t>

Breaking News

Belanda haramkan sembelihan cara islam.



Kesian aku tengok pemimpin-pemimpin belanda yang fobia amat kepada islam. Sudahlah fobia siap cipta alasan yang lawak gila untuk haramkan penyembelihan cara islam di belanda. Korang nak tahu apa? Baca bawah tapi jangan gelak guling-guling sudahlah enh.

Kata berita agensi yang aku petik dari berita mingguan neh ;

1. penyembelihan islam [cara halal] dan kosher [yahudi] mungkin akan diharamkan di belanda.

2. ia diharamkan sebab cara sembelihan tersebut telah menyeksa binatang.

3. disebabkan itu maka parlimen belanda akan membuat undian khusus di parlimen bagi membincangkan perkara itu seterusnya membawa kepada satu akta yang akan berkuatkuasa di negara itu kelak.

4. parti haiwan [ataupun parti pro haiwan, aku kurang arif pasal neh] yang membicarakan hal neh berkata layanan baik kepada binatang adalah lebih baik daripada bertolenrasi sesama manusia.

Kah kah kah
kah kah kah kah
kah kah kah kah kah

Adoiiyaiii.. orang belanda neh kang aku kata bodoh marah tapi tengoklah perangai ahli parlimen mereka? Tak logik langsung. Binatang tue dah sah2 disembelih untuk di makan. Ada ke kita sembelih ular? buaya? singa? 

kah kah kah
kah kah kah kah
kah kah kah kah kah

Kot ye pun sayang sangat kat haiwan , sayanglah guna kaedah yang betul. Neh apa sampai nak tindas umat islam pula atas nama sayangkan haiwan? ka saja ja topengkan isu haiwan tue untuk tindas umat islam? Lue fikirlah sendiri beb.

Aku pun malas sebenarnya nak kutuk dorang lebih2 sebab perangai dorang tue lebih kurang je ngan perangai ahli parlimen malaysia. Apa nama email free 1malaysia?

Kah kah kah
kah kah kah kah
kah kah kah kah kah

Dedua idea biol.

Namun dalam masa yang sama kumpulan islam dan yahudi protes tindakan tersebut. Kata mereka perkara itu menyekat hak kebebasan mereka untuk beragama. Dan apa yang aku tahu daripada paper tersebut, di belanda sekarang neh mereka akan pengsankan haiwan tersebut selepas itu barulah disembelih bagi mengurangkan kesakitan haiwan tersebut.

Lahhh.. awat tak bius terus. 

Kah kah kah
kah kah kah kah
kah kah kah kah kah

Lawak lah plak aku rasa.

Sozcyili : macam neh pun ada ka?

2 ulasan

Ismi Azraf berkata...

Sembelihan cara Islam menyiksa haiwan? Jangan diblender lembu hidup2 untuk jadi daging hancur seperti yang pernah tersebar di youtube pula.
Sebab Mata Lelaki Gemar Lihat Badan Wanita
Hentikan Gangguan Seksual Terhadap Lelaki!!!

nz berkata...

sembelihan cara islam la plg xmenyeksa haiwan..guna stun gun pastu cucuk arteri lagi seksa..dah dibuat kajian dah..parlimen= kdang2 fakta dan logik xmenang yg menang adalah majoriti. the truth.