t>

Breaking News

Latihan Bola Tenaga atau ‘Chi Ball’








Latihan Bola Tenaga atau ‘Chi Ball’



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Selamat bertemu kembali, minggu ini saya ingin berkongsi teknik dengan para pembaca. Setiap manusia mempunyai tenaga dalaman yang dikenali sebagai ‘Chi’ dalam tubuh mereka.  Tenaga dalaman ini berbeza dengan tenaga luaran.  Pada waktu-waktu biasa tenaga ini terpendam dan hanya terkeluar sewaktu kecemasan seperti dikejar anjing atau ketakutan.  Walau bagaimanapun tenaga ini sebenarnya boleh dibangunkan dan digunakan pada waktu yang dikehendaki.  Manusia boleh memperolehi tenaga ini daripada alam dan juga teknik latihan pernafasan yang betul dan konsisten.  Medan tenaga dalaman ini juga dikenali sebagai Aura apabila ia berada diluar badan kita.  Kita boleh merasai kehadiran medan tenaga ini dengan melakukan teknik bola tenaga atau ‘chi ball’.



‘Chi ball’ atau bola tenaga ini juga biasa dilihat dalam cerita-cerita kartun Jepun seperti Dragon Ball dan Naruto. Dalam siri kartun Dragon Ball, Goku menggunakan bola tenaga untuk melawan musuh.  Dia menggunakan bola tenaga sebagai senjata.  Apa yang Goku lakukan adalah membayangkan bola tenaga itu seperti bola api yang keras dan menjadikannya senjata untuk menumpaskan musuhnya.  Untuk mendapatkan kehebatan seperti Goku, latihan yang mantap serta disiplin yang tinggi amat diperlukan.  Selain itu keyakinan dan fokus yang amat tajam memainkan peranan yang tidak kurang pentingnya.



Baiklah mari kita belajar teknik bagaimana hendak merasai bola tenaga ini.  Mula-mula gosokkan kedua belah tapak tangan anda sehingga ia agak panas. (seperti dalam gambar di bawah).  Kemudian jarakkan tangan anda. Rapat dan renggangkan kedua belah telapak tangan anda. Janganlah pula rapat sehingga kedua telapak bercantum. Rasa dan fokus pada medan tenaga yang terbentuk di antara kedua belah tapak tangan tersebut.





Untuk mendapatkan hasil yang lebih baik, tarik dan tahan nafas ketika pergerakkan ini dilakukan. Anda akan merasakan seolah-olah ada belon anjal yang tidak kelihatan di antara kedua belah telapak tangan anda. Itulah medan tenaga yang terbentuk.  Semakin anda fokus anda akan dapat merasakan medanmedan tenaga wujud.  Andainya percubaan pertama gagal, cuba lakukan lagi dan pastikan anda fokus melakukannya.   Perlu diingatkan elakkan membuat latihan ini di kawasan berangin.  Kalau boleh lakukan di dalam bilik.  Selamat mencuba. tenaga tersebut menjadi semakin besar dan lebih nyata.  Itulah bukti yang menunjukkan bahawa



Seronok dengan perkongsian ini? Alhamdulillah. Saya ingin menjemput anda menghadiri Seminar Percuma Evolusi Minda.  Dalam seminar tersebut saya kongsikan pelbagai input yang menarik tentang minda dan tenaga minda. Bagaimana untuk mendapatkan apa yang anda inginkan? Pendedahan ilmu metafizik. Mengenali minda separa sedar dan kehebatannya serta banyak lagi input yang menyeronokkan dalam seminar percuma selama 3 jam ini.





Hubungi En. Yusmi untuk pengesahan tempat di talian 013-3778004 (TEL/SMS); ATAU isi borang untuk berdaftar secara online di web http://www.evolusiminda.com/seminar-percuma-em.html . Segala keterangan lanjut seperti jadual dan peta lokasi ada di sana. Jumpa lagi.. insyaAllah :)





















Artikel ini ditulis oleh Puan Hajjah Arina Abbas.  Beliau merupakan Moderator Evolusi Minda, iaitu badan yang memberi latihan serta seminar berkaitan kuasa minda.





Temui beliau di Seminar PERCUMA Evolusi Minda. Maklumat lanjut sila rujuk link di atas.













14 ulasan

Moncler Stores berkata...

Thanks for a further fabulous write-up, th is one particular continues to be book-marked.

the north face products berkata...

its up there buddy, around the first hyperlink, ..i hope that helps..

P90X DVD berkata...

For those who do notthoughts my asking, do you make terrific funds from th is weblog?

Cheap Ugg Boots berkata...

I have meant to write about something like th is on my blog and th is gave me an concept. TY.

ghd london outlet berkata...

Armin, I consider you forgot an is??? inside the picture headers, wherever it says Th is a NO. # worst id of 2009.???

ghd gift packs berkata...

Lovely get the job done. The creativity is marvelous, but extra so since the recycling aspect is so crucial and timely. Kudos to you Mark for these inspiring art.

cheap ugg boots berkata...

These kinds of ratings are overrated anyway.

UGG sale berkata...

Thought I'd remark and say cool theme, did you generate it on your very own? It really is really really good!

top weight loss program berkata...

At times I can't help but wonder about the best weight loss system. I are really into top weight loss program - what about you?

Aisha Tyler berkata...

Hello.This post was extremely fascinating, particularly because I was browsing for thoughts on this matter last Friday.

Roof Repair berkata...

Blogging like you do is such an art and you obviously have that skill here - I dont but I did find this that made me smile so maybe I can return the favour by making you smile too?If you choke a smurf, what color does it turn?

lawn berkata...

Awesome post . Cheers for, posting on my blog mate. I'll message you some time. I did not know that.

Doggy berkata...

Hola
Mejor imposible!
Doggy

Dougles berkata...

Greatings,
Completar el blanco?
Dougles