t>

Breaking News

Kini semua bebas keluar-masuk islam..

Ini kisah gadis dari singapore. Kisah ini takde kena mengena dengan penduduk malaysia. So penduduk malaysia tolong jangan suka menyibuk tak tentu hala. Kisah ini adalah kisah seorang gadis muslim yang telah convert dari islam kepada kristian. Pada pandangan saya di sana memang tiada kesalahan untuk seorang muslim tukar agama mereka sepertimana mereka tukar pakaian mereka. Usah kata di singapura, di malaysia juga sama. So untuk melayu-tipikal-muslim janganlah berfikiran kolot sangat sehinggakan tak nampak kelebihan negara sendiri pula. Negara kita juga sangat open-minded. So sapa-sapa yang nak convert just convert je la. Tak usah ragu-ragu lagi. Kini semua orang bebas tukar agama. Gambar di bawah ialah petikan printscreen gadis melayu ex-muslim yang begitu berbangga setelah menukar agama nya..







Setelah dia berbangga tukar agama. Dia juga telah menukar nama nya.. yeah cukup cantik nama dia.. saya mesti puji.


 








Walaupun dia dah convert dia tetap sambut hari raya haji. Tak tahu dia sambut macam mana. Heh.



korang nak berkenalan dengan dia ke? Menerusi fb dia terdapat satu 'rangkaian melayu yang besar' yang beramai-ramai telah keluar islam. Ini link dia ;



Mari sertai saya murtad dari islam



Amaran!! Kalau setakat nak masuk fb dia untuk maki hamun dia baik tak payah!!  Sejak bila kowang ada kuasa untuk halang orang dari negara lain untuk tukar agama? Jangan kecoh oiii..!!!



Pastikan kowang power english. No english No singlish! Heh..



Nasihat sy kepada semua muslim2 semalaysia, siapalah kita nak mengubah dasar dan polisi negara lain kalau dasar dan polisi negara kita juga lebih kurang dan ada lebih teruk dari mereka. Heh.



Neh pula group yang tak berapa cerdik.. orang nak murtad pun dorang kecoh..  dasar penyemak betul lah group neh..



Bersatu memerangi murtad



Ameno : mengata orang? tengok diri sendiri dulu. Islam tak pernah lemah tetapi umat islam lemah dalam memahami apa itu islam.

39 ulasan

Lau Tze berkata...

huhuuh..kang ada plak orang yg silap faham..anyways semasa post ini gua tulis gua no 1

Anonymous berkata...

aik,ak search elizabeth zaini kt facebook,xde,then ak search la masitah zaini,ade,then tgk kt wall die,die tulis 'Islam adalah peganganku,bersyukur aku dengan segala nikmat yg dikurniakan ALLAH'..ha,ape cite?

Anonymous berkata...

tgk fb masitah zaini, dah mcm orang lain, tapi nama sama kot... tp kalu elizabeth zaini, adalah.. yang tu betol dh kristian kot.. dok sebut jesus jesus..

Hady83 berkata...

utk tesis aku..aku guna kes lina joy..dari segi undang2 mesia..mmg dia akan menang..mujurlah majoriti hakim tu islam..argument tak berapa kuat..tapi ia tetap majoriti...

lantaklah dia nak tukar agama, mmg dah akhir zaman ni pun..zaman khalifah Abu Bakar pun dah ramai murtad..inikan pula zaman sekarang..

Ilmu agama akan ditarik balik, dengan kematian para ulamak2...itu pasal semua org pakat tibai ulamak2...mereka lebih percaya selain dari islam...mereka xmau guna islam sebagai rujukan utama..

aimadariezad berkata...

elizabet tu yg btol..ko scroll down la tgk post lame dy..ade yg ape ameno printscreen tu...mmg btol la dy da tuka name

i hate kristian berkata...

keidi lim 2 mcm bangga2 pula ada orang islam yg kristian. siak betul.

Anonymous berkata...

anonymous fb elizabeth zaini..masitah zaini tu orng lain..

http://www.facebook.com/petitemas?v=wall

Anonymous berkata...

Anonymous 2nd comment!!
aku pernah buka fb masitah zaini sblm dia pakai elizabeth zaini..ko main belasah jer tulis ni,si masitah ni dah bnyk bulan ceta pasai dia kat blog ko jer yang lambat ..ha,ape cite?

jo berkata...

