t>

Breaking News

Viral Majlis Perkahwinan Tak Senonoh, Ini Kenyataan Aktivis PAS, Yang Juga Ahli Keluarga Pengantin Lelaki..

VIRAL | Gosip netizens hari ini adalah mengenai dua rakaman video yang merujuk kepada majlis perkahwinan anak lelaki pelakon veteran tanahair, Normah Damanhuri.
Ahya Ulumuddin Rosli dilaporkan berkahwin dengan pasangannya, Shahirah Sanusi pada 29 Mac lepas dan majlis persandingannya dibuat pada sabtu 6 April 2019.

Bagaimanapun aturcara majlis persandingan itu dikecam masyarakat kerana mengundang kumpulan pondan (LGBT) bagi mempersembahan tarian yang agak lucah (kerana berpakaian seksi dan tidak senonoh) dihadapan pasangan pengantin dan keluarganya.

Kedua-dua rakaman video mengenai tarian itu kemudiannya tular di laman sosial dan menerima kecaman yang teruk dari netizens.


Menjawab kepada kritikan netizens itu, Ahya menjawab tarian itu adalah sebagai hiburan sahaja dan beliau berhak membuat keputusan kerana itu adalah majlisnya apatah lagi bukan netizens yang mengeluarkan wang belanja.

“Saya tak kisah apa orang nak kata mengenai majlis persandingan saya. Persembahan itu sekadar hiburan sahaja. Suka hati saya la nak panggil siapa buat persembahan. Itu kan majlis perkahwinan saya, yang keluar duit bukan netizen,” katanya, memetik laporan Mstar.

Di laman sosial pula, aktivis dan penyokong kuat PAS, yang dikenali sebagai Fais Al Hajari tampil memberikan penjelasan mengenai insiden tarian separa bogel di majlis persandingan Ahya.


Mengakui Ahya adalah sepupunya, Fais menjelaskan beliau telah memainkan peranan menasihati keluarga sepupu beberapa kali sehingga menjejaskan hubungan kekeluarga.

Bagaimanapun usahanya itu ternyata gagal. 

"Aku tau, status aku ni mungkin berpotensi jadi kontroversi. Tak kurang juga mungkin hubungan kekeluargaan aku dengan sedara mara aku jadi agak terjejas. Tapi aku terpaksa tulis juga. Kurang² takdelah aku teruk sangat bila disoal kat "sana" nanti.

Rasanya satu Malaya dah havok pasal majlis kenduri kahwin sepupu aku tu. Havok bukan sebab apa - sebab majlis tersebut dijahanamkan dengan tarian ala jahiliah. Aku ditunjuki video² tu banyak kali.

Ya, aku hadiri majlis tu. Aku sampai jam 1.30, aku blah jam 2.30. Sejam je aku kat majlis tu, sekadar memenuhi tuntutan meraikan jemputan walimah terutamanya yang berkaitan dengan saudara mara. Padahal sepupu aku sendiri yang kahwin, tapi aku tak lepak pun. Sebab aku tau benda² karut gitu akan jadi. At least bila aku blah awal, aku tak terlibat atau subahat dengan benda² tu.

Aku taknak tulis apa² yang boleh meretakkan hubungan kekeluargaan. Family aku pun ramai yang folo FB aku. Cumanya apa yang boleh aku kata ialah apa jua kebejatan yang korang pernah tag aku dulu berkenaan keluarga mereka, kami pernah je tegur. Pernah je nasihat. Bukan tak pernah. But it ultimately proven fruitless. Malah hubungan keluarga kami jadi dingin seketika sebab teguran itu. Come on gais.. PU Amin pun kena "belasah" bila dia menegur, apatah lagi aku.

Mereka ni ada suami memasing, ada adik beradik memasing, ada yang lebih direct dengan depa untuk menegur dan membimbing depa. Kalau yang lebih aula' menegur pun ikut tumpang sekaki, memang orang macam aku have no chance at all la 😔

So dalam kes depa ni, aku terpaksa ambil pendekatan membenci perbuatan mereka dalam hati aku. Ya, iman aku tak sekuat itu untuk tegur mereka lebih keras. Situasi aku ni macam diluah mati bapak, ditelan mati mak, tak buat² apa² boleh mati terus. I have limited choice here.

Ibnu Mas’ud ( r.a ) berkata: “Hampir-hampir orang-orang yang hidup dari kalangan kamu apabila melihat kemungkaran tidak berupaya untuk mencegahnya melainkan Allah SWT mengetahui apa yang ada di dalam hatinya bahawa dia amat benci kepada kemungkaran itu.”

Buat aku, semoga Allah membantu aku membimbing kedua² isteriku serta seluruh anak²ku agar menjadi hamba Allah yang taat, dan semoga aku mampu menyebarkan dakwah menerusi penulisan² aku di FB dan di mana jua. Semoga Allah ampunkan kelemahanku yang tak mampu mencegah kemungkaran itu dengan tangan dan lidah buat masa ini.

Oh ye, yang menari sampai nak terkeluar dada belaka tu ialah JANTAN belaka,"
jelasnya dalam kenyataan itu. - 7 April 2019.