t>

Breaking News

Persatuan silat ancam BERSIH : Kita perang atau BERSIH undur!


Sejuta ahli persatuan silat akan turun padang bagi membanteras sekeras-kerasnya perhimpunan bersih pada 9 julai ini. Mahaguru pertubuhan seni silat lincah malaysia [PSSLM] iaitu tan sri omardin mauju memberikan kenyataan nya dalam satu sidang akhbar berhubung pandangan nya mengenai perhimpunan bersih 2.0 semalam.

Antara petikan yang terkandung dalam keratan akhbar di atas ialah ;

1. adalah menjadi tanggungjawab pengamal seni silat untuk mempertahankan negara sejak zaman pemerintahan melaka lagi dan mereka tidak akan teragak-agak untuk bertindak keras ke atas golongan yang cuba menimbulkan kekacauan dan huru hara.

2. PSSLM mempunyai sejuta ahli dan kami akan turun pada 9 julai jika ambiga masih meneruskan bersih.

3. kami sebagai golongan pengamal silat merupakan pelindung kepada negara dan sultan sejak beratus tahun lalu tidak akan berdiam diri.

4. Sekira kami tidak mengambil apa2 tindakan maka kami di anggap dayus.

5. Saya akan mengetuai pasukan ini walaupun dengan berkerusi roda dan akan berada di barisan paling hadapan.

6. Ambiga dinasihatkan batalkan perhimpunan neh jika tidak omardin bimbang dia tidak dapat mengawal perasaan dan emosi anak2 buahnya pada perhimpunan itu kelak apabila mereka bertembung. <-- ini ialah ugutan..

7. "Sebagai pengamal silat saya tidak boleh memberikan jaminan kami hanya akan melaung dan membantah sahaja. Jadi sekiranya tidak mahu perkara yang tidak di ingini berlaku lebih baik batalkan hasrat untuk menganjurkan perhimpunan haram tersebut" kata omardin lagi.<-- ini ialah ancaman.

Kalau persatuan silat tak masuk campur darimana pula pertembungan itu akan wujud kan? Haaizhh main ugut2 lah pula.. hahaha.. takutnya saya.

Sozcyili : persatuan silat ialah pelindung? Kenapa aku rasa kelakar sangat neh?

[ADS] shockville nak bagi hadiah lah. Klik sini

13 ulasan

Tanpa Nama berkata...

aku sebagai seorg pengamal seni silat amat malu dgn penyataan bodoh guru silat, nasib baik aku belajar silat yg tidak mengajar silat amuk
jika tidak... inilah produknya...
silat amuk, pengamal suka mengamuk

Tanpa Nama berkata...

Gua dari Persatuan Seni Silat Gayung Malaysia. PSSLM jgn babitkan anak-anak murid dlm hal ni. Omardin tak sedar dia sebenarnya memalukan diri sendiri dan badan seni silat. Kalau nak guna kekerasan biar bertempat. Kalau dikira sejuta pun aku rasa takat 2,3 ribu je yg turun. Yang lain berpihak BERSIH 2.0. Suda la ko omardin. ko pun da tua, umah kt pergi, kuboq kt mai. ko duduk je la kat rumah. Jgn sampai tae-kwando, karate, silambam, capoera dan persatuan silat melayu gabung tenaga. Terkentut ko nnt.

Tanpa Nama berkata...

kenyataan dia macam kenyataan HANG TUAH... TAAT kepada sultan... sedangkan kebanyakkan dari kita berpegang kepada HANG JEBAT, kerajaan zalim kerajaan di sanggah..... jadi sia TUAH , siapa JEBAT??????

Tanpa Nama berkata...

mu blajo silat,, tp bodo,, org nak aman die nak kecoh,, base babi. mari lwn aku dulu la natang

rimau

Tanpa Nama berkata...

berayot,, base bodo pkr, babi pas,, celaka bersih,, natang ,, mari lwn aku blake,,, base base bodo blake...jubo lembu

rimau

Tanpa Nama berkata...

apesal dlm bersih takde org silat kee.. sy dgn ini minta omardin berundur kerana takut tak mampu nak kawal org2 silat yg dlm bersih ni..(mcm2 pertubuhan ada)hahah

Tanpa Nama berkata...

saya malu kerana omar din dah cemarkan nama silat.
walaupun saya dari perguruan lain tapi silat adalah jatinya.

dia tu sapa. bukan pure melayu pun.

suka hati je nak ugut dan guna nama silat. kenapa PESAKA tak ambil tindakan.

Tanpa Nama berkata...

"Kita bukan nak bergaduh dengan Cina, Melayu, atau India. Kita tak hormat orang yang mahu berbangga-bangga dengan ilmu silatnya,” kata Cikgu Majid....omardin jgn la bangga ngn ilmu yg ko ada k..

Tanpa Nama berkata...

sokong omar din. dah lama dah pesaka meeting sejak kes sosilawati lagi. tunggu masa ja ni. pesaka green light, aku bawak 30 murid aku join sama. kita main.

Tanpa Nama berkata...

buat ape nk gado sesama insan...kite patut berdamai...bergado bkn jalan penyelesaian....
ikot hati mati,ikot rasa binasa...

Tanpa Nama berkata...

ha..ha..ha..he..he..he..kha..kha..Omar Din...Omar Din...udah lah tu...kl 20thn dulu aku anggap ko ni mcm superman...tp skrg ko dah jadi OLDMAN...baik ko ddk jer kat umah jaga anak cucu ko tu...

Tanpa Nama berkata...

sape la belajar silat dgn silat omar din ni aku suggest korang cari silat lain je la..trasa ibarat menjadikan warga malaysia makin dayus kalau belajar silat ni..ckp berdekah2 tp at last..wakakakaka

Tanpa Nama berkata...

ko sebok2 bukak bunga,orang skrg main tembak jee broo...sian org yg btol2 menghayati silat dicemarkan dgn manusia mcm omangdeng nih...baris ketiga negara?lagi senanglaa kerje musuh kalo askar polis tumbang ko jd baris ketiga...mmg lauk laa koo..tadah je lah...ha3