(Neh pula group yang tak berapa cerdik.. orang nak murtad pun dorang kecoh.. dasar penyemak betul lah group neh..
Bersatu memerangi murtad)

ak x pham btul la ko ni..ap motif ko tulis article ni r..n apesal plak ko ckp group cm kt atas tu mnyemak n wat kecoh

melayu berfikir berkata...

maksudnya senang ko clik la group dan like. aku dah selalu baca artikel2 ameno. salah satu cara dia promosikan group mmg dia guna ayat macam 2. dulu masa dia promote group anti rozmey pun dia guna ayat2 sinis yg power. kalau x biasa aku cadangkan jgn baca blog ni. blog ini khas utk orang2 yg pandai berfikir dengan setiap2 penulisan ameno. lain dari yg lain sebab 2 aku rajin singgah sini.

Anonymous berkata...

kalo mls nk bfikir ap yg tsirat dalam yg tsurat,,jgn baca blog niey...huh

nak bace,,pandai2 la guna minda msg2...x phm pape tp sibok nak komen....

pembaca kreatif berkata...

dari dulu lg aku x faham. klu x faham yg sibuk2 baca kenapa? selenger betul la benda ringan mcm ni pn nak kena ajar berulang2 kali.

Anonymous berkata...

ameno ko restrict la blog ko. agak2 yg otak suku masak jgn masuk blog ni. dari entry ko pasal indahnya murtad sampai ke entry ni ada jelah yg x faham maksud ko. nak xplain 1per1 letih~~~

budakbaik666 berkata...

TAHNIAH pasai dah tempah siap2 tiket to da HELL

Madinah berkata...

Bagi pendapat aku la...Nabi Isa (atau dalam English-Jesus), adalah salah satu nabi kita yang banyak s=disebut sejarahnya dalam AL-Quran. So, tak salah kalau kita nak kata kita sayang nabi Isa. Tapi kita ni umat nabi Muhammad SAW. Sepatutnya cinta kita harus dilebihkan kepada Nabi Muhammad SAW.
Dalam kes Elizabeth ni, aku tak tau niat sebenar dia cakap "i love Jesus" tu apa. Tapi kalau tengok dari segi bergaulan bebas dia serta cara pakaian dia. hmmmm lu pikir la sendiri!

muahahas berkata...

tapi tngok muke die tu mcm muke cine + malay je. bpak die kawin campur kot.

shah-ila-ain berkata...

sangat lahh takutt....yg pasti setiap kita yg namanya islam kenelah penuh ilmu di dada dan faham tentang islam betul2....coz skang nie ramai org2 bukan islam yg suke bertanya mcm2 tentang islam...termasuk hukum2 Allah..dorang nak tahu dgn lebih jelas..kalau org islam sendiri tak tau jawab dan fahamkan dorang...alamat memang dorang baliklahh yg terangkan kat kita pasal agama lain....dah banyak kali terkene..

ade satu soalan yg terkini org sinkh tanye saya...islam tak leh makan babi...tp sayur yg you beli n makan tu ade baja babi...nasib baik ade ilmu sikit2..so saya bg tau yg sayur itu boleh dimakan..coz dlm islam tanah itu meneutralkan najis2 seperti babi n sebagainya...

kalau tak sure dorang gelakkan kita jerrr....sedey aku....

Mialta berkata...

gwa nk komen tp gua pon x cukup ilmu... tp Rasulullah pernah bersabda, mksudnye lebey kurang camni.... klu kte x mampu untuk menghalang dgn tindakan, kite gunekan doa, moga Allah bukekan hati mereka yg murtad tu... so gua rase gua x setuju la lu ckp group banteras murtad 2 group bodo. kan klu kte berdoa ramai2 lg makbul.. so join la diorang n kte ramai2 doakan kebangkitan islam... sory klu korang tersinggung..

jembalang.. berkata...

inilah bila dah modern..
kalau tgk malaysia pun nama je Islam tp..
lu pikirla sendiri..
kerana nila setitik inilah rosak susu sbelanga..
jika tak dibanteras yg setitik ni lama" rosak satu blanga tu..
jadi tepuk dada tanya iman..
tepuk tangan tanya kerajaan...

abu najwa berkata...

