t>

Breaking News

Dalam Alquran ada juara lagu.

Betul ke? Betul ke dalam Alquran ada juara lagu? Boleh terangkan kepada saya tak. Perkara neh betul atau salah. Sebab saya keliru. Saya sangat keliru. Siyes. Keliru sehingga saya sukar nak bezakan buruk dan baik satu2 perkara tue. Saya sering terfikir beberapa perkara ini ;

1. Adakah suara wanita dicipta untuk dipertandingkan? jika ya, maka apa salahnya juara lagu?

2. Jika tidak,  maka apa perlunya juara lagu wujud di malaysia?

3. Jika untuk hiburan maka adakah ianya salah?

4. Jika salah mengapa ianya masih ada?

5. Jika sekadar hiburan mengapa tidak ikut acuan islam?

Ini ialah persoalan yang bermain di minda saya. Saya bukanlah tengok juara lagu pun. Saya juga bukanlah kaki radio. Saya tak ingat kali terakhir saya menjelajah pawagam. Saya juga tak updated pasal dunia artis. Kalau tahu pun mesti menerusi facebook. Ataupun melalui website.

Sebab tue ketika tv3 Malaysia update status mereka, saya baru tahu bahawa AJL bakal berlangsung tak lama lagi. Yang saya tahu anugerah skrin. Sebab ternampak iklan dia ketika menonton buletin utama semalam. Ya, mesti ramai yang confused kenapa saya menyemak kat group tv3 kalau anti dunia hiburan. Takpe. Pergi masuk sana dan tengok peranan saya. Jangan tuduh melulu. Saya tak suka.

Lihat printscreen di bawah ini.

ajl 2011



ajl 2011


Dalam islam yang saya tahu kita kena tengok niat. Kalau nak buat satu2 perkara kita kena tengok dan teliti niat kita. Dalam kes ajl neh saya percaya niat dia macam neh ;

"Sahaja aku anjur ajl untuk mengiktirafkan komposer dan penulis lirik kerana hiburan keduniaan"

Aik, mana Allah swt? Tak letak sebab Allah swt? Kenapa tak letak adakah ianya salah dan bertentangan? Kalau ya bertentangan kenapa tiada halangan? Adakah tv3 lebih besar dan hebat kuasa nya dari Allah swt? Sejak bila kita beriman kepada tv3? Sejak bila tv3 ialah tuhan kita? Sejak bila tv3 ialah Alquran [pedoman] kita? Sebenarnya saya percaya kalau tiada ;

- Artis berpakaian seksi dan makeup berlebihan

- Artis tidak menjerit2 di atas pentas dan berpeluk-pelukan

- Artis tidak ghairah menyanyi sehingga 'terlupa' waktu maghrib. Dan kadang2 pun ada live red carpet.

Mungkinlah, mungkin baca betul2 taw MUNGKIN, hanya mungkinlah AJL tidak begitu dikritik. Bayangkan ye, bayangkan aje, saya tak suruh tuduh, kalau tuduh pembaca kena tanggung sendiri ya. Bayangkan jika dah makeup tebal2, makeup berjam2 lamanya, dowang neh solat ke? Sanggup ke bersihkan semua kesan makeup dan bersolat maghrib? Itu persoalan yang terdetik di ahti saya.

Saya tahulah saya tak perfect. Sebab tue saya tak tulis disini bahawa saya perfect dan alim 100%. Saya cuma tertanya. Dan bertanya. Apakah dalam Alquran ada AJL?

Ameno : Yang sebenarnya kita sayangkan umat islam tetapi cinta kita ditolak oleh sebahagian besar umat islam. Kenapa?

16 ulasan

NurAreefah berkata...

dorang make up tebal2 then tahan kentut sebab taknak batal wuduk ( kot )

Nakal berkata...

Salam nasihat saya kepada anda sila rujuk pd ustaz/ah yang benar. Dalam dunia sekarang ini banyak perkara yang syubhah...itu hakikat selagi Hukum Allah tidak diterapkan, selagi itulah maksiat bermaharajalela. Sebagai seorang muslim kita mempunyai tanggungjawab untuk memperkasakan diri kita dengan ilmu berkaitan hukum islam. Dalam Al-Quran mana pernah sebut directly tentang AJL, hukum menyanyi dan sebagainya, tetapi hukum2 tersebut diperolehi melalui ijtihad yang dilakukan oleh para alim ulama dengan cara menggali nas-nas Al-quran dan Hadits Rasulullah. Membaca tulisan anda saya merasakan anda keliru. Selain anda berjuta lagi rakyat Malaysia yang tidak menyukai hiburan melampau tahap hedonism. bukan setakat tak suka, bahkan menyampah. selagi tidak ditarik lesen penyiaran syarikat tv terbabit, selagi tu hiburan akan terus berleluasa menyesatkan minda remaja. selagi sekular kapitalis berpayungkan demokrasi yang memerintah negara ini selagi itulah hedonism berleluasa. Hanya hukum islam yang diterapkan khilafah islam akan menyelamatkan kita semua. cadangan laman web yang boleh dilawati untuk mempelajari islam www.mykhilafah.com

pampam berkata...

MARI BANGKIT MENENTANG HOMOSEKSUALITI DAN TRANSGENDERISM!!!

JOIN Kumpulan-Anti-Seksualiti-Merdeka di FACEBOOK

http://www.facebook.com/pages/Kumpulan-Anti-Seksualiti-Merdeka/162702290440647

not so anonymous berkata...

Ya Nakal betul tu.

Niat penulis mungkin baik tapi cara dia berhujah mengelirukan

ahmad berkata...

sarcasm...
tak semua org dpt tangkap maksud penulis..

dila berkata...

NAKAL...saya tak rasa keliru pun ngan cara penulisan tuan punya blog.....inlah namanya berbasa -basi....ataupun tarik rambuat dalam tepung....senang cerita tuan punya blog ni main perli2 lah gitu...takkan tak dapat tangkap kot...???
saya sekali baca pon paham....sebab dia tulis dalam bahasa malaysia/melayu....kalau awak paham peribahasa tak perlulah saya terangkan kalau tak paham saya tak boleh buat apa untuk bagi awak paham....sebab saya memahami dengan cara pemahaman saya....baca balik pelan2 mungkin akan paham kot....Sindiran Didalam Gurauan....

p/s...agak2 boleh paham tak...???

baginda berkata...

sarcasm.. menarik.. tak sume paham... hehe

Nys berkata...

sbb tu pnulis da pesan awal2

Amaran oleh penulis blog, ini adalah blog yang akan menyesakkan minda anda. Jika tidak mampu menahan kesakitan lebih baik berundur, jika mahu bertengkar, pastikan anda jenis yang mampu bersabar !!!

college loans berkata...

I’ve recently started a blog, the information you provide on this site has helped me tremendously. Thank you for all of your time & work.

Christina Aguilera berkata...

Just wanted to let you know the sidebar looks off in my browser with 1600x1200 resolution.

Replacement Windows berkata...

31 Dec 10 at 8:34 am

Newark berkata...

Just discovered this site thru Google, what a pleasant surprise!

Viagra Generika ohne Rezept im Internet berkata...

I am a massive fan of Google and they realizes which individuals needs. I am sure these folks will be on top constantly. I would largely target Google for any SEO projects.

potenzmittel für die frau berkata...

I may say also creating a little “bait” software might assist.

Dominga Michaeli berkata...

Wow!! I like what you are doing! I want to relook at display toaster! Informative and interesting post!!! maintain it up..

Tom L Mcdavid berkata...

Well done, thanks for the great post.