t>

Breaking News

Brunei elak guna butter golden churn creamy

Pada hari neh melalui satu website brunei yang korang boleh buka kat sini, melaporkan bahawa MORA = mungkin jabatan agama islam di brunei bagi hal ehwal makanan halal dan haram menyeru kepada rakyat brunei agar mengelakkan dari menggunakan golden churn butter dalam pembuatan kuih-muih dan kek-kek.

Lihat bawah ;


MORA berbuat demikian apabila JAIS = jabatan agama islam sarawak mengesahkan bahawa butter jenama ini haram digunakan bagi umat islam akibat mengandungi dna babi setelah analisis makmal yang dilakukan oleh makmal terbabit menunjukkan product neh positif terhadap kehadiran dna babi pada akhir bulan lepas.

Justeru itu kepada mereka yang masih ragu2 atas isu neh khususnya rakyat muslim malaysia, elaklah daripada menggunakan product neh. Dalam masa yang sama MORA juga akan membuat analisa lanjut dan berbincang dengan jabatan agama islam sarawak bagi memastikan umat islam di kedua2 negara menggunakan product yang diyakini halal dan bersih di sisi islam.

Aku tak check lagi paper online BH dan Utusan tetapi harap sangat2 bahawa JAKIM pun keluarkan larangan yang sama menerusi terbitan akhbar. Tolonglah sensitif terhadap makanan halal haram umat islam. Janganlah sensitif pasal politik je. Sekian.




Sozcyili :Jakim... jakimm apa lah nak jadi

Tiada ulasan