t>

Breaking News

Pijak Alquran ialah rahmat Allah swt.



Saya katakan kepada anda secara terus terang tanpa segan silu. Yang ini adalah artikel kejujuran saya. Yang ini adalah artikel mengenai orang jujur seperti saya haruslah dihormati tanpa bahasa caci maki. Atas nama demokrasi, saya wajar dihormati. Atas nama kebebasan bersuara saya mesti mahu diri saya dihormati. Atas nama hak asasi manusia saya benar-benar perlu dihormati.

Saya katakan kepada anda saya mahu mengajak anda, ya anda orang islam sahaja mari kita bakar Alquran. Bukan sekadar bakar, kita raikan dengan upacara pijak memijak. Ya, betul. Kita pijak Alquran dulu, lepas tue, kita lambung2, kita koyak helaian demi helaian dan kita raikan festival itu dengan upacara pembakaran Alquran secara besar-besaran, hapuskan terus Alquran dari dunia ini. Heh



Saya katakan kepada anda, Azwan ialah seorang yang gay. Dia ialah seorang yang jujur kerana berani mengakui diri sendiri sebagai gay di khalayak. Oleh itu marilah kita hormati kejujuran dia. Ya betul, dia jujur, dan dia gay.  Dan ramai yang admire kejujuran dia. Saya tak tipu. Admire dan respect kejujuran dia. Saya tak tipu. Malahan mengangap bahawa ia perkara yang wajar dipertahankan. Saya tak tipu.  Lihat contoh di atas. Saya tak tipu. Itu bukan troll. Itu benar. Dia sedang bercakap benar, jujur lagi amanah.  Saya admire kejujuran dia juga. Saya tak tipu. Tapi mungkin saya terbelit dek kata2 syaitan yang memaksa2 saya untuk hidup wild-wild-high dengan penuh kejujuran dan kebenaran. Lalu ada suara yang tiba2 terkeluar melalui speaker komputer saya ;




Jika anda berniat mahu buat perkara yang jahat, anda belum berdosa sehinggalah anda benar2 melakukan nya. Jika anda gay, songsang dan memiliki nafsu kepada kaum sejenis,  anda mungkin tidak salah sehinggalah anda benar2 melampiaskan nafsu anda kepada mana2 lelaki. Begitu juga perempuan dengan perempuan, ataupun lelaki dengan perempuan. Hukum nya lebih kurang, dosa tetap dosa, salah tetap salah. Ini bermakna, azwan ialah GAY,  dia mahu dunia mengiktirafkan dia sebagai GAY supaya dia bebas BER-AKSI seperti GAY,  sebab itu dia membuat pengakuan berani-sepak-Alquran.  Mengenali dia yang bernafsu GAY mungkin kita boleh terima, tetapi tidak kepada mengaksikan GAY. Dia tidak perlu mengakui kepada dunia bahawa dia ialah GAY, mungkin lingkungan terhad kepada persekitaran dia sahaja, itu mungkin mengecilkan skop negatism, tetapi mengakui kepada dunia, adalah seperti IBLIS mengakui kepada Allah swt bahawa IBLIS benci manusia. Manusia tidak boleh saling benci membenci, tetapi membenci perbuatan jahil, jahat dan kejam manusia itu tidak salah. Dan perbuatan yang jahil, jahat dan kejam itu selalu di dorong oleh iblis. Iblis benci manusia,  itu adalah normal bilamana manusia benci iblis semula. Hey, jangan salah faham. Azwan bukan IBLIS. Dan dunia bukan Allah swt. Tapi dalam dunia ada Alquran dan Alquran itu datang dari Allah swt. Heh.

Yang saya tahu saya bukan ustaz mahupun ustazah. Hey, saya juga adalah GAY! Lihat facebook saya, saya tak tipu, saya mengakui saya GAY! WOW! Ini sangat dasat! Tetapi saya tak seglamer azwan ismail dan saya sangat irihati. Oleh itu mungkin saya bingung. Apa dalam ISLAM ada liberalism? Ada Mahzab? Ada Hadhari? Yang saya tahu ketika saya dalam perut mak saya lagi, ketika saya berjanji dengan Allah swt mahu mematuhi perintah Allah swt [yang kemudian nya saya langgar ikut suka ahti saya] di dunia ini cuma ada ISLAM. Ia tidak sepatutnya wujud islam wahabi atau bukan wahabi. Ia tak patut ada islam liberal atau islam hadhari. Oleh itu dari mana perkataan2 tambahan ini muncul? Boleh saya namakan Alquran saya Alquran liberalism? Atau namakan Alquran saya Alquran Hadharism? Owh.. tidak boleh. Kenapa? Dan ada suara menyibuk mengatakan ini kepada saya ;

