t>

Breaking News

Anggota PGA Kepala Berdarah2 Dibaling Objek Oleh Peserta Perhimpunan..

"Saya baru menyarungkan beret dan keluar dari khemah yang menempatkan pasukan polis untuk membantu mengawal keadaan yang sudah mula kecoh dengan tindakan provokasi peserta perhimpunan.

"Tiba-tiba terasa objek keras dan padu dibaling dan terkena sebelah kiri kepala saya sebelum terasa sakit dan pedih yang teramat sangat. Saya kemudian mendapati kepala berdarah tanpa henti.

"Dalam kekalutan itu, saya yang hampir pitam telah dibantu oleh anggota polis pelancong yang membawa ke pondok kawalan mereka," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Aku bukan nak sangka negatif sangat. Jangan salah faham. Tapi kenapa takde gambar? Berita yang disiarkan oleh Utusan neh takde gambar berkaitan kejadian.

Lihat la sendiri ;


Sambungan berita di atas ;

Dalam pada itu, Faizul yang telah 26 tahun berkhidmat bersama PGA memberitahu, insiden malam tadi bukan pengalaman pertamanya memandangkan terlalu kerap pihak tidak bertanggungjawab menganjurkan perhimpunan yang mengkucar-kacirkan ketenteraman negara.

"Pengalaman pertama saya ketika Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dibebaskan dari tuduhan liwat dan peristiwa kedua adalah ketika perhimpunan Bersih 3.0.

"Dalam kedua-dua insiden tersebut, saya telah dipukul oleh penyokong pembangkang yang tidak berpuas hati terhadap polis yang menghalang mereka daripada mencetuskan keadaan huru hara," katanya.

Aku tak nafikan kemungkinan besar ada anggota polis yang cedera. Tapi aku susah sket nak percaya pada laporan utusan neh. Baru2 neh mereka melaporkan peserta perhimpunan berpusu2 meluru ke pentas utama sehingga persembahan bunga api terpaksa dihentikan. Tetapi setelah dipastikan dengan pihak2 yang berada di lokasi kejadian, perkara itu tak berlaku pun.


Dan, macam mana pula kita tak boleh bersangka buruk dengan berita di atas jika berita sebelumnya pun dah terbukti fitnah, betul tak?

Pada aku kalau betul ;

1. Perhimpunan neh ganas

2. Ada yang cedera

3. Kepala berdarah2 bagai

Tunjukkan bukti yang lebih konkrit. Setahu aku la kan, kalau peserta2 demo ada pukul sesiapa pun dan mengakibatkan kecederaan waima sedikit pun pasti media2 arus perdana akan laporkan berita tersebut secara meluas. Masih ingat kempen di Sungai Limau? Yang 'cedera parah' kat mata tue? Nampak tak gambar berkaitan kejadian tersebar dengan meluas..

So faham2 la.. 

Kalau yang neh takde gambar dan video kejadian, maaf cakapla. Aku memang tak percaya langsung.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA