t>

Breaking News

Berita Harian Kantoi Menipu Dalam Isu Banjir? - Betul Ke?

Ada sesuatu yang tak kena beb. Sekarang neh mereka kata BH menipu dalam isu banjir. Menipu pasal pemberitaan la kan. Apa yang tersebar sekarang neh ialah mereka kata BH update berita lama yang diberikan nafas baru.

Perghh

Macam lagu la pulak. Versi berita pun hadoo?

Haha..
 
Lihat bawah neh ;


Jalan cerita dari geng2 pembangkang ;


1. BH update berita baru mengenai kejadian banjir.

2. Dia letak gambar tipiem bantu mangsa banjir.

3. Rupa2nya mereka dah kantoi. Itu gambar lama. Bukan gambar baru.

4. Lihat tarikh sendiri. Itu sebagai bukti. Link pun ada untuk korang jadikan rujukan.

Rujuk ;

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/MangsabanjirterimaRM500/Article/ 

Link asal berita. Tahun 2012.

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/MangsabanjirterimaRM500/Article/artikel


Ini berita yang diperbaharui. Tahun 2013.

5. Kesimpulan BH kantoi menipu dalam isu banjir.

Itu la yang diperkatakan oleh geng2 PEMBANGKANG sekarang neh. 

Err jap.

Nanti dulu.

Aku ada teliti serba sedikit berita tersebut. Yang aku dok perhatikan kedua2 link tersebut sama. Maksudnya dari segi urlnya tue. SAMA. Bagi mereka2 yang dah biasa tulis blog macam aku, tahu sangat dah setiap url artikel membawa maksud alamat unik. Maksudnya, tak mungkinla artikel yang berbeza menghasilkan nama link yang sama. Macam rumah aku dan rumah ko. Mana boleh bhai kita gunapakai alamat yang sama. Perhatikan betul2 der. Ini sebenarnya artikel yang sama. Part tarikh juga mengelirukan. 

Jika dibaca betul2 ;

28-11-2013. 

Alamak kawan. Itu berita bulan 11 kot. Tapi lihat pula contoh berita dalam BH kat bawah neh hah ;



Rujukan : http://www.bharian.com.my/bharian/articles/WanitaUMNOcadangKPIgenderuntuktingkatpenyertaanwanitadisektorawam/Article/?mutakhir

Apa yang aku cuba nak sampaikan disini? Nah, aku nak bagitau, kenapa pada berita yang konon nya diterbitkan pada 28/11/2013 mengunapakai simbol - dan bukan nya simbol / ?

Nampak tak disitu? Berita2 BH rupanya bila part tarikh depa guna simbol / la beb. Aku dah godek punya godek bab tue. Siyes aku cakap.

Ini mengelirukan. Tidakla aku menuduh sesiapa berbohong atau nak menangkan BH ke apa. Aku pun fack juga dengan berita2 arus perdana neh. Tapi elok juga kita dok perhatikan dan semak info2 kita.. kot2 ada yang kita terlepas pandang. Kalau BH salah, kita balon ah dia kaw2. Macam tak biasa pula. Kalau kita yang salah, elok kita perbetulkan kesilapan kita kat mana2 yang patut. Apa pun kita tunggu dulu respon dari BH. Betul ka mereka kantoi menipu dan sebagainya? Sapa2 yang ada kenalan2 dari wartawan BH.. boleh la panjangkan artikel neh kepada mereka2 supaya mereka2 itu dapat respon kepada persoalan2 kita dengan segera..

Oke thanks.