Hidayah Allah utk mereka yg terpilih sahaja....Abu jahal bapak saudara nabi pun masuk neraka, so siapa yg terpilih tu??? renung2kan laaaa....
sesiapa yg terasa dah terpilih tu jagalah elok2 itu sahaja bekalan kita di sana nanti... bg yg tak terpilih, berusahalah utk jd yg terpilih...
siapa yg telah terpilih tp memilih utk keluar dr senarai terpilih....tersisih lah anda di sana nanti... Dgn kata2 lain anda tidak akan dihisab di mahkamah Allah krn anda telah terpilih utk terus ke JAHANNAM......waliyazubillah!!!

entah la berkata...

yup..aq sokong pe yg madinah 2 ckp..pape pun,kte xblh nk ckp org lbh..coz kte pun xtau cmne kite kelak..hope dijauhkan la dr bnda2 cm2 kan..ckp la dgn dosa2 yg tlh kte wat..jgnlah ditmbhkan lg gn dosa yg maha berat 2..

score A berkata...

Ameno, saya pun setuju ngn sape ntah punyer idea, blog ni patot menapis org2 yg x phm isi sbnr blog nh. xpown ltk warning bsr2 kt each page

kutu berkata...

hehe..sarcasm patutnya kne diajar kt sekolah ..bukan pendidikan seks..sarcasm ni utk menegur cara sinis dan halus..woi pada yg xreti2 fhm tu kome ni rajin2 la membaca ye..

QQ berkata...

alahai jo & mialta ameno ni menulis mmg guna bahasa kias, takkan la korang tak faham...apa daaaa, bahasa kias pun tak boleh nak tangkap...reversed psychology la deyyyy...bendul sangat la

sayla berkata...

bagus r blog ko...ayat sinis gile...yg xphm tu xyahlah bace...lmbt pick-up!

diamondback berkata...

jesus is real!! hahaha mmg la nabi isa tu real.. tp yg ko jumpe tu nabi ke? ataupun iblis?? sbb mmg ko tak tau yg ko kene sihir. mmg daasar jahil@bebal sng sgt kene tipu. pd mulanya ajaran nabi isa mmg betol, tp umat dia yg memesong kn ajaran kristian itu sendiri.. sbb tu skang paderi2 dorg smpi terpakse compromise pasal gay. drpd nabi isa anak tuhan sampai la kitab suci dia pon diubah2 jadi caca marba.
kalau nabi isa anak tuhan,.. kenape ko tak ckp je nabi adam tu anak tuhan jugak. pelik kn dorg ni..
mcm syiah la.. bak kate sesetengah ulama, ajaran syiah penuh dgn pembohongan mase lampau.

Anonymous berkata...

Kelebihan umat Muhammad SAW.:

Berkata nabi Musa a.s: Ya Tuhanku!Engkau telah anugerahkan segala kebaikan untuk Ahmad (Muhamamad) dan umatnya, maka jadikanlah aku dari umatnya!

Berfirman Allah dalam Al Quran: "Wahai Musa! Sesungguhnya Aku telah memilih engkau dr antara manusia utk menyampaikan perutusanKu dan percakapanKu, maka terimalah apa yg Aku berikan kpdmu, dan hendaklah engkau menjadi orang2 yg bersyukur." (al-A`raf:144)

Musa berkata: Ya Tuhanku! Adakah Engkau telah menciptakan seorang makhluk yg lebih mulia disisiMu drpdku. Engkau tlh memilihku dr antara byk manusia dan berkata-kata padaku di gunung Thur Sina.

Berfirman Allah: Wahai Musa! Tidakkah engkau mengetahui bhw Muhammad itu lbh mulia disisiKu dr sekalian makhlukKu. Dan sudah Aku teliti semua kalbu hamba2Ku, maka tiadalah Aku dapati suatu kalbu pun yg lbh merendah diri dari kalbumu. Sebab itulah Aku memilihmu dr sekalian manusia untuk engkau menyampaikan perutusan Ku dan percakapan Ku. dan hendaklah engkau mati dlm keadaan mengesakan Aku (tauhid) dan juga mencintai Muhammad SAW.

Berkata Musa a.s: Ya Tuhanku! Adakah di atas muka bumi ini suatu kaum yg lbh mulia disisiMu drpd umatku. Engkau tlh melindunginya dgn awan gemawan. Engkau turunkan dr langit makanan Man dan Salwa utk mereka.

