t>

Breaking News

Umat Islam yang suka meminta ialah tamak dan boros - Jamil Khir.

Statement tak kena tempat dan situasi. Di saat orang sibuk2 isu ketelusan pusat zakat, baitulmal dan jkm sehingga menyebabkan umat islam merempat dan tukar agama, dia pula boleh nasihatkan umat islam agar jangan meminta2? Dia fikir umat islam neh suka sangat meminta2 ka? Kalau dah tak mampu memang lah mengharapkan pada yang mampu. Itu pasal umat islam yang susah malas nak melayan karenah biokrasi dalam kerajaan macam neh. 

Nak dapatkan bantuan pun payah. Padahal layak. Yang tak layak senang pula dapat. Pasal kroni dan ada orang dalam. Semudah itu cara dorang buat kerja. Apa kata tahun neh jangan bayar zakat pada mereka. Tiap2 tahun dengan bangga mengumumkan lebihan zakat. Konon nya takde orang susah. Neh yang berlambak2 orang susah sampai convert agama apa citer? Wake up lah jamil. Wake up. Akidah umat islam jadi taruhan sekarang neh. Geram betul lah aku dengan dia neh. Baca bawah ;



Umat Islam dinasihat untuk menghindari sikap suka meminta bagi memastikan martabat umat Islam sentiasa terpelihara.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom menyifatkan tindakan mereka yang suka meminta-minta sebagai tamak dan boros.


"Contohnya kes di Negeri Sembilan, di mana seorang individu bukan sahaja telah menerima bantuan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat dan Baitulmal malah sanggup meminta bantuan dari sebuah gereja di Seremban," katanya.

Beliau berkata demikian semasa berucap pada majlis Iftar Perdana Bersama Asnaf dan penyampaian bantuan Ramadan di Kompleks Pusat Islam di kuala Lumpur malam semalam. -Mkini-

Kepala hotak kau lah. Ko lah yang tamak dan boros. Sejak2 join kerajaan terus hilang sinar kat muka ko tue. Malas nak hormat menteri macam neh lagi. Melampau!!!!


Sozcyili : gereja, teruskanlah bantu sebab kerajaan islam dah taknak bantu kita.

4 ulasan

Awanama berkata...

Nilah dulu menteri yg slalu keluar tv beri ceramah.. Tp now dh jd menteri mcm ni plak yg dckpkan.. Aihhh.. Masalah utama x dlihatnya..

Awanama berkata...

Tak baik menteri cakap mcm tu. Ramai yg menjadi papa dan Susah disebabkan harga barang naik melambung tinggi. Nak hantar anak sekolah pun dah Susah. Minta Pak menteri kita Ni muhasabah dirilah. Jgn menghina org Susah tak tentu pasal. Gunakan akal utk berfikir, mata utk meneliti, telinga utk mendengar keluh kesah org yg susah dan hati dan perasaan utk menyelami kesedihan org....jgn cakap ikut suka mulut....

Awanama berkata...

Be nice to people on your way up coz you will see them on your way down...bukan selamanya duduk di atas sebagai menteri....

Awanama berkata...

Ada ke patut kata orang Islam suka meminta tu boros dan tamak? Cakap tak pakai otak! Dia jadi menteri gaji puluh ribu memang tak rasa susah! Dia ingat bantuan zakat dan baitulmal tu cukup ke? Aku rasa kadar bantuan memang tak masuk akal,balik2 lapor lebihan zakat!harga barang sekarang semua naik la menteri oiii!