Search la kat wiki,apa dia sarcasm.
Dia tidak menghalalkan yang haram,tetapi berbentuk Sarcasm..
Jgn membabi buta menuduh penulis menghalalkan yang haram..
Belajar dlu kaedah-kaedah penulisan..
search apa itu SARCASM

p/s:ana xmembelah mana2,juz sebagai info tambahan tntg gaya penulisan.Dia suruh korang berfikir~!

icoreuser berkata...

ameno ni mcm x ckup akal je...nape nk trus direct bedal?
jgn trus cari kesalahan org la...fuck la cibai ameno..

nuwa82 berkata...

kalu korang tak biasa dgr motivasi dari dato' fadhilah kamsah ni mmg korang anggap maksud ayatnya spt dia membolehkan si minah tu terus melacur..tp cuba fahami makna yg tersirat di sebalik kata2nya, dia tidak menghalalkan pelacuran ataupun menggalakkan indusrti jijik tuh.........hanya yg dungu dan pendek akal suka putar belit fakta dan ayat........!!!!!!!!!!!!! tobatlah wehhhhhhh!!!!!

Nikki Reed berkata...

Hello. impressive job. I did not anticipate this. This is a impressive story. Thanks!

Roofing Philadelphia berkata...

What you wrote the reality of the topic. outstanding post, i really like finding articles that are informative beneficial in nature.

BioBasics berkata...

I'd come to buy into with you here. Which is not something I typically do! I really like reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to comment!

Tanpa Nama berkata...

Ape da admin. Bodoh. Ustad tu byk kali tekankan melacur tu dosa dan masyarakat perlu sama bertanggungjawab. Perlu bg masa je. Sape ko nak menghukim suzie tu. Kalo die berjaya taubatkan bgs. Dlm keadaan darurat len citer. Ko xleh paksa2 kang jd gile die. Org tertekan slalu pertimbangan x betul. Ko admim lagi nak pressure2. Bodo! Ikut situasi la. Kalau die melacur sbb nak mewah len a cite. Sbb melacur die pon ko tak tau. Tah tah satu masyarakat tanggung dosa sbb menyebabkan die tertekan lalu melacur. Bantula. Byk bunyi lak.