t>

Breaking News

Gambar Anak Menteri Dengan Kereta Mewah Tersebar.


Melayu tak perlu dengki. Setiap kali melayu dengki anda hanya menyebabkan kaum cina tepuk tangan. Jangan lupa. Setiap kali melayu bergaduh dengan melayu, kaum cina sentiasa bersiap sedia untuk tepuk tangan. Tak rasa kurang ajar sangat ke sampai sanggup nak jatuhkan kaum sendiri? Tak boleh tengok orang senang ke? Salah ke melayu jadi kaya raya apa semua? Boleh tak berhenti jadi pendengki?

Gambar ini disebarkan oleh seseorang yang mendengki melihat kekayaan melayu lain. Rujuk sini.

Mungkin ramai yang tidak tahu. Seseorang yang membeli kereta mewah dan mahal dibandingkan dengan seseorang yang menggunakan kancil takde aircon belum tentu si pengguna kancil takde aircon itu lebih zuhud dari yang menggunakan kenderaan mewah.

Zuhud bukan bermaksud orang melayu perlu menjadi miskin.
Zuhud bukan bermaksud orang melayu perlu gunakan motor cup ataupun honda semata2.
Sebenarnya yang gunakan kenderaan mewah lebih zuhud dari yang menggunakan motor disebabkan yang menggunakan kenderaan mewah tahu membelanjakan wang di jalan yang sepatutnya. Duit2 orang kaya inila yang akhirnya memberi makan kepada syarikat2 yang jual kereta dan minyak. Lagi mahal kereta yang mereka beli maka lagi untung syarikat yang jual kereta. Bila syarikat yang jual kereta untung maka pekerja2nya untung juga sebab dapat bonus. Kalau setakat beli motor biasa berapa kerat sangat yang untung pun. Nak bagi bonus pun tak lepas oi.

Lagi mewah kereta lagi mahal pula minyak yang dia kena guna. Dan bertambah2 mahal juga kos penyelenggaraannya. Maka ini juga bermaksud dia menyumbang ke dalam pelbagai jenis perniagaan untuk memastikan kenderaan tersebut sentiasa berfungsi dengan baik.

Umat islam berlumba2 menggunakan product yang mahal2 bagi memperkemaskan taraf hidup. Bukan untuk orang lain tapi untuk kebanggaan orang melayu juga.

BERHENTILAH SIKAP DENGKI MENDENGKI SESAMA KITA. ANAK MENTERI KE ANAK BUKAN MENTERI KE BILA MEREKA KAYA DAN MEREKA BERBANGSA MELAYU MAKA RASALA BANGGA SEBANGGA BANGGANYA CUKUPLA!