t>

Breaking News

Harga Minyak RON 97 Turun 10sen 14 November 2013?

Itu la yang tertera dalam gambar yang disebarkan menerusi wassap dan alam maya ketika ini. Lihat sebahagian dari dokumen yang tersebar ketika ini ;



Jika ini benar, ia memang menjadi berita gembira kepada pengguna minyak ron 97. Seperti yang kita sedia maklum harga ron 97 telah diapungkan sejak program rasionalisasi subsidi diperkenalkan oleh Najib pada awal tahun 2010 bagi menyusun semula perbelanjaan negara agar subsidi sampai kepada golongan sasaran.


Tapi sepertimana yang kita sedia maklum juga, ayat2 cantik yang diterbitkan menerusi media demi media, yang keluar dari mulut2 pemimpin demi pemimpin selalunya tak sama dengan keadaan sebenar. Subsidi yang disebut2 masih lagi gagal sampai kepada golongan sasaran secara effisen.

Apa pun abaikan bab tue.

Cuma nak bincang bab harga minyak aje neh. Meskipun harga minyak turun, harga barang2 yang dah naik takan turun juga.. so kenaikan harga minyak membebankan, penurunan harga minyak, entah la.. taktau lagi kesan dia macam mana.

Apa pun kita tunggu la penjelasan langsung dari pihak2 yang berkaitan. Adakah sebaran ini benar lagi tulen ataupun satu lagi hoax untuk mempermainkan emosi rakyat Malaysia.

Haha..