t>

Breaking News

Saya Murtad, so?

Shocking!

Seriously i am really shocking at first time when i saw this article. Lihat bawah jap. The pic of individu yang murtad tue ;


Dia melayu. Melayu singaporean. Agama asal of course islam. Later then dia convert to hindu. Sebab kahwin dengan lelaki india yang menganuti hindu dan selepas itu mengakui atheis. So current status dia ialah an atheis. Seseorang yang tiada agama dan tiada kepercayaan kepada tuhan langsung.

Benda neh actually aku dapat dari blog ini. Blog neh revealed beberapa benda pasal individu kat atas. Antaranya dia neh ialah ;

1. Individu yang lahir di singapore tapi menetap di malaysia.

2. Seringkali menyuarakan isu kebebasan memilih agama.. 

3. Seringkali bercakap mengenai isu melayu yang murtad.. 

Tujuan nya? Dia cakap nak mendekati mereka2 yang mempunyai masalah yang sama seperti dia. Di singapore sebenarnya sesiapa bebas memilih apa2 agama dan ia bukanlah jenayah langsung pun di sana. Oke, tutup satu kes.

Tapi berbeza pula halnya di malaysia kan? Kalau korang baca komen individu kat atas neh, disini, korang akan dapati dia terang2 mengakui bahawa dia memang sengaja terang-terangan bercakap mengenai murtad di malaysia dengan tujuan mahu mengalakkan melayu dan muslim yang telah murtad tampil ke hadapan.

Supaya melayu2 dan bekas muslim neh boleh berkongsi pendapat dan bertukar2 fikiran mengenai masalah2 yang mereka hadapi berkaitan islam berikutan tindakan mereka yang memilih untuk murtad.

Ermm.. actually aku bukan nak judge sapa2 disini. Tapi perlu ke kita bagi kebebasan seseorang yang dah murtad untuk melakukan apa2 yang dia sukai disini? Apakah kita tiada cara untuk menghentikan operasi dia ataupun sekurang2nya menakutkan dia agar dia tidak boleh terlalu lantang berbicara soal murtad? 

Bimbang juga ia akan mempengaruhi orang.. walaupun yang sebenarnya apabila difikir2 balik apa yang menyebabkan seseorang itu murtad bukanlah kerana desakan ataupun pujukan orang lain tetapi disebabkan diri sendiri yang lemah iman dan akidah apabila tidak dididik dengan betul dan sempurna samada oleh orang tua ataupun angkara diri sendiri yang malas mengkaji.

Betul tak?

Sozcyili : Macam dah ramai jek melayu dan muslim yang murtad di malaysia neh.. betul ke? Mereka neh macam bergerak dalam kumpulan jek.. ermmm