t>

Breaking News

Tukar DP Facebook kepada COKLAT adalah perangkap dari ISRAEL sebenarnya. - SEBARKAN!




Adakah benar jika kita menukar dp coklat yang ada tulisan hebrew bererti ;


1. Menjadi tahanan kepada israel.

2. Menutup mata kepada kezaliman israel. 










 
Jawapan : 



SALAH.

 
Adakah selepas menukar DP anda tiba2 rasa anda ialah tahanan kepada israel dan selepas itu terus tutup mata? Ya? Bagus. HEBAT israel neh kan. Dengan tukar DP jek terus boleh jadi tahanan israel. :)

Hahaha..

Sebenarnya itu tidak benar sama sekali. Penukaran DP cuma berperanan menyebarkan kempen ini secara meluas. Apabila ramai alert maka mereka akan turut berdoa untuk tahanan perang israel.

UMUM tahu menukar DP tidak boleh mengubah apa2. Tetapi ia boleh membantu menyebarkan isu tersebut dengan meluas apabila ramai orang tertanya2 kenapa orang lain tukar DP. Dari situlah kesedaran akan timbul dan doa akan terhasil. :)

Dan, kempen yang menghalang menukar DP ini dipercayai datang dari ISRAEL yang semakin BIMBANG dengan SAMBUTAN luar biasa terhadap tawanan perang ISRAEL. Mereka menyamar di kalangan PAK ARAB untuk kacau bilaukan KEMPEN2 ini. 

Selain di facebook, kempen2 ini juga telah merebak ke dalam dunia realiti apabila beberapa siri DEMO diadakan setelah kesedaran itu TIMBUL. Admin ingin menasihati bahawa jika TIDAK mahu MEMBANTU tiada MASALAH tetapi jangan jadi PEROSAK suasana. :)
Maksud sebenar di balik DP coklat. Ia ada simbolik tertentu sebenarnya.
1. Baju coklat =  mewakili tahanan perang israel yang dianiaya kerana mereka dipakaikan dengan baju berwarna coklat.

2. Mata yang ditutupkan = Perlian kepada dunia luar yang dibutakan mata akibat peranan media massa yang bersikap bias termasuklah kuasa2 besar yang langsung tidak berperanan mahu menegur tindakan israel terhadap banduan2 perang dari palestine. 
 
Tulisan hebrew tidak haram dan maksud sebenar di baju tersebut ialah perkhidmatan penjara israel. :)
 
Tak perlu nak bersangka buruk terhadap kempen2 sebegini. Jika anda tidak suka, tidak bersetuju tiada apa2 yang boleh kami lakukan untuk anda menerima kempen2 ini tetapi jangan jadi pengacau dan memecah belahkan kempen2 ini. Sudah-sudahlah tue. Kami seme bukan orang2 islam yang bodoh akan terikut2 dengan penyebaran2 yang takde bukti macam neh. Diharapkan kepada perosak2 kempen neh, hentikan segera. Janganlah nak dengki tak tentu pasal. Cukup-cukuplah tue. Jadi orang, belajarlah untuk berperikemanusiaan.. oke. Bai.
 
Sumber dari sini.
 
Artikel neh diedit serba sedikit dari artikel asal yang dipetik dari sumber yang telah dinyatakan di atas. 
 
Mahu menangi IPAD percuma di PIKOM FAIR? Ketahui caranya disini 
 
Sozcyili : Apa pun tak boleh larh..