t>

Breaking News

Bukan Merusuh Pun Kata Fizo Mengulas Kritikan Terhadap 'Sale' FAREEDA.

Pelakon Fizo Omar menganggap ada pihak cuba mengambil kesempatan dalam menyebarkan khabar angin tidak benar mengenai kejadian tudung Fareeda diserbu peminat, apabila jenama berkenaan mengeluarkan koleksi terbarunya, pada Sabtu lalu.
 
Menurut Fizo, perkataan ‘merusuh’ yang dikaitkan dengan peminat jenama berkenaan yang beramai-ramai menunggu untuk mendapatkan nombor giliran di depan ibu pejabat Fareeda di Bangi, Sabtu lalu, adalah keterlaluan.
 
“Kebanyakan yang mengeluarkan kenyataan dalam laman sosial itu sendiri tidak berada di lokasi kejadian dan hanya berpandukan pemerhatian mereka sahaja. Perkataan ‘merusuh’ langsung tidak tepat untuk menggambarkan situasi sebenar kejadian apabila kami melancarkan tudung terbaru Fareeda pada hari tersebut.
 
“Sebenarnya keadaan tidak seperti digambarkan pihak-pihak ini. Saya juga percaya ada yang cuba ambil kesempatan dengan menyebarkan cerita-cerita kontroversi yang tidak tepat sebegini,” kata Fizo yang juga Ketua Bahagian Pemasaran, Fareeda Global Resources.
 
Memandangkan dia kini berada di Shanghai, China, Fizo hanya akan mengeluarkan kenyataan penuh mengenai kejadian ini dalam masa sehari dua lagi kepada pihak media.
 
Video yang dipapar ke laman Facebook itu dimuat-naik oleh pelakon ini sendiri, yang juga merupakan suami kepada Pengarah Fareeda Global Resources, Mawar Abdul Karim.
 
Semenjak disiarkan, Fareeda mendapat kecaman hebat daripada pengguna laman sosial kerana ia memaparkan adegan bersesak-sesak antara lelaki dan perempuan, hanya untuk mendapatkan nombor giliran masuk ke butik Fareeda pada hari pertama koleksi terbaharunya dilancarkan.
 
Video yang berdurasi 16 saat itu juga mendapat kritikan pedas daripada selebriti Wardina Safiyyah dan Wan Dazrin yang juga bekas peserta awal rancangan Da’i.
 
Wardina misalnya, meminta supaya jenama berkenaan janganlah merendahkan dan melayan pelanggan mereka sebagai ‘kambing’ atau ‘lembu’ yang sekali gus merujuk kepada isu terkini Fareeda - UM.