t>

Breaking News

Iklan yang memalukan..

Aku sebenarnya tak kesah dengan iklan2 pasal product kesihatan dalaman. Lantak ko le. Tapi buatlah tempat tertutup. Maksud aku dalam kedai yang hanya pengunjung2 tertentu jek boleh nampak. Kalau nak letak di laluan awam or tempat orang lalu lalang letak la iklan yang lebih sopan. 

Aku rasa kalau gunakan iklan yang sopan sedikit pun orang faham gak maksud tersirat satu2 product tue. Ini apa la buat iklan seperti kat bawah neh ;


Kalau la budak2 yang dah reti membaca, baca or remaja2 yang tengah naik baca, apa la yang mereka fikirkan. Kita masing2 nak lariskan product masing2. Faham sangat. Dalam bisnes adat lah beriklan. Tapi kalau letak ayat yang lebih sopan aku rasa tak salah.

Aku pernah ternampak iklan yang lebih kurang serupa. Dari dherbs gak. Tapi bukan yang macam neh. Ayat lebih kurang gak tapi time tue pompuan sorang jek ada.. dia punya pakaian memang la bertudung tapi adehhh dia nak menayang aset yang aku rasa demm gila babi arh iklan kaw.

Aku rasa dah sampai masa nya untuk penguatkuasa pantau iklan2 ubat kuat, ubat seks dan apa2 product kesihatan dalaman. Bukan apa, ko nak jual tue ko jual le. Aku rasa takde orang marah ko jual benda2 gini. Tapi cara ko promosikan product tue biarlah kena sikit dengan cara orang kita..dah la muslim.. bertudung plak tue.. aku tengok cam gile seks pun ada.. hadoii.. 

Sumber : sini