t>

Breaking News

Pertandingan ratu cantik yang halal.



Saya sebenarnya tak faham dengan mentaliti sesetengah penganut muslim yang jumud, kolot dan tipikal. Bagi mereka apa sahaja hiburan yang melalaikan umat islam akan mereka tentang habis-habisan. Bagi mereka apa sahaja perkara yang lari dari norma-norma keislaman akan mereka bantah habis-habisan. Tapi mereka lupa, bahawa bukan semua orang islam mahu menjadi islamik seperti mereka. Salah satu orang islam terbabit ialah saya sendiri. Saya sangat tidak suka kepada ciri-ciri islamik. Heh.

Baru-baru ini saya melihat ada beberapa rakan facebookers yang merungut isu pertandingan ratu cantik online yang diadakan melalui facebook dengan hanya uploading pic profile mereka. Hadiah? Saya tidak pasti ada atau tiada, tetapi apa yang pasti segala macam wanita yang mengangap bahawa mereka cantik, mereka akan sertai. Segala macam lelaki yang perasan bahawa mereka kacak, mereka juga akan sertai. Ini kan tak salah. Just for enjoy. Apa masalahnya pun kan? Yang sampai nak paste segala macam hadith, ayat Alquran dan larangan Allah swt apasal? Besar sangat ke larangan Allah swt daripada larangan kerajaan? Cuba bagitau sket?


Kalau pun korang berdiri tegak dan lurus di landasan islam, korang tak berhak nak halang kami berdiri di jalan yang sebaliknya. Kalaupun kami mempengaruhi orang lain untuk sia-siakan masa mereka, itu hak kami. Kalau korang melihat itu sebagai suatu masalah buat korang kerana korang sayangkan umat islam, apa ada kami kesah? Kalau kami sayangkan umat islam, in the first place kami takan buat kerja-kerja macam neh. So bukan urusan kami untuk memikirkan kasih sayang kami kepada mereka. Dan tiada pula termaktub di dalam akal dan ahti kami yang kami mesti hidup berlandaskan islam sepenuhnya. Lagipun korang sapa yang nak sibuk-sibuk nak halang urusan kami sekarang neh?

1. Ada tak kami guna duit korang untuk launch pertandingan neh?
2. Ada tak kami guna duit korang untuk manage group neh?
3. Ada tak kami guna khidmat korang untuk jadi juri dalam proses pemilihan pemenang?

Apa? Takde? So.. apasal menyibuk dan menyemak tak tentu hala neh weh? Apsal? Apsall? Apsallll...?


Lepas tue mula lah ada yang otak zero akan bercakap Allah swt tak suruh buat. Allah swt larang mempertandingan perkara-perkara seperti ini. Allah swt cipta manusia bukan untuk membanding-bandingkan kecantikan dan kekacakan sesama mereka. Kerana jika ini terjadi, maka wujudlah segolongan manusia yang merasakan mereka tidak cantik dan tidak kacak. Sedangkan Allah swt tidak pernah mendikriminasikan umat ciptaanNYA.

Halla halla halla.... mak enon ko potpet ngebang ngedebung dekat telinga aku buat apa? Sekarang neh kita orang punya pasal lah nak buat apa pun. Kerajaan buat pertandingan ratu cantik tue slumberland je apsal ko taknak halang plak? Segala macam majalah anjurkan pertandingan ratu cantik dan raja kacak slumberland je. Apsal ko tak halang plak? Apsal ko taknak ceramah kat telinga dorang tue? Apsal ko tak bawa segala macam hadith dan ayat Alquran kemudian curahkan ke dalam telinga dorang? Apa? Sebab kerajaan tak halang? Kerajaan tak sekat dan tiada peraturan undang-undang bahawa orang islam bebas berbuat apa-apa perkara yang menjurus kepada kemaksiatan? Hah.. tahu pun ko cakap macam tue. So bila kerajaan kami tak halang apa yang kami mahu buat, so sapa pula korang yang nak memekak bagai nak rak sekarang neh? 

Kesudahan nya, kalau korang nak berdakwah ke apa ke, pergi masuk masjid sana. FB tempat SO-SIAL. Kami nak SO-SIAL dengan cara kami sendiri. Kalau kami nak berhibur pun kami punya pasal. Kalau kami taknak ikut cakap Allah swt pun kami punya pasal. Dan kami tak heran dengan bala yang akan datang sebab negara kami malaysia bukan indonesia. ada faham!!!

