t>

Breaking News

Wanita Harus Hati-Hati Bila Gunakan Tandas Awam Kerana Ini Mungkin Berlaku Pada Anda..

Oleh : Melati Rahim
 

Aku baru je lepas buat report. Ya Allah kali pertama benda ni jadi sendiri kat aku, selalu tengok kat Facebook je. Kepada akak² semua tolong sangat² kalau masuk toilet bawak kawan. Jangan masuk sorang².



Tadi sekitar 11.20 malam aku masuk ke tandas kat bangunan Perbadanan Putra, Putrajaya sebelah Maybank. Masa aku masuk tu aku sorang je kat dalam toilet. Aku amek toilet tengah, sebab toilet pintu pertama tu berkunci.

Allah selamatkan aku sebab lantai toilet basah jadi aku boleh nampak bayang² ada orang kat sebelah. Aku perati je bayang² dia sebab agak mencurigakan dia pakai seluar tapi tak basuh lepastu dia tak flush, curiga lah kan. Makin curiga bila dia panjat toilet bowl. Aku nampak weh!! Aku ketuk² toilet sebelah tu konon nak bagitau "oi ada orang ni jangan tengok".

 
Tapi aku silap, makin aku ketuk makin tinggi dia panjat, aku tengok atas. Takda kepala orang. Waktu ni hati aku dah kecut, sebab kalau ikut bayang² tadi dia dah panjat habis. Aku pandang balik lantai nampak kepala dia dah kat bahagian dinding aku sepenuhnya. Masa ni aku memang risau buatnya dia lompat tak ke gila wehh. Terus Aku jerit kuat gila dan terus berlari keluar toilet.

Tapi punyalah kedap bunyi. Aku jerit macam nak mati, kat luar steady orang lalu lalang. Serious diorang memang tak dengar aku jerit.

Sumpah takut sangat, aku panggil suami mintak dia datang, masa ni dia dekat Dewan Seri Melati . Dia datang and teman aku. Kami buka balik toilet tapi pintu toilet tu dah terbuka, dan kat dalam tu takda orang wehh.. Orang tu dah lari. 😭😭😭

Sumpah takut gila kot. Masa buat report pada KP, dia kata masuk aku dah 3 kes dilaporkan dan tadi diorang terus tutup toilet tu.

Terima kasih pada unit keselamatan Putrajaya sebab melayan report aku tengah malam. Serious takut tak hilang.

Btw diorang bagitau waktu event besar memang banyak kes berlaku. Even department diorang pun pernah terjadi kecurian laptop masa event marathon besar besaran. 


Jadi moral kat sini, jangan korang rasa event banyak orang dah cukup selamat. Penjenayah ada di mana² pergi toilet tolong lah bawak orang teman. Kalau keluar berdua laki bini dan toilet pulak kosong, kau suruh la suami kau jaga pintu itu yang terbaik.