Alquran ialah Alquran, tak kira sejuta mana pun tafsiran yang wujud, isi kandungan Alquran tidak akan berubah sampai bila2. Yang berubah cuma isi tafsiran manusia. Manusia berbeza2, menghasilkan tafsiran dan penaakulan yang berbeza2. Dari mana kita mahu faham, manusia mana yang menafsirkan Alquran dengan yang paling tepat menurut tafsiran Allah swt? Allah swt memang hebat, tidak di binggungi kita, maka DIA hadiahkan kita dengan hadith, dan sunnah Rasullulah saw. [jangan lupa selawat]. Allah swt juga maha hebat, bila DIA tahu kita berusaha mahu mencari kebenaran akan dia permudahkan urusan kita. Syarat yang penting kena jujur. Dan jujur itu hanya layak di scan oleh Allah swt.


Anda faham? Saya faham sebab saya makan banyak kismis minda, tetapi dalam sel darah saya terlalu banyak zarah2 syaitan yang sentiasa menghasut minda dan kepala-otak-perbuatan saya. Saya seringkali diberitahu bahawa kita kena jujur. Ya, jujur ini sifat dan sikap Rasullulah saw kita. Kita nak ikut sunnah kan? So kita kenalah jadi manusia yang jujur. Tetapi saya tidak begitu berani mengungkapkan kejujuran saya dalam bentuk bahasa. Apatah lagi bahasa yang mana di fahami oleh kebanyakkan manusia di dunia ini. Saya lebih suka mengunakan bahasa haiwan, yang mana haiwan je faham. Hey, jangan salah faham, haiwan itu Allah swt yg ciptakan. Haiwan bukan hadir dengan sia2. Saya ada banyak sebab melihat haiwan sebagai contoh.


Ketika Qabil dibunuh Habil, gagak yang ajarkan cara untuk mengebumikan mayat manusia. Sapa hantar gagak tue? Allah swt. So Allah swt juga hantar haiwan untuk manusia melihat ia sebagai contoh. Siapa kata di dunia ini haiwan hanya memberikan contoh yang positivisma? Haiwan juga dihadirkan oleh Allah swt untuk beri contoh negatisma. Yang ada beza ialah akal manusia dalam menapis dan menerima maklumat. Hey, adakah itu sebabnya Allah swt suruh orang beriman agar menuntut ilmu? Saya dengar orang cakap iman dan ilmu kerana seiringan..

Ilmu lebih, iman kurang = pijak Alquran

Iman lebih, ilmu kurang = tak faham isi Alquran

Iman + ilmu = balance = Laksanakan Alquran

Worrrr.. itukah hasilnya? Patutlah..  saya faham kenapa bahasa kejujuran dalam Alquran di ungkapkan dalam pelbagai bahasa, tidak diterhadkan kepada satu2 bahasa. Hey, Allah swt, saya baru sedar. Dan tiba2, ada suara yang berpantun kepada saya ;

Kerana bahasa kejujuran dalam Alquran itu hanya ada satu. Apabila anda jujur, anda tidak memilih bahasa untuk melafazkan nya. Jujur ialah jujur. Alquran ialah bahasa kejujuran dari Allah swt sebagai tuan kepada manusia yang layaknya hamba di muka bumi ini utk memahami isi kandungan Alquran. Sebab itu walaupun Alquran di translatekan kepada berjuta2 jenis bahasa di dunia ini, hasil nya cuma satu. Hasil yang jujur. Iaitu Islam.

Namun apabila anda merasa sangsi dengan bahasa kejujuran anda, anda takut mahu meluaskan persepsi kejujuran anda, maka anda memilih bahasa. Ya betul. Memilih bahasa english untuk menjelaskan skop pandangan anda. Anda sangat tidak jujur disitu. Orang yang jujur, tidak memilih bahasa. Dalam bahasa apa sekalipun, dia tidak takut untuk melafazkan kejujuran dia. Ini terbukti dalam Alquran. Kerana Alquran itu jujur, maka ianya bebas di translatekan ke dalam pelbagai bahasa. Heh







Itu baru soal bahasa. Belum soal kejujuran dalam menghina Nabi saw. Ya, saya jujur. Ketika saya menghina Nabi saw saya juga jujur. Ketika saya menghina islam saya juga dalam berkeadaan yang sangat jujur. Ketika saya membuat persepsi saya juga jujur. Pada bila2 masa bila saya katakan arak itu halal, ianya halal berdasarkan kepada persepsi saya dan saya jujur.  Lalu datang seorang penceramah bebas, ya bebas bukan bermaksud bebas utk menyokong gay tetapi bebas untuk berceramah kat telinga saya yang syaitan selalu lepak sambil bisik2 manja, dia cakap ;

1. Nabi saw nikah dengan Aishah r.a.

2. Aisah r.a ialah seorang kanak2 perempuan.

3. Nabi saw dan Aishah r.a bernikah tetapi tidak tinggal sebumbung.

4. Sehingga Aishah menjadi perempuan yang akil-baligh pada usia belasan tahun, maka barulah Nabi saw tinggal serumah dengan Aishah [betulkan saya yang ini jika salah].

