t>

Breaking News

Jawapan Untuk Fathul Bari.

Semalam. Kat tv1. Ada forum bincang pasal isu Mesir. Antara tetamu jemputan ialah Ustaz Fathul Bari.

Aku tak tengok. Cakap terus terang. Tapi MAZA tengok. Berikut kat bawah antara kritukan yang dia zahirkan terhadap pandangan UFB mengenai pergolakkan di Mesir.

Dan, ramai gak yang sebarkan di facebook yang UFB menyeru rakyat Mesir balik ke rumah masing2. Jangan berdemo dan berhimpun. Bahkan sesiapa yanh berdemo jalanan adalah puak2 khawarij.

Mak aiii

Tuduhan ini sangat rambang dan kejam. Siapakah anda untuk menentukan apa yang patut rakyat Mesir buat atau tidak? Perlukah melabel mereka sekalipun anda tidak bersetuju dengan tindakan mereka?

Apa pun aku takla galakkan korang main percaya jek dengan apa yang sedang tersebar di internet. Lebih baik tonton terlebih dahulu forum tersebut sebelum membuat persepsi melulu. Jika betul UFB cakap macam tue aku memang tak setuju langsung. Sebab tue aku cadangkan UFB baca dulu respon dari Faisal, wartawan yang dihalang muncul di tv bagi menceritakan konflik di Syria. Wartawan ini pernah ke bumi Syria. Dan ada pengalaman berada di medan perang. Lebih dekat dengan situasi di Mesir. UFB bagaimana pula?

Haha.