t>

Breaking News

Jahanamlah Bisnes Kamu Alif Syukri Kerana Tidak Tahu Bersyukur Kata Penyokong Najib Susulan Luahan DAS Terhadap Keadaan Ekonomi Malaysia.

Amboi. Langsung tak boleh kritikan pula kat negara neh gamaknya. Seperti kita, Datuk Aliff Syukri juga rakyat Malaysia. Makanya dia juga ada 1 suara yang bebas lagi demokrasi untuk meluahkan pendapatnya. Selagi mana dia tidak menyebarkan fitnah dan menyelewengan dari maklumat yang sedang disampaikan, ape salahnya kita meraikan perbezaan pendapat? Jika tidak bersetuju sekalipun, luahkan guna hujah. Bukannya berdasarkan emosi marah.

Pada semalam, DAS telah meluahkan pendapatnya tentang keadaan ekonomi negara. Dia menulis luahan tersebut menerusi dinding Facebook rasminya. DAS menulis bagaimana dia terpaksa pindahkan HQ dari Malaysia ke Thailand atas faktor kos. DAS turut mengatakan yang matawang Thailand kini telah meninggalkan Ringgit Malaysia. Kadar tukaran tidak sama seperti 4 tahun yang lepas. Di samping itu DAS turut menulis bahawanya ketika dia melakukan lawatan kerja ke Australia baru-baru ini, orang tempatan memanggilnya sebagai 'farmer boy' dek ramainya rakyat Malaysia yang ke Australia demi mencari rezeki disebabkan kesukaran hidup di Malaysia.

Namun luahan itu mendapat balasan negatif dari penyokong2 Najib Razak. DAS kemudiannya telah diserang dan dikritik hebat oleh penyokong2 UMNO di laman sosial. 

Salah seorang yang mengkritik DAS ;


Perghhh. Marah gila. Padanla. Sofea duduk di Australia. Bukan duduk di Malaysia. Silap-silap kalau dia tinggal di Malaysia, dia yang laju-laju maki hamun Najib. Hahahaha.

Sebenarnya point Alif Syukri ialah ramai orang ke Australia cari makan kerja kutip buah. Apa yang fitnahnya? Memang ramai rakyat kita ke sana untuk bekerja. Sampai ada yang ditipu-tipu. Bukan dia kata semua yang kerja kat sana kerja buruh kasar. Tak faham sangat kenapa makcik Sofea nak marah-marah. Siap menyumpah orang bagai lepas tu Insya Allah. Hahaha lawaknya.