t>

Breaking News

Hati-Hati dengan Ustaz Ini !!!

Eiii dasatnya.

Takut aku baca.. tadi kan aku ada terbaca satu kes penipuan di facebook. Aku nak share dengan kekawan seme. Harap2 tiada sesiapa lagi yang terkena. Tapi kot2 ada yang dah terkena meh la pakat2 share bagaimana korang kena tipu.

Untuk rekod kes neh dah jadi kes polis. Setakat laporan polis dan laporan ke pejabat agama toksah cakap la. Jenuh. Cuma si ustaz tadi tak ditangkap2 lagi. Aku pun tak pasti kenapa.

  Sebenarnya nama ustaz neh Ustaz Razis. Ustaz ke? Hahaha..

nilah pengurus aku yang dulu, Ust Razis..(elok dibuang istilah 'ustaz' tu) sebelum aku menyedari penipuannya yg menjijikan. sapa2 yg berjumpa dengan dia ni kena hati2, sebab dia telah terlibat banyak kes penipuan termasuk duit org masjid. dia dah beberapa kali masuk paper metro kes penipuan duit umrah dan macam2 lagi. pernah dipenjarakan. aku pun dah kena tipu dengan dia..takpa aku nak tengok tarian sumbang dia dulu...si razis ni dia guna kehenseman dia untuk pikat wanita..berapa ramai wanita & isteri dia tertipu..aku sendiri jumpa isteri ke3 dia yg sedang mengandung ditinggalkan tanpa nafkah dan 2 org anak masih kecil dibiarkan kerinduan... sekarang tengah diburu oleh polis dan JAIS..aku yakin tak lama lagi dia akan disumbat ke dalam bilik besi.

Kisah tahun 2009 tue.

Aku petik kat sini -->  http://nordinjaafar.blogspot.com/2009/10/show-aidulfitri-09-open-house-sana-sini.html?spref=fb

Rupanya dia tak berhenti menipu. Banyak mangsa penipuan dia. Korang nak tahu apa dia buat? 



Menerusi komen2 yang aku baca kat sini ;

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=4613807984429&set=a.4238798769433.2176034.1269434289&type=1&theater&notif_t=photo_comment_tagged

1. Si Razis neh, maaf aku buang title ustaz sebab setelah membaca macam2 penipuan dia di internet aku rasa tak layak ar dia diustazkan hahaha.. dikatakan dah kahwin dekat 9 kali. Umur 32. Tapi kahwin cerai dah 9 kali. Kahwin then tinggalkan isteri2 dia.. tak pastila samada dia ceraikan seme sekali or ada yang dia tak ceraikan..

2. Perkahwinan terbaru dia ialah 31 ogos 2012 yang lepas..

3. Lepas tue pun dia nak kahwin lagi.. salah seorang wanita yang hampir jadi mangsa tampil membuat pengakuan di facebook, rujuk link atas tue.

4. Kalau korang baca link kat atas, posting tue bertarikh 21 september. Kira dah lama juga la dia buat sebelum ia tersebar perlahan2.. nak tahu sebab apa? Mangsa2 penipuan berjumpa sesama sendiri di facebook.. memang bengang la dorang bila dapat tahu selain dari diri sendiri orang lain pun kena tipu gak..

5. So sekarang neh dorang nak usahakan untuk memastikan tiada lagi kaum hawa yang ditipu oleh lelaki di atas. Untuk rekod, lelaki tersebut dikatakan bukan tipu perempuan biasa2.. dia suka mendekati perempuan yang bertudung litup dan mempunyai ciri2 muslimah.. maksudnya bukan jenis yang rewang2..

6. Paling penting orang kata dia syiah..

Aku tak jamin le 100% apa yang tersebar di facebook tue benar tapi aku tak fikir pula dorang akan melakukan penipuan. Aku dah check beberapa facebook yang dikatakan telah ditipu oleh individu tersebut, setakat neh memang dorang nampak macam orang baik2 dan bukan jenis yang meroyan.

Harap sesiapa yang berkenalan or tahu la kegiatan razis mohon pakat2 sebarkan.. jangan biarkan sesiapa terkena. Heran gak aku apsal polis dan jabatan agama taknak tangkap je dia neh? Dengar citer dah pernah masuk penjara.. tapi kalau perangai masih tak berubah2 tipu orang elok la kena penjarakan lagi biar sampai insaf.. 

Updated :

Artikel telah dikemaskini.

Menjadi satu tanda tanya bagi aku bagaimana seseorang tue boleh melepasi rekod jabatan agama sehingga memungkinkan dia bernikah sebanyak 9 kali? Korang tak rasa pelik ka? Heran gak aku..

Apa pun sesiapa yang dah terkena dinasihatkan buat laporan polis dan laporan jabatan agama islam supaya penguatkuasa boleh kumpulkan laporan dan bukti sekaligus membicarakan kes neh ke muka pengadilan. Jangan diam2 je kalau nak kena naya dan takmo orang lain plak kena naya.. 

UPDATED ;

Hasmariza Md Hashim dulu dia ada ambik buku kat syarikat tempat saya kerja...sudahlah buku tai dibayar, dia pula lesap entah ke mana..tanya isterinya, dia pun tak tahu!kemudian dia ada handle kursus kawin..dah bayar..dia pulak lesap dengan duit tu!mana-mana nakkan sijil meloponglah!
 
Noorazha Abdul Rahim Di fitnah mendenya...dia ni mmg menipu pun ..ni tjadi dlm family kmi .....
 
Antara mangsa penipuan yang baru dijumpai selepas kita share posting di atas.

RUJUKAN ;

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=397308420341676&set=a.238253742913812.58056.202752153130638&type=1&ref=nf

Saranan aku ;

Kumpulkan mangsa2 penipuan dan lakukan laporan polis. Buat juga laporan ke jabatan agama islam di atas sikap dia yang suka kahwin, cerai n tinggal. Anak2 kecil lagi dah kena tinggal. Aku memang geram dengan lelaki spesis macam neh.