t>

Breaking News

Tahi Manusia Dalam Petik Sejuk - Punca Restoran Nasi Ganja Kena Serbu?

Ada najis manusia dalam peti sejuk. Ia digunakan dalam tujuan sihir dan ilmu hitam. Ini bagi memastikan restoran tersebut dikunjungi oleh orang ramai.

Perghhhhh

Takutnya dengar cerita macam neh. Tapi HARAM aku nak percaya. Nampak sangat BOHONG nya weh. Dan ketika serbuan dilakukan oleh agensi kesihatan daerah, takde pun kecoh2 isu neh. Nak buat citer kenakan orang, buat apa?

Semalam sebuah restoran nasi kandar yang terkenal di Ipoh telah diserbu kerana gagal mematuhi tahap keselamatan seperti yang ditetapkan oleh kerajaan.

Rujuk berita berkaitan kat bawah ;


Dan menerusi satu laman blog, disini ;

Pada 13hb November 2013 anak towkey Restoran Nasi Ganja Jalan yang Kalsom, Ipoh Perak telah membuat suatu laporan polis mengenai wujudnya cerita di laman sosial Facebook yang menghebohkan kononnya semasa pihak polis membuat serbuan keatas restoran beliau telah menjumapi najis manusia dalam peti sejuk makanan yang disalut dengan periuk demi tujuan ilmu hitam. .. Kisah ini pun diberitahu kepada beliau oleh salah seorang dari pelanggannya.

Keesokan harinya sama ada bertindak diatas maklumat yang di kutip dari laman sosial Facebook itu atau tidak tidaklah dapat di pastikan, satu pasukan pegawai dari Jabatan Kesihatan Daerah Kinta Bahagian Keselamatan Dan Kualiti Makanan telah membuat serbua keatas restoran berkenaan dan suatu notis perintah tutup premis makanan di keluarkan dibawah Seksyen 11, Akta Makanan 1983 untuk menutup perniagaan untuk tempoh 14 hari atas alasan makanan yang disediakan di restoran nasi ganja tidak bersih sehingga mungkin mendatangkan bahaya kepada kesihatan orang awam.

Bukan nak bekap sesiapa pun tapi bagi aku kalau betul dia kena fitnah bab sihir tue oke la, memang la patut buat laporan polis dan buat sidang media untuk clearkan nama baik restoran sendiri.

Tapi bab kebersihan tue pula aku tak rasa ianya fitnah. Pasal bukan sorang dua yang pernah makan kat situ. Sapa yang pernah makan tahu la sebenarnya itu fitnah ataupun auta. Cuma depa tak berapa nak amek port. Biasalah restoran2 macam neh kan. Bukan nya makan kat hotel lima bintang.

Jadi pemilik restoran tersebut sudah sepatutnya mengambil berat dengan apa yang disuarakan oleh pejabat kesihatan daerah. Mohon tingkatkan kawalan kebersihan di premis perniagaan anda. Jangan sampai ada orang mati baru nak menyesal.