t>

Breaking News

Isu bantuan gereja, jangan salahkan kerajaan! - Shahrizat!

Jangan hanya pandai salahkan kerajaan sedangkan ada pihak yang lebih bertanggungjawab tetapi dapat `lepas tangan’. Itu reaksi Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat mengenai dakwaan bantuan yang disalurkan kerajaan tidak diterima golongan terbabit.

Menterinya, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata, tidak wajar kerajaan mempersalahkan kerajaan semata-mata sekiranya bantuan yang disalurkan tidak diterima golongan terbabit.

“Jangan salahkan kerajaan semata-mata. Mana pergi suami-suami yang mesti bertanggungjawab (keatas Isteri dan anak-anak) walaupun sudah bercerai atau berpisah? Mana pergi ahli-ahli keluarga, anak-anak yang tidak membantu dan bersikap lepas tangan?,” katanya. -mynewshub-

Nak aku kata benak kang berdosa. Tapi nak buat macam mana dah tindakan menteri pun memyebabkan kita terpaksa berfikir sedemikian. Baca kenyataan shahrizat di atas neh. Dia cuba amek mudah dan menyalahkan orang di atas kegagalan kerajaan dalam memberikan bantuan kepada orang susah. 

Bagi aku situasi dia macam neh ;

1. Pasangan suami isteri yang bercerai

2. Anak2 tak terbela = akibat ada yang tidak bertanggungjawab + faktor2 kesihatan + sampingan yang lain

3. Akhirnya keluarga jadi susah dan kesempitan hidup

4. disebabkan mereka melarat lah maka kerajaan = jkm = pusat zakat = baitulmal harus bantu..

Betul?

Dah tue yang shahrizat nak salahkan orang yang susah balik tue napa pula? Kalau mereka bertanggungjawab takpayah lah kot depa susah2 nak hadap bantuan jkm. Tah hapa2 punya. Tadi jamil khir. Neh shahrizat. Seme statement lepas tangan je. Hampeh betul.

Bacaan penuh disini

Sozcyili : shahrizat tak pernah hidup susah.

1 ulasan

Tanpa Nama berkata...

Kalau Kerajaan tak boleh bantu, PRU akan datang toksah pangkah dah. Dahlah kuat menipu, jadi Menteri pun sbb jadi Senator, orang dah taknak kat awak tu!
Jadi menteri tapi taknak pikul tanggungjawab. Ni la masalah Kerajaan ni!