t>

Breaking News

Halang Zakir Naik Berforum Di Melaka, Mufti Perlis Checkmate PDRM Kaw-Kaw.

Sejak dari pagi tadi laman sosial kecoh dengan isu Zakir Naik. Ini gara-gara tindakan PDRM yang tiba-tiba membatalkan satu forum yang membabitkan kehadiran Dr. Zakir Naik, penceramah Islam terkenal dunia sebagai salah satu ahli panel dalam forum tersebut.

Pembatalan forum berkenaan disahkan oleh Ketua Polis Negara menerusi satu tweet di laman twitter rasmi Khalid Abu Bakar.


Reaksi pengguna sosial bercampur-baur sejurus pengumuman Khalid menjadi viral di laman sosial. Bagi pengguna muslim, rata-ratanya memilih untuk rasa marah dan tidak berpuas hati dengan tindakan KPN tersebut walaubagaimanapun, reaksi gembira dan berterima kasih banyak ditunjukkan oleh netizens non muslim. Bagi mereka pembatalan forum tersebut berupa satu kemenangan.

Zakir Naik dijadualkan untuk berhujah mengenai persamaan agama Hindu dan Islam di UtEM Melaka namun dibatalkan selepas program berkenaan menjadi kontroversi selepas beberapa laporan polis dibuat keatasnya.

Walaubagaimanapun isu berkenaan tidak tamat disitu sahaja apabila mufti Perlis, Dr. Asri Zainal Abidin memaklumkan secara terbuka ;


Dr. Maza melibatkan orang istana bagi membawa masuk Zakir Naik ke Perlis. Nampaknya tidak hanya netizens yang menyokong Zakir Naik patut dibenarkan untuk berforum bahkan turut mendapat sokongan padu dari mufti dari Perlis. Ramai yang memuji tindakan MAZA dalam membidas PDRM yang membatalkan program Dr. Zakir Naik secara tiba-tiba..

Apakah PDRM berani membatalkan program berkenaan?

Sama-sama nantikan..