t>

Breaking News

"Kalau Nak Jimat Naiklah Grab", Adibah Noor Kongsi Pengalaman Disindir Pemandu Teksi.

Penghibur negara, Adibah Noor berkongsikan pengalamannya menaiki teksi susulan dari laporan yang mana pemandu teksi mengatakan 'kencing, hancing' kepada Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Penyanyi itu berkata, beliau telah disindir sinis oleh pemandu teksi apabila membangkitkan isu tambang yang agak mahal jika menaiki teksi berbanding GrabCar.

@adibahnoor "Insiden baru-baru ini. Grab : Hotel Sutra Harbour Kota Kinabalu - Imago Mall = rm4. Teksi : Imago - Hotel Sutra Habour = rm15 (harga terus letak, bukan pakai meter). I bagi tau,"naik Grab rm4 jer". Dia kata "kalau nak jimat, naiklah Grab," sambil ketawa kecil. Tapi dia mesra pelanggan. Tak biadap," kicau Adibah Noor di Twitternya semalam.

Selain Adibah Noor, beberapa pengguna lain turut berkongsikan pengalaman yang lebih kurang serupa.

Suruh hantar depan rumah tambah lagi caj rm10..

TEKSI jerit, you jalan kaki lah!


Turut tular di laman sosial kononnya TEKSI WILAYAH PERSEKUTUAN mahu mengadakan mogok bagi melumpuhkan Kuala Lumpur.

Bagaimanapun semakan mendapati berita tersebut tidak mempunyai sumber yang sahih. Ia dilaporkan secara anonymous dan dihebahkan secara berleluasa oleh bloggers pembangkang.

Namun tidak semua pemandu teksi bersetuju dengan tindakan mogok itu. 


Menurut pemandu teksi yang dikenali sebagai Zs Za, beliau berkata sudah lama beliau mengubah taktik dengan membawa teksi menggunakan aplikasi. 

Itu lebih senang mendapat kerja. Mungkin pemandu-pemandu teksi lain perlu berhenti menyalahkan GrabCar dan berevolusi dengan menyesuaikan diri pada perubahan zaman. - SoZPress.