t>

Breaking News

Luahan sedih bekas penghuni jabatan kebajikan masyarakat - Mesti tonton dan sebar !

Ya Allah swt..

Ini satu perkara sedih. Perkara yang benar-benar sedih. Ini ialah satu pengakuan yang perlu anda tonton, faham dan sebarkan.

Aku benar2 terkejut rupanya ada konspirasi macam neh. Dan yang lebih terkejut ia didalangi oleh institusi jabatan kebajikan masyarakat yang sepatutnya bertanggungjawab untuk membantu kita. Ada beberapa perkara yang aku rasa sedih bila dengar luahan dia.

1. 18 tahun di jaga oleh jabatan kebajikan masyarakat.

2. Selepas berusia 18 tahun, mereka akan disingkirkan dari jabatan kebajikan masyarakat.

3. Mereka disingkirkan tanpa ada apa2 bantuan, pembelaan, ataupun sekurang2nya pimpin mereka agar mereka boleh hidup sendiri dan berdikari akhirnya.

4. Dia dijaga oleh kerajaan selama 18 tahun dan dia bersyukur kerajaan bagi dia makan selama neh. Tetapi dia sedih kerana berlaku penindasan dan ketidakadilan sepanjang 18 tahun dia dijaga oleh kerajaan.

5. Selain isu liwat, isu IC dan warganegara juga menjadi masalah besar.

6. Mereka yang dijaga oleh jabatan kebajikan masyarakat tidak memiliki warganegara meskipun terbukti lahir di malaysia.

7. Khairul juga pernah dijual oleh jabatan kebajikan masyarakat kepada pasangan warga cina dan agama nya mengikut pasangan keluarga tersebut.

8. Khairul juga pernah merempat 5 tahun selepas dikeluarkan dari institusi jabatan kebajikan masyarakat. 

9. Pernah dipukul kerana menegur kepincangan yang berlaku dalam institusi jabatan kebajikan masyarakat.

10. POLIS dan pegawai jabatan kebajikan masyarakat kebal. Anak2 yang tiada ibu bapa neh ditindas secara seksual. 

Lihat keratan printscreen kat bawah neh ;


Dan ini pula video penuh mengenai perkara tersebut. Memang menyedihkan. Ramai di antara mereka jadi pelacur dan sebagainya. Mereka ini anak2 kerajaan. Kerajaan sepatutnya memimpin mereka sehingga mereka benar2 boleh berdikari dan akhirnya membalas jasa kerajaan kembali.

Bukan nya buat kerja acuh tak acuh dan separuh jalan. Lihatlah akhirnya kerajaan juga akan dipersoalkan semula. Ini lah bahana nya bila wujud penyelewengan dalam menjalankan amanah rakyat. Kesengsaraan khairul dan beribu2 lagi yang menghuni institusi kebajikan jabatan masyarakat tidak boleh diabaikan.



Peminat nescafe? Boleh slurrppp? Nak cuba slurrrppp di facebook? 

Sozcyili : Kalau taknak bantu dengan betul2, lebih baik cakap je taknak bantu.. buat apa ko hulur tangan lepas tue ko patahkan tangan orang yang memerlukan bantuan tue?