5. Aishah ialah calon isteri pilihan Allah swt.

6. Ada juga yang mengatakan ketika Aishah dinikahi Nabi saw Aishah r.a berumur belasan tahun.

7. Umum tahun umur 13 sekarang dah ramai remaja melakukan hubungan seks.

8. 13 hingga ke atas bukan kanak2 bagi tafrifan manusia, ianya dimasukkkan dalam label remaja.

9. Remaja dan kanak2 tidak sama erti.

10. Konklusi :

Jika Nabi saw menikahi seorang kanak2 maka kita tahu Nabi saw tidak bersetubuh dengan kanak2 tersebut sehingga dia baligh.

Jika Nabi saw menikahi seorang gadis, maka kita tahu zaman dahulu usia dan tumbesaran manusia memang jauh berbeza akibat evolusi zaman.

Seks antara lelaki dan perempuan ialah normal. Seks antara lelaki dengan lelaki ialah tidak normal. Tidak normal bukan kerana mereka lelaki dengan lelaki. Atau perempuan dengan perempuan. Atau tua dengan muda. Atau kanak2 dengan orang berusia. Atau tidak mengusik orang lain. Atau tidak menyusahkan orang lain. Tidak normal kerana ianya bercanggahan dengan hukum Allah swt. Dan tidak normal kerana mengusik ketentuan dan ketetapan hukum Allah swt. Hanya ada satu bangsa sahaja di dunia ini yang berani mencabar hukum dan ketetapan Allah swt. Bangsa yang berani itu ialah bangsa Iblis.

1. Lelaki + perempuan  = berkahwin dan buat seks. = normal.

2. Lelaki + lelaki = berkahwin/tidak berkahwin dan buat seks = tidak normal.

3. Perempuan + perempuan = berkahwin/tidak berkahwin dan buat seks = tidak normal.

4. Lelaki + perempuan = tidak berkahwin dan buat seks = tidak normal.

Allah swt tidak mencipta gay, lesbian, pembunuh, pencuri, penyamun, perogol ataupun penjahat. Apabila kamu memilih untuk menjadi jahat ia adalah kamu punya pasal, sebab Allah swt dah turunkan Alquran sebagai garis panduan. Allah swt dah lantik Nabi2 dan Rasul2 untuk membimbing umat manusia yang sering terkhilaf. Kesemua jenayah dan dosa terancang di atas dilakukan kerana menurut nafsu iblis. Jika IBLIS menguasai diri maka manusia akan hilang rasa malu, takut dan hormat kepada Allah swt dan Islam.

Fulamakkk.. panjang gila ceramah dia siotttt.. Sekarang neh aku nak cakap, aku takmo islam2 dan takmo agama2 neh. Kes closed. Simple. Tak pepasal ada budak terajang aku. Celaka ini budak. Woit lue perhaL nak men terajang2 neh? Dia budak lagi tapi sempat lah dia balas balik sergahan aku, dia cakap cam neh ;

Hotak sempit bengap bangang ko tue memang tak berguna. Sapa kata Islam ialah agama? Islam ialah cara hidup yang di tuntut dan dalam Islam ada agama. Bukan hanya agama malahan ada semua aspek. Ada faham?

Cisss.. aku tak peduli. Tengok bawah neh. Gambar Alquran. Jom budak2 yg sokong gay. Maksud aku aksi gay. Kita kasi bakar Alquran dan lenyapkan islam dari dunia. Hah? Apa? Tak berani????? Woittt kalau berani sokong gay kena berani bakar Alquran. Celaka punya manusia. Ingatkan berani sangat. Ingatkan jujur sangat. Tapi rupa2nya pengecut macam aku juga. Heh.



Ameno : Jangan salah tafsirkan perkataan jujur ikut acuan-kepala-hotak masing2. Jujur dalam melakukan kebaikan, okey. Jujur melakukan kejahatan atau ketidaknormalan ialah tidak okey. Dan jangan salah faham maksud ketidaknormalan itu pula. Tidak normal itu bermaksud apabila anda berani pijak Alquran dengan perkataan, tetapi tidak berani pijak Alquran dengan kaki anda sendiri. Heh. Calling2 lah enh kalau beria2 nak pijak Alquran, live lagi baik. Heh.