Kepada mereka yang berminat untuk promosikan diri yang cantik dan kacak ada beberapa promotion untuk korang taw. Aku dah join banyak kali. Best sangat. Baca bawah neh ;


1. Korang hanya perlu masuk ke dalam group di atas. 

2. Korang hanya perlu komen banyak-banyak dan gambar korang akan terpilih.

3. Tetapi awas kalau korang nampak komen2 yang tak menyenangkan (macam copy paste hadith ke, ayat Alquran ke nasihat ke arah kebaikan ke) just ingore them and cepat2 alert admin sebab admin akan bagi hadiah dan invite korang ke satu group yang SECRET. Ini sangat WOW!

Dan jika masih terdapat manusia yang tak sayang jari, aku cadangkan korang klik link bawah neh, saksikan kebenaran sendiri di depan mata!! 


Akhir kata aku kepada GROUP INI dan INI berhentilah menyibuk dalam urusan orang lain atas nama DAKWAH! 

AMARAN : Artikel ini hanya KHUSUS kepada orang islam sahaja.




Ameno : Tiada manusia yang sempurna. 

50 ulasan

~hAKim ZaiLAn~ berkata...

mereka2 ni pasan smpai camni sekali ye..

Ahmad berkata...

menda ar ko ni? larangan Allah memang la lagi besar dari kerajaan....ko igt ape? kerajaan tu Tuhan ke?

ko nak enjoy2, aku tak kesah...just nnt jgn menyesal...

Allah kata ni, ko kata ni...ko igt ko tu lagi bagus dari Tuhan yg ciptakan ko ke?

fikir2 la sendiri...

Apa nk jd dgn zmn skang ni.. berkata...

Semoga allah melakhnat dorg ni..

Anonymous berkata...

wahai manusia
kita idup ad agama
kalo x nk ikut agama
npe anut agama 2?
sbb ad insan mcm ni la msia x lme lg bakal kne bala
kalo btol pn x kuat agama
jgn smpi kuar kn kenyataan yg merendah kn kuasa Allah

mmg sume org ad pndgn masing2
tp kne ad batasan
lbh2 lg psl agama
kalo x tau
jgn maen kuar fatwa sesuka ati

GelakBykSgt berkata...

Amar makruf nahi munkar. 'nuff said

oh jap, admin page tu mana paham bhs arab LOL yg dia paham bhs msia je, bhs omputih pun fail ms SPM HAHAHA!

Anonymous berkata...

aikkk??? apasal admin cakap lain ditunjuknya lain. dia nak sindir pihak berkenaan ke?? pedas kot sindiran dia..

Anonymous berkata...

salam bro...try tukar konsep lak...gya kiasan tu tnggi sangat..bile page ni dilinkkan ke page yg lagi popular, ramai yg baca kat page tu melenting dengan artikel2 yg diorang tak paham maksudnye..takut nanti ramai yg berpecah bila smpai isu2 senstif cnthnya bab roboh surau ari tu...

p/s : ingatkan rakyat malaysia dah batul2 cerdik...hehe

Anonymous berkata...

dh x reti beza kn baik ng buruk k??

Clockwerk berkata...

Astaghfirullahalazim..
Nauzubillah min zalik ...

mengucap banyak2 ...

sedikit terkejut dan sedih ...
bila nafsu dah menguasai diri dan bila hati dah cintakan duniawi ...
inilah yang terjadi..

Nauzubillah min zalik.. minta perkara mcm nie disisihkan jauh2 ...

ReJaM© berkata...

ha ha ha ameno, ko ni memang sesuai jd org umno keh keh keh

Anonymous berkata...

Jawatankuasa syariah berharap agar pertandingan ratu cantik diharamkan kerana ia merendah-rendahkan martabat kaum wanita yang mempunyai fikiran dan roh serta tidak seharusnya dianggap bahawa wanita-wanita ratu cantik ini hanya ada nafsu syahwat sahaja.

