t>

Breaking News

HOT : Budak 13 tahun cuba merogol di tandas Shell. - UPDATED!

KEMASKINI.

Tah macam mana tetiba benda neh jadi kes racist. Hello. Aku tak nampak kenapa ia harus diracistkan oke. Isu neh mudah je.

A hampir dirogol oleh B.

Baik A dan B masing2 ialah malaysians. Stop tengok race mereka apa dan apa. Peduli hapa aku yang hampir dirogol ialah cina or yang merogol ialah melayu? Yang aku tahu jalan cerita dia tue aje yang harus kita focus. Bukan bab bangsa. Tolong la weh.

Citer bab racist tue, aku refer kat sini dan kat komen di blog neh oke. 

Tue satu. Yang kedua nya ialah wanita yang share story di atas hide kan cerita dia. Or maybe delete. Aku tatau mana satu benar dan mana satu salah. Arh sudah. 

Selepas share dia sorok2. So citer dia neh benar ke tak benar? Kalau benar perlu ke menyorok? Aku dah tiada akses untuk buka link cerita ini. Atau hanya aku je tiada akses tersebut dan orang lain ada?

Selepas share sesuatu, jika anda nak delete or berbuat sesuatu ke apa ke, elokla explain. Bukan apa, nanti kita tertanya2 oke.

Yang kedua, bab gambar. Akhirnya aku dah jumpa sumber yang sebarkan gambar budak lelaki tersebut. Rujuk sini.

Gambar tersebut disebarkan oleh teman lelaki kepada wanita yang hampir dirogol tue. Yang ketiga aku padam no ic dan alamat dia. Ketika share tadi aku perasan bab alamat. Bab no ic aku mungkin tak perasan. Masa tue tetiba kena keluar emergency kan, so aku mungkin perasan dan mungkin tak perasan no ic tersebut, tetapi aku dah padam dah. Ia tak sepatutnya aku share. Salah aku gak tue.

Yang keempat, aku nak ulas citer neh. Tetapi sebab yang share pun dah hide or remove content dia, so macam mana nak ulas lagi? Kebenaran cerita ini boleh diragui. Jujur aku katakan. Mungkin la dia delete/hide atas sebab2 tertentu. Mungkin juga PDRM mohon dia jangan share kisah yang masih disiasat? Aku pun tak pasti kenapa. Kena tunggu penjelasan dia la.

Andai kata kisah neh betul, aku harap la bebudak neh diberikan hukuman yang setimpalnya. Setiap penjenayah bermula dengan sesuatu. Sebelum ko jadi peragut, ko terlebih dahulu curi duit family ko. Lepas tue ko berkembang cari  pencuri kecil-kecilan, then peragut jika diteruskan lagi ko mungkin upgrade jadi perompak.

So setiap perogol pun dia bermula kecil-kecilan. Sebelum neh maybe dia terlibat dengan benda lain then berkembang seterusnya boleh ada niat nak rogol orang. Bahaya tue weh. Nafsu tue kecik besar peduli apa. Bila nak apa2 pun boleh jadi.

Apa pun aku taknak jatuhkan hukuman kepada dia sehingga la dia terbukti bersalah. Dan kalau bersalah, sila hukum setimpalnya. Dalam pada itu jangan la dok maki mak bapak dia. Walaupun family dia sepatutnya memainkan peranan dalam mendidik anak2 tetapi tak patut juga family dia kena cerca.

Dan di ingatkan isu neh bukan isu racist. Berhentila dok pongpang2 mengatakan isu neh isu racist. Aku dah bosan dan semak baca. Sikit2 nak kata cina saja nak besarkan cerita di atas. Or melayu tue kesian sebab diaibkan.. dan blablabla..

Kemain berlambak2 wajah2 melayu keluar masuk tv atas macam2 isu taknak pula ko bising. Hey.. pembaca berita melayu aibkan orang melayu? Kenapa bila orang cina buat benda sama tetiba ia jadi orang cina aibkan budak melayu? Kenapa boleh timbul pemikiran seperti itu?

Dan kepada wanita itu pula.. hadoi la. Elok la ko beri penjelasan kenapa tetiba ko hide kisah tersebut. Mungkin ada penjelasan disebaliknya. Bukan apa, kita takmo nanti ada persepsi2 yang mengatakan ko buat citer je. Pepaham sudey

1/1/2013 jam 5.30 petang. 

 Owh oke.

13 tahun. Muda lagi. Hadoi la. 

Gambar dia dipetik dari sini.





Gambar ini disebarkan di laman facebook.  Sumber telah aku nyatakan di atas oke.

Ini cerita mangsa.

Dear all, i was nearly been raped by a 13 year old malay kid at Shell Petrol Kiosk female toilet (Jalan Munshi Abdullah). I stop by there for a poo break and he stormed in when i opened the door after m done. With such a young mind, he manage to hold me and shut my mouth..he kissed my cheeks and molested my breast... While i struggled to fight him off ... I shouted my lungs out till the opposite Bank Simpanan Nasional staff and customer heard my shouting..In between of fighting him off, i manage to bite his fingers.. After a few attempts of trying to open the door, finally i heard a few person outside the toilet.. With that i try even harder to open the door and manage to slot my palm in between the door to avoid the door being shut again ..And thank god the shell assistant was right outside the toilet with another malay lady and malay man after the door was partly open.. They caught him and keep him in the male toilet till the police are here..And what was even heart breaking , is that the police ask me whether to let him go or continue with the police report.. Y on earth should i be letting him go??!!! And i m being questioned that did i make a lie??!! How sad is this that i m being questioned in such a way just because he is a kid....,Thank god he was not armed with any tool nor he is with other adult that may even harm me more.. And now i m in Hospital Besar Melaka for check up and will proceed with another investigation and report at IPK .. And a reminder to all the ladies and men out there, the world has changed.. A kid of 13 years old has managed to do such a criminal thing.Age doesnt matter when it comes to crime...please take extra precaution when u r out there..FYI, his name is **************

Sumber : sini.

Nanti aku update pendapat aku. Yang sebenarnya aku terkejut gila baca berita neh.