t>

Breaking News

Lagi perkahwinan gay malaysia di london?

Peh.

Gila siot.

Lihat bawah neh ;



Kali neh dikatakan berlangsung di london. Status bangsa dan agama lelaki neh sebenarnya susah nak cakap. Takde rupa melayu dan islam pun. Rupa dia macam orang asing jek aku tengok dedua lelaki neh. Tapi biasalah di malaysia neh memang kita ada macam2 rupa sebab dah bercampur gaul kan. So payah gak nak menilai dia melalui rupa dia tue. 

Menurut penulis blog terbabit, dia cakap lelaki neh warganegara malaysia namun telah meninggalkan malaysia. Pekerjaan terakhir dia ialah di hard rock cafe. Gambar di ambil ketika hari perkahwinan dia di london.  Herm.. london ye?

Aku ada googling pasal benda neh. Rupanya london masih belum lagi mengizinkan perkahwinan sejenis di negara nya. Walaupun undang2 perkahwinan mereka berbeza2 dan berubah2 mengikut state tetapi secara dasarnya perkahwinan gay [sesama jantina] belum lagi diluluskan dalam perlembagaan mereka. Namun, perkara neh akan menjadi modal berkempen bagi parti politik tertentu di UK, yang mana cenderung memperjuangkan hak asasi LGBT. 

Kalau itu berlaku maka sesiapa nak berkahwin sesama sendiri baik gay ka lesbian kira dah boleh lah. Selain dari itu, london mungkin mengizinkan perkahwinan sejenis neh bermula awal tahun 2015. Ada cadangan ke arah itu sebenarnya. Kiranya dalam proses usaha. Wahh.. malaysia gunapakai undang2 british ka? Jangan ikut yang neh sudah lah yer.

Ha Ha Ha

So, susah juga lah nak percaya info yang blogger di atas neh tulis. Tapi walaupun di london disallowed perkahwinan sesama jantina neh mereka still boleh consider as couple menerusi satu ikatan perkahwinan [yang di iktirafkan oleh kerajaan UK] yang dijalankan oleh pihak lain [kesatuan] yang mereka gelar sebagai civil patnerships. Bukan macam husband and wife tapi boleh lah di anggap macam pasangan. Cuma dari segi undang2 perkahwinan tue tak sama macam yang pasangan2 biasa sebab hanya sentuh pada benda2 basic dalam perundangan.

So, kira memang boleh jek nak kahwin di london pun. Apa pun andai benda neh benar, kita harap pemuda terbabit bukan lah orang islam. Memang lah malu gak sebab dia rakyat malaysia tapi nak buat macam mana.. benda neh dah semacam normal dan makin menjadi2 pula di malaysia neh. Dorang dah takde segan silu nak mengaku even berkahwin gay pun okey. Pening2..

Sumber : sini

Sozcyili : Mula2 hak bersuara, lama2 hak berkahwin.. hahaha