M. Faiz Syahmi berkata...

wahhhh.! cayalah ameno.!
ini baru keberanian dalam bersuara.!!
akal-akal macam ni lah yang kurang dekat malaysia sekarang ni.!
moga lebih banyak pemikiran macam kau hadir dalam rakyat-rakyat malaysia yang kolot ituh.!

chunli berkata...

LOL ... stengah org ni.. aku dah lama follow gak la blog nieh.. penulis skeptikal je.. jgn la cpt melenting lol lol..

Ndee_tganu berkata...

admin selalu menyindir dlm blognya. pada yg tak cuba memahami atau yg tak klik link yg disertakan tu maka mereka takkan faham mesej yg admin selitkan. masih ramai pembaca hanya menilai luaran sahaja tanpa menilai isi tulisan tersebut jadi seeloknya admin lebih berhati-hati agar tidak menimbulkan fitnah dan prasangka buruk terhadap admin, lebih2 lagi terhadap hukum Allah itu sendiri.

Anonymous berkata...

astaghfirullah..bwk2 la mengucap..jgn main suka je nk lps segala apa yg ade kt hati tu..sb mulut bdn binasa..
jgn la merendahkan kekuasaan Allah yg Maha dlm segalanya.sesungguhnya Dia lah yg Maha Besar n Agung.
kita kena ingat segala yg kt dunia ni sementara n pinjaman semata2.akhirat sana yg kekal..
renung2kanlah wahai saudara...

Anonymous berkata...

hah ye,
mmg hak korg nak buat dosa atau dajalkan org, samelah mcm hak org len kalau nak wak kianat kat family ko kn?
ske ati org la kalau nk kutuk2 family ko!

Anonymous berkata...

org2 mcm ni mmg ramai, akibat jahil, dia tak sdar dia mlawan agama. Tak mngapa biarkan saja, sbnrnya hati kecil dia pun tahu dia akan dihitung kelak... org bgini cakap pun tak guna, jgn mazir masa

Anonymous berkata...

admin menyindir la bodo apasal korang ni bengap mcm sial hah aku yg br 1st time baca pon faham korang x faham pastu maki mcm babi haram jadah pelaq kat sini..nah ambil balik dari aku yg chantek kt korang yg jumud.islam x ajar menghukum terus siasat dulu dgn teliti jgn terus serang.aku kalu boleh nak sula semua ustaz n ustazah yg suka main serang diorg ni patut dipotong lidah supaya x bawa imej islam yg burok.nasihat x betul,cara pun cam sial..gi mampos org mcm ni.buat aku menyingkak ngan korang yg jumud dan bodoh.

ArepChePha berkata...

Your statements,....almost make me cry. Macam mana ada orang yang mengaku Islam, boleh keluarkan statements macam nh. I do have friends who are enjoying their life, but their faith is still solid, about Allah's law, and the importance of Da'awah... Please, either you sit for a while and think back about what you wrote, and do repent to Allah, or just put away the title of Muslim in your life :(

Nur Areefah berkata...

alamak mcmana ada org yang boleh salah paham dengan artikel ni?depa tak baca betul2 nih..yang salah faham dengan admin, sila laa baca sepuluh kali ye kalau masih tak faham..

latest entry : jom masuk pertandingan ratu cantik yang halal

Anonymous berkata...

weyhh.. come on guys... ameno world ni dia cuma menyindir.. try read between the lines... u'll get it.. tq..

Anonymous berkata...

bgus la wak ni... brani... x ikut org...wak bwak pndirian wak sndri....bgus2... wak ske akn kcantikn....... tp kn sy ad cnfius skit.. sy nk tnya...
kata2 Allah mlibat kn dunia akhirat... kata2 kerajaan ,mlibat kn dunia tp ad smpai k akhirt..?? sy rsa x kn.. Allah ske akn kcntikan.. nabi pn ske akn kcntikan... itu fitrah manusia...gila la org tu lau x ske kn kcntikan dan wangi-wangian...
sy pn ske tnjuk kcntikan sy... tp bkn tuk sme org...only 4 my future husband.... sy jga dri hanya tuk dye... bgitu juga Islam.. mmulia kn wanita dgn mmbeza kn kafir dgn Islam.. manusia dgn binatang.. tp sy tgk wak ni plik skit la...wak mnyama kn manusia dgn kafir dan binatang...salah tu... Allah mncipta kn manusia sbaik2 kjadian..mkna nya..manusia mmg cntik...tapi kena lh mrendah dri... nmpk dh hilang sme sifat baik wak..rugi la camtu... Islam itu indah... dh d bukti kn scr saintifik dh pn... lau nk d lihat kdp latar blakang muslims y murtad.. hidup nya x trurus & x de knwledge sgt... brbnding dgn org y masuk Islam adlh dr golongan crdik pndai..krn mereka dh kaji knp dan mngapa d tetap kn sbegitu... tepuk dada , tnya imaan... wallahu'alam...