Berfirman Allah: Wahai Musa! Tidakkah engkau mengetahui, bhwsanya kelebihan umat Muhammad atas sekalian umat yg lain, laksana kelebihanKu atas sekalian makhluk2Ku.

Berkata Musa a.s: Ya Tuhanku! Berilah aku melihat mereka (umat Muhammad)!

Berfirman Allah: Engkau tidak akan dpt melihat mereka. Tetapi jika engkau mahu mendengar suara mereka, bolehlah Aku dgrkan.

Berkata Musa a.s: Baiklah, aku suka.

Berfirman Allah Ta`ala: Wahai umat Muhammad! Maka sekalian umat Muhammad menyahut dgn suara yg keras:

Labbaikallahumma Labbaika! (Kami menyahut, duhai tuhan, kami menyahut), padahal ketika itu mereka sekalian masih berada didlm tulang2 sulbi bapa2 mereka (masih blm dilahirkan lg)

Maka berkata Allah Ta`ala: RahmatKu dan salam sejahteraKu atas kamu. RahmatKu mendahului kemurkaanKu, dan keampunanKu mendahului penyiksaanKu. Ketahuilah bhwsanya Aku tlh mengampuni kamu sekalian sblm kamu memohon ampun kpdKu. Aku telah mengabuli kamu sblm kamu memohon kpdKu. Aku tlh memberi kamu sblm kamu meminta kpdKu. Lantaran itu, barangsiapa di antara kamu yg menemuiKu sdg dia menyaksikan Laa Ilaaha Illallaah wa-anna Muhammadar Rasulullah (tiada Tuhan melainkan Allah, dan bhwsanya Muhammad Rasulullah) niscaya Aku mengampuni segala dosanya.

Berkata Rasulullah SAW: Allah swt ingin memberi kurniaNya kpdku dgn menfirmankan ayat berikut: Dan tiadalah engkau (Muhammad) dipenjuru gunung Thur Sina, ketika Kami menyeru. Yakni umatmu sehingga Musa a.s dpt mendengar percakapan mereka.

Selawat dan salam atas junjungan besar Muhammad SAW.

Salam Ukhuwah

iren i berkata...

saya nk tanya macam mana awak tukar agama

Mena Suvari berkata...

Hello. impressive job. I did not anticipate this. This is a impressive story. Thanks!

Roofing Philadelphia berkata...

High quality info here! Keep up the great work. I love the feelings being expressed.

Newark berkata...

Mate! This website is cool. How did you make it look this good !?

vacation berkata...

It's actually a nice information and nice site..I'm actually wanting forward to your subsequent post. very good put up informative content material, Thanks for sharing

anti-spammer berkata...

dude,

ade spam la kat blog kau sejak kebelakangan ni.

tu je,kbai

adamcd berkata...

Link di bawah ini ialah komen Masitah di dalam blog Bible Study..

http://blog.lproof.org/2010/05/siesta-summer-bible-study-iii.html/comment-page-6#comment-115063

Eversoris berkata...

just pondering, anyone can tell me the meaning of Halelujah? thankies

si kuntum berkata...

provot....
ha3....
sy syg kerajaan yg ada skrng....
bebas dan terbuke....
nk berjudi,minum brndy,tibai fomuan..semua blh..
tp ditempat2 yg di "halalkan" undang2 laa...

scha_ryzal berkata...

eversoris :: hallelujah means 'thanks to Yahweh'...god in jews...

nana berkata...

@si kuntum
saya pun sependapat dengan anda. saya sayang kerajaan sekarang ni... semua boleh buat tanpa kira halal haram. saya tetap akan menyokong penuh kepimpinan PM kita! Kalau tak ada BN, tak boleh kita nak berhibur sana sini, kan? Saya pun suka kalau harga barang naik, minyak naik... saya berterima kasih kepada kepimpinan kita sekarang!

Ismi Azraf berkata...

mungkin ramai salah faham sebab kurang membaca,banyakkan membaca dari perbagai bahan.belajar kaedah "sindir" kalau nak baca blog ni.

Bebas kerana tiada akta yang menghukum pelaku murtad.

Pendapat Ulama Berkaitan Fitnah Zina dan Politik Lucah
Hentikan Gangguan Seksual Terhadap Lelaki!!!

Pelajar Di Bunuh Hanya Kerana RM7 ?