t>

Breaking News

Bakal Dikenakan Tindakan Kerana Memperlekehkan Baitulmal..

Pelik aku.

Kenapa pula ia menjadi satu kesalahan di negara neh kalau kita menegur dan mengkritik pusat zakat dan baitulmal bilamana kita terasa kita tidak dilayan dengan sewajarnya? Itulah yang bakal berlaku kepada individu ini kelak.

Rujuk ;



Ini berlaku adalah disebabkan aduan kat bawah neh ;



Kritikan ataupun screenshot di atas ini telah tersebar secara meluas di alam maya terutamanya di facebook dan twitter.

Ia berkenaan ;

1. Bantuan yang dimohon tetapi tidak sampai2.

2. Yang dimaklumla, beberapa bil telah tertunggak disebabkan kemalangan tersebut menyebabkan hilang mata pencarian.

3. Si pemohon mungkin boleh tunggu tetapi TNB dan lain2 syarikat utiliti boleh ke tunggu? Sampai satu tahap, mereka juga akan adakan pemotongan dan sebagainya. Masalah utama = hilang mata pencarian, sakit, tak settle2 lagi nak tambahkan masalah baru pula.

4. Kan lebih baik jika bantuan dapat disalurkan dengan lebih cepat.

Itulah yang sedang disampaikan oleh pihak di atas.

Pada aku ;

1. Ada benar perkara yang di adu kan tue.

2. Lebih baik jika Baitulmal berlapang dada menerima teguran dan bersegerala menghulurkan bantuan kepada yang memerlukan. Mereka sedang kesusahan..

3. Bila minta zakat sampai tepi jalan sanggup kita duduk

4. Tetapi bila nak agih kemain susah lagi protokol dia..

5. Apa kata kita rombak sedikit cara kita buat kerja?

6. Zaman semakin canggih, apa kata kita modified sikit cara kerja kita agar lebih effisen dan tersusun serta telus supaya dapat mengurangkan masa menunggu bagi pihak2 yang memerlukan bantuan.

7. Rasanya pelbagai cadangan dan cadangan telah dihulurkan.. sudah sampai masanya untuk pihak2 berkenaan take note akan aduan2 tersebut.

8. Tak perlu la menghukum pihak2 yang mengkritik.. jangan ditambah masalah yang baru pada saat masalah yang lama pun tak selesai2 lagi..

Harap2 pegawai pusat zakat jangan la bersikap negatif sangat pada aduan orang ramai. Mereka mengadu kerana rasa dizalimi. Rasanya ini pengetahuan am di negara neh.. pusat2 zakat perlu ubah mindset mereka jika mahu dihormati oleh rakyat..

Fikir2kanla ek.