Anonymous berkata...

Apa masalahnya pun kan? Yang sampai nak paste segala macam hadith, ayat Alquran dan larangan Allah swt apasal? Besar sangat ke larangan Allah swt daripada larangan kerajaan? Cuba bagitau sket?


Bro, aku paham ko nak buat style sarcasm bro, tp cubela tapis2 skit, kalau bole jgn libatkan benda2 agama bro, aku jadi panas plak bila ko tulis ayat kat atas tu...aku ok ko nak sarcastic tp jgn libatkan hal agama!

FARISZ@AZ.Com berkata...

Hehe.
Ameno sekali lagi memahami dan menghayati jiwa Umno.
Ramai tidak faham tulisan kritis.
Kena fahami tersirat dan tersurat.
Ada antara kita persoalkan penulisan sarcastic sehingga melibatkan agama tetapi diam bila Islam diperlekehkan secara umum.Ramai yang salah faham sebab sekadar membaca tetapi tidak menyelidik.Cuba baca dan lihat link2 yang ameno letakkan di setiap tulisan.

Apa2pun harap admin letakkan sikit note penerangan dibahagian bawah sebab masih ramai masyarakat yang hanya pandai membaca dan melihat tersurat tetapi tidak pandai melihat tersirat.

Wallahualam.

7 berkata...

"kalau korang nak berdakwah ke apa ke, pergi masuk masjid sana." --- ayat org paling xde Iman. dakwah kat org yg dh soleh ape la sgt... konsep dakwah tu luas. salah ke org nasihat suh balik ke pangkal jalan. org yg dh betul jalannye buat ape nk nasihat lagi. just ingat memperingati...

budak kecil berkata...

sungguh lah lawak baca komen2 kat sini.
tuan tanah, tulis kat post title "......(sindiran)", baru diorang nak paham kot.
just my 2 cents.
haha.

Anonymous berkata...

to admin and who are related to:
kuasa ALLAH adalah SANGAT BESAR..
jgnlah dpermainkn dgn kta2 yg kurg sopan..sedarlah kita ni hidup krnaNya..
taubat..insyAllah, blum trlmbt lg..
kta bpsan dgn kbaikn..ini utk smua, dan jga dri sy sndri..
bjuang d ats nma Islam, kta msti mjga Islam itu sndri..bkan mcalarkannya..
fkirkan ya..
jika Islam itu agamamu, sedarlah Allah itu tuhan mu..
:)

Anonymous berkata...

oh gosh tiz is too much..

npa nak bangkitkan hal2 yg remeh mcm nyh??
obviously, ctuskan prgaduhan taw..
anywy smua org x perfect tp kta siapa untuk ckp bnda2 mcm nyh?

aq pling x suka ayat nyh:

arangan Allah memang la lagi besar dari kerajaan....ko igt ape? kerajaan tu Tuhan ke?

bro, go gets ur life la

Anonymous berkata...

freemason ini

demonvile berkata...

guys I think he's being sarcastic la..memule aq bace pon cam..gile ke ape die ni? Tp ble tgk blek..nmpk sindiran die tu...gud2

hahn2gurl berkata...

please laaa..
korang ne [especially yang anon2 ne]bru skali k bace blog ameno ne?..
da memang style die ne sarcastic gile..
sebelum nk kutuk k ape, sila refer dulu blog2 terdahulu..
ne blog die n ne style die..
kalo leh trime, go on..
kalo xleh trime, buat blog sendiri..

nway ameno, i like your style..
sadly, ramai lagi rupenye xleh trime the way you express your opinion..
so, mungkin benar seperti kata2 sahabat2 di atas..
ameno kene lebih berhati2 dalam berbicara bab agama ISLAM yang terchenta ini..
jazakallaahu khair..

