t>

Breaking News

PAGE Ustaz Don kena hentam !

Oke.

Aku dah start pening.  Aku citer dari mula dulu.

Yang sebenarnya page ustaz don original tue bukan la original pun.

==>  http://www.facebook.com/pages/Ustaz-Don-Daniyal-Original-/375092805837184?fref=ts&filter=1


Ini pengakuan dari individu yang manage page ustaz don original tue. Biasanya bila ko guna perkataan original of course la kan orang akan assume ko tue original. Yang lain2 tue fake. Itu tujuan nya ko letak sekali perkataan original kat nama page or nama facebook ko kan.

Aku sebenarnya takde hal sangat. Asalkan dia share benda betul dan bukan benda merepek or fitnah. Setakat neh yang di share memang benda baik. Yang muncul kat wall aku le. Aku tengok seme oke belaka. Tapi ramai yang marah sebab ustaz hanafi individu yang claimed setup page ustaz don original tue gunakan perkataan original. 

Apa la salahnya tak payah letak nama original dan letak je status admin yang update? So orang takde salah sangka. Kadang2 kecik ahti juga bila kena tipu kan. Kita sangka kita like page yang original tapi sebenarnya tak original pun. Kalau tak original tak payah la letak nama original. Lantak le nak klon cuma jangan letak perkataan original tue cukup la.

Cuba tiru pendekatan kelab peminat ustaz azhar idrus. Steady jek. Nama pun kelab peminat so orang sedar la orang ini kelab peminat. Jadi apa2 yang dorang update bukan mewakili UAI tapi mewakili admin kelab peminat tue le. So takde la orang salah faham. Tapi oleh kerana dia dah mengaku dan minta maaf aku malas nak besar2kan citer. Kira settle sudah la. Hal kecik. 

Cuma yang buat aku confused ialah perkara kat bawah neh hah ;


Ustaz don tanya ustaz don siapa admin page ustaz don?  Rekod ini page yang berbeza dari page ustaz don original tue. Ini page lain. Jumlah like pun lebih baik. Yang original tue ada sekitar 30k ke atas. Yang neh ada dalam 200k ke atas.


http://www.facebook.com/pages/Ustaz-Don-Daniyal-Don-Biyajid/214794808579280?filter=1

Ini aku punya pandangan je la. Aku ada godek2 wall fb ustaz don tadi. Yang betul2 dia punya. Maksudnya dia yang kendalikan account tersebut.

==> http://www.facebook.com/daniyalbiyajid

Aku tengok memang ustaz don bukan kerap update facebook. Maybe la kot ada orang tolong setupkan satu fan page untuk ustaz don dan up ustaz don jadi admin kat situ. Dan mungkin dia terlupa bagitau ustaz don or ustaz don tak berapa faham sebab tak familiar dengan peranan facebook.

Orang lain takley suka2 nak up sesiapa jadi admin melainkan kita kawan dengan dia or tahu email address dia. Or melainkan ustaz don like page tersebut then orang up dia jadi admin. Tapi dalam kes neh aku tak rasa neh kerja orang luar. 

Ini mesti orang2 sekeliling ustaz don gak yang tolong setup page untuk ustaz donn sebab tiada apa2 update pun kat situ melainkan soklan di atas. Itulah yang pertama dan itu pun memang kontroversi gak la. Yelah.. boleh pula admin tanya admin siapa yang admin page neh? Mao orang tak confused?

Dah le orang confused pasal tue. lepas tue dorang confused bab tulisan ustaz.. dorang cakap takan ustaz don tulis salam? Bukan assalamualaikum? La.. tulis je kot.. baca tetap kena assalamualaikum.. 

Apa pun dinasihatkan kepada ustaz hanafi yang manage fanpage ustaz don original tue.. buang la title original tue dan tulis note kat page bahawa ia dikendalikan oleh admin. Jadi tiada la orang salah sangka. 

Buat yang marah2 tue aku fikir cool sudah. At least dia dah mengaku .. bukan main lari jek. Kiranya ada la juga keberanian untuk menghadapi sebarangan kemungkinan. Boleh dilupakan aje kot. Kes kecik. Bai.