t>

Breaking News

Majlis Agama Islam Johor Halang Kuliah Agama Ustaz Azhar Idrus.

Masih ingat kisah ini?

Kisah di mana seorang penyokong UMNO mengamok kaw2 disebabkan kehadiran Ustaz Azhar Idrus ke Kota Tinggi, Johor untuk berdakwah?

Lihat ;


Baikla. Apa kaitan kes di atas dengan kuliah Ustaz Azhar Idrus yang dibatalkan baru2 neh? Ada kaitannya.

Lihat ;



Dan lihat lagi ;



Nampaknya hasrat orang UMNO di atas tue dah tercapai. This is UMNO land ye? Baikla. Ustaz Azhar Idrus gagal mendapat izin dari pihak berkuasa untuk mengadakan kuliah agama di Kota Tinggi. Apa yang berlaku ialah mula2 diberikan kebenaran untuk mengadakan kuliah. Dan kemudiannya kebenaran tersebut ditarik balik. Apakah ada kaitan langsung dengan individu UMNO yang meroyan di atas? Wallahualam. Hanya Allah maha mengetahui.

Menurut salah seorang muslimat PAS, beberapa bulan lepas Mat Sabu juga dijemput hadir berceramah di Johor. Namun apa yang berlaku ialah habis banner2 mereka dirosakkan oleh pihak2 yang tidak bertanggungjawab. Amboi. Taksubnya. Nanti aku share link berkaitan pengakuan muslimat PAS tersebut. Nampaknya harapan dia mahu melihat Ustaz Azhar Idrus di Kota Tinggi tidak kesampaian.

Budaya taksub neh sebenarnya tak perlu.

Kalau pun tak suka idelogi politik UAI maka ambil yang baik darinya sudah la.

Aku pun tak bersetuju dengan idelogi politik Ustaz Kazim dan UFB. Namun itu tak menghalang aku ambil yang baik dari mereka. Ceramah ustaz Kazim kalau dah jodoh selalu aku dengar di Astro. Ceramah UFB pasal hudud pun aku dengar. Yang baik, yang bermanfaat, yang elok, aku ambil sebagai ilmu dan pendidikan. Jangan kita membiarkan kebencian melulu kita memandu cara kita berfikir. Itu tak rasional namanya tue.

Dan yang lebih teruk. Bukan hanya orang2 biasa UMNO aje yang jenis taksub politik. Yang pihak atasan termasukla MAIJ sekalipun sanggup membiarkan idelogi politik menentukan akal rasional mereka. Adakah itu wajar? 

Fikir2kanla ek.

Kbai.

Baca sini juga ;