t>

Breaking News

Benarkah Paderi Dmitri Smirnov Berkata Rusia Bakal Menjadi Milik Islam? - Ini Jawapannya.


Terdapat penyebaran satu artikel yang kononnya merujuk bahawa paderi kristian mengatakan bahawa Rusia bakal menjadi milik Islam dalam satu sesi khutbah di gereja.

Betul ke?

Ini laporan apa yang disampaikan oleh paderi tersebut ;

In a sermon that reportedly took place in a church in Moscow on Sunday, Russia's Orthodox archpriest Dmitri Smirnov said the future belongs to the Muslims after comparing them to Christians.

Recalling an experience shared with him by an elderly woman in his congregation, he mentioned that Muslim drivers never took money when taking her to church, whereas Christian drivers were only interested in making money.

'A child doesn't take money from his mother, especially if she is going to pray,' the Archpriest said, quoting Muslim drivers, adding that Christian drivers would say 'This is my job.'

'A Muslim bringing you to Easter or anything else is closer to the Messiah (Jesus Christ) than a Christian who wants money,' Smirnov told his congregation, 'because the Christian driver has no mercy, pity or kindness in his heart.'

'A Muslim is not interested in gaining benefit from the old woman. Rather, the Muslim offers to take her around, take her to the landrette, pay her bills, take her to the market, carry her bags up to her floor or to her elevator (if she has one),' he said.

Smirnov went on to say: 'For this reason, the future will belong to the Muslims. The future is theirs. They will plough this land, because today's Christians are not in need of these things.'

'In fact, during their festivals the people are scared to enter their areas (in Moscow) because tens of thousands of young Muslim men fall down on their knees and worship God. Where have you seen that many Orthodox men? You cannot see them anywhere at any time,' he concluded.

Up to 15% of people in Russia are Muslim and Islam is the second largest religion in the country. In some parts of the Northern Caucasus and Central Asian regions, Islam is the main religion. Around two million Muslims also live in the capital Moscow.

Islam is a monotheistic religion that preaches the belief in one god and belief in all the biblical prophets from Adam up until Muhammad, who is accepted as the last prophet. Muslims also accept Jesus as a prophet of God rather than the son of God.


Sumber.

Nampak tak apa yang aku nampak?

1. Di saat paderi Kristian rasa sesal, rasa malu, rasa segan dengan penganut kristian yang tidak meniru dan mengikut kebaikan yang diamalkan oleh penganut Islam, kita disini sibuk mencela kebaikan kristian dengan mengatakan mereka mahu mengconvert dan memperkotak-katikan akidah kita.

2. Bahkan paderi dia memuji sikap penganut Islam di dalam khutbah mingguan bagi menunjukkan betapa jauh dan ketinggalannya penganut kristian berbanding penganut Islam dari segi peribadatan kepada agama.

3. Di Malaysia kita kutuk kristian yang berbuat baik pagi petang siang malam facebook twitter media arus perdana ceramah forum ustazah ustaz semua pun sama.

4. Di Rusia, paderi dia merasa malu yang amat kerana umat Islam Rusia sangat prihatin dan cenderung mengamalkan apa yang disuruh oleh agama dan menyeru agar mereka (penganut kristian) kembali berbalik kepada apa yang disarankan oleh agama.

5. Kalau la penceramah kita berfikir sepertimana yang difikirkan oleh paderi kristian itu, percayalah kita akan tahu tidak pernah kristian itu yang menjadi punca kepada permasalahan akidah umat Islam di Malaysia, tidak akan kita menyangka buruk kepada penganut kristian, buddha, hindu atau apa saja yang berbuat kebaikan pada kita.

6. Sebaliknya kita akan merasa malu dan membandingkan kenapa kita tidak seperti mereka.

7. Inila paderi sebenar yang mengikuti apa yang diajarkan oleh agama.

8. Daripada mengkritik dan mempersoalkan kebaikan yang dilakukan oleh penganut Islam konon2nya nak mempengaruhi atau dalam percubaan untuk convertkan kristiani kepada muslim, paderi dia memuji kebaikan yang dianjurkan oleh Islam dan diamalkan pula oleh penganutnya. Dan mengkritik penganut sendiri yang lalai dalam memenuhi tuntutan agama.

Yang dikatakan Rusia bakal menjadi milik Islam ialah merujuk kepada frustation dan depression yang dialami oleh paderi kristian yang mana penganut kristian enggan sekali mengamalkan kebaikan2 yang disarankan oleh agama dan mula menjauhi apa yang dianjurkan oleh agama manakala penganut Islam sentiasa tekun dan mendekati ajaran agama. Mereka bersolat, mereka berbuat kebaikan, mereka patuh kepada tuntutan agama dan populasi mereka bertambah dan masa depan Rusia akan berada di tangan orang2 Islam yang semakin berkembang dengan bilangan penduduk dan kebaikan.

Bagaimana pula dengan masa depan Malaysia?

Masa depan Malaysia mungkin akan dikuasai oleh mereka2 yang ektremis jika rakyat kita masih lagi tidak nampak agama dijadikan alat untuk mengejar kuasa.

Rakyat kita. Ada yang melayu benci kristian. Yang kristian benci melayu. Kita berpecah kerana blok politik berjaya menggunakan sentimen agama, bangsa dan bahasa untuk memperbodohkan umat.