Anonymous berkata...

dia just being sarcastic..nape ssah sgt nk fhm?????aduii....he already get his life..so u..pliz be smart la...dia just being sarcastic...budak kcik pon fhm...wat malu ja kmen kt sni klu xfhm....xpnah bukak blog dia ke b4 ni?

kembalilah berkata...

tak salah nak menegur... tegurlah dengan cara yang elok... tak perlulah sampai nak cakap hukum wajib ke, hukum haram... silap sebut, boleh jatuh kafir... hati-hatilah dalam setiap urusan...

Karolína Kurková berkata...

As a Newbie, I am permanently browsing online for articles that can be of assistance to me. Thank you

Roofing Philadelphia berkata...

Heh, youll survive somehow. Or Ill just paint something you want and youll buy that instead.

BioBasics berkata...

Oh my goodness! Its like you read my mind! You seem to know so much about this, just like you wrote the book in it or something. I think that you can do with some images to drive the content home a bit, but other than that, this is informative blog post. A wonderful read. I will definitely revisit again.

saya batu berkata...

perghh.. pedas giler....

nat berkata...

cara ko agak bagus...tp kalo sesapa yg baca xabis, msti dorang salah faham...hehe

Zero berkata...

ohai Ameno spambot2 sekalian alam ni tamau tapis ke?

Mrx berkata...

^_^ tu la... jgn salah faham sudeh... sape yg dah biase bace site nih mesti paham punye~

spoket berkata...

cayalah ameno....aku tergelak tgk komen2 org yg xpaham ngan konsep blog ko ni.nampak sgt diorang xpaham maksud2 tersirat yg ko selitkan.nice bro!

pol berkata...

berpesan-pesan dengan kebaikan dan
berpesan-pesan dengan kesabaran,

Anonymous berkata...

bg pembaca...Seremeh mane pun sesuatu perkara...fahamilah sedalam2nya...n bila xmemahaminya jgnlah hanya mengangguk dan menerima...agar x memalukan diri...
kpd ameno...Human have different level of acceptance...semua dikurniakan otak yang sama tetapi segelintir memiliki lebih usaha dan kematangan minda...so to be safe and spread of ill words...set the messages in the range of "average".

Anonymous berkata...

aduh la....cube la baca 2,3 kali
kalo xpaham baca lg
penulis bkn kate hukum kerajaan tu lg besar
ni org kate...pe ek?sarcasm
tapi ingat kne ubah sket kot penyampaian biar org xsalah paham
troskan usaha bukak mata orang ramai
n cuba improve lg pedas,lg bukak mata tp org xsalah paham em...boleh ke ek?
all the best

Anonymous berkata...

Allah akan menunjukkan balasannya kpdmu satu hari nanti.Pada saat itu barulah kau akan lihat kekuasaannya dan kau tak boleh lagi patah balik atau undur masa untuk membetulkan diri kau.Disaat itulah baru kau akan ingat Allah dan ibu yang telah melahirkan kau didunia ini.Bertaubatlah.

ADMIN TERBAIK berkata...

YEAHH....truskan "menyokong" bnda2x camnih...saya "sokong" anda dari belakang :p

TERGELAK berkata...

ha2..tergelak den tgk komen yg bg nasihat.org yg salah kat sini bkn ameno.beliau juz menyindir je 2..saya da pakai ayat paling skema dah nie.klu xfham lg,xtaw la.

wasabi berkata...

ohh.
kalu macam tu kerja DA'WAH disekat lahh ye.
xpelah.kerja DA'WAH lagi besar kott daripda event tu =]
gunalah facebook itu untuk kebaikan dan membaikkan =]

wasabi berkata...

'kalau korang nak berdakwah ke apa ke, pergi masuk masjid sana'
maaflah.xsuke statement ni.bukan kah bumi Allah ni luas?
Allah bukan ade kat masjid je tauu.
kat mana mana pun ade.
nak bawak ajaran Allah pun boleh merata rata pelusuk.sebab BUMI ni Allah yang punye, kan?
*betulkan statement saya kalau salah =]

wasabi berkata...

ameno.
kalau betul nak menyindir, tlglah nyatakan sket.
xkisah.tulis sikit kat bawah pun xpe [MENYINDIR]
jangan sampai ade org timulkan fitnah.