t>

Breaking News

Jakim cakap daging import halal.

Jakim bagi jaminan. Korang rasa jaminan jakim boleh dipakai ke? Sila rujuk bawah neh ;


Kalau korang rasa boleh dipercayai kata2 jakim neh, bolehlah terus membeli daging import. Aku sejujur dah tinggalkan amalan tue. Dulu pernah beli tapi dalam 3 tahun kebelakangan neh kepercayaan aku terhadap jakim dah semakin luntur dan hampir hilang.

Ada benda yang bagus jakim buat. Tak dapat aku nafikan. Tapi lebih banyak benda yang tidak bagus jakim pernah buat dan ini memang tak boleh dinafikan juga. Lebih2 dari dalam soal halal haram. Bukan sekali, dua kali jakim terlibat dalams skandal yang haram jadi halal, yang halal jadi haram tapi dah banyak kali sehingga aku lebih percaya pengesahan halal daripada syarikat swasta.

Yang mana aku rasa lebih diyakini dan dipercayai. Tapi bukanlah bermaksud setiap kata2 JAKIM harus ditolak. Sebaliknya kita kena waspada larh. Dengar citer ada orang boleh periksa dan membezakan daging yang disembelih dengan daging yang tak disembelih. Samada ini kepakaran unik ataupun memang ada teknik2 khas yang boleh diigunakan untuk mengenalpasti benda neh aku pun tak faham

Kalau korang tahu, share lah info kat sini yer.

Sozcyili : Nak percaya salah.. tak percaya pun salah.. serba salah jadinya..