21 ulasan

shah lagi berkata...

weih ameno..

agak2 sikit ayat. aku bukan ckp pasal gay. tapi pasal tajuk ko tu.. dan cara ko guna ayat dalam entri ko ni. tau la ko suka perli.. bab2 politik takpe la ko nak sarkastik ke, satira ke, perli ke. tapi bab agama ni tolng agak2 sikit nak guna ayat perli. boleh menimbulkan salah faham (walaupun aku jelas mksd ko, tapi tu tak bermakna ia nya boleh).

apa pun kali ni aku kena sokong ko (berkenaan isu gay). mmg tak boleh blah dorang kata memang dorang dilahirkan gay so dorang ada hak. Paler hotak dia. itu pilihan dia bukan dia dilahirkan begitu. bahlol punye homo.

Ameno World berkata...

Pertama itu bukan ayat aku. itu adalah ayat gay.

kedua, aku hanya pelakon yang melakonkan watak gay.

tora berkata...

fuhh...byk gler isi t'sirat yg berguna!
thanks ameno!

G berkata...

nie namenye pusingan maut.....

hantu~~ berkata...

kalaux bace sampai abes mmg x paham langsung~~

shah lagi berkata...

hurm.. tapi aku tak nampak dia sebut ayat2 "Pijak Alquran ialah rahmat Allah swt". Memang betul diorang jadi gay menghina kejadian Tuhan tapi olahan ko tu mcm sgt ekstrem la. hurmmmmmmmmmmmmmmm.

excluded berkata...

haha.ak fhm mksd ko.bgs2.tp kdg2 ada org yg tak bace habis akan salah erti msg ko.aku mula2 salah fhm,tp bile bace smpai habis ak fhm ape yg ko nak smpaikan.trime kseh.

mona berkata...

yelah kalo bace sekerat mmg bahaye artikel ni.. utk naikkan rating nuffnang mmg bolehla tp utk sesinikal ini kpd org2 di luar sane tu, asenye agak bahaya..

Akeji Hiroshi berkata...

Laa, tak abes2 lagi isu "saya tak paham ape yang awak tulis. ohhh..."

yang dah faham, alhamdulillah laa. banyak point2 yg sangat best aku boleh tengok kat artikel neh.

kepada yang tak paham, rajin2 lah bertanya. malu bertanya sesat jalan. ada tak orang yang bertanya jalan dengan nada seperti ini? : "Woi! jalan ke rumah pak mat ikut mana hoi?! tunjuk arr betul2! bikin aku panas laa ngan ko neh mangkuk."

:)

far berkata...

Penulis, kalau iya pun nak perli, nak letakkan mesej tersirat, agak2 la kalau buat ayat tu... ingat, hukum mempersenda agama tu berat tau.

tak salah kalau tegur dalam bahasa yang elok tanpa berlakon jadi gay nak bakar pijak Qur'an dan sebagainya... astaghfirullah. bawak mengucap, jangan lupa dalam Islam, tiada istilah "matlamat menghalalkan cara". kita sama2 beringat..

... berkata...

style!! berhenti jantung baca,fikir sampai termenung baca artikel ni.

tumpang berkata...

"Ketika Qabil dibunuh Habil, gagak yang..."
pembetulan : Qabil membunuh Habil

Al-Quran mengisahkan cerita kedua putera Nabi Adam ini dalam surah"Al- Maaidah" ayat 27 sehingga ayat 32.

Free Burn Fat Report berkata...

Free Burn Fat Report Find out the 5 biggets problem people faced when trying to lose weight and how the #keyword# could help you overcome it!

dee psy berkata...

hidup ni bukan lama
tobat wahai gay...

aku berkata...

agak2 la ameno... buat lawak biar lawak yg munasabah. cuba jgn kaitkan gay dgn pijak alquran. gile betul ko ni. budak lagi ke dah baligh sgt?

Star berkata...

Salam.
Diharap perkara mengenai agama dipantau kembali gaya penulisan itu. Agama tidak boleh dibuat sesuka hati, perlu berhati2

khairunnisa' berkata...

huh..nak abez nafas..i got this one..but then,, agama bro..hti2 ckeeetttt..ok? Al-quran? bior sampai kiamat pun xkn brubah..nk dipijak ke, dibakar ke, di hape skalipun...xde yg dpt ubah..sbb, sume dh ade lam otak kte..kte dh kaji, dh ingat, dh hafal..wlo sampai xde 1 pun lgi Quran lam dunia ni,,Quran ttp ade lam dri kte...Islam sbg ad-din(way of life) keep on writing.. =)

mat sopi berkata...

i like...

Prostate Gland Problems berkata...

Great information! I’ve been looking for something like this for a while now. Thanks!

no name berkata...

better u change the title. hmm. suke bc ur blog. klu bab politik, leh kott guna ayat2 pelik. ni bab agama. kena hati2 la ckit. byk lg cara lain nk tulis. tp yg ni cm melampau ckit. sori kalau sy slh. juz my opinion

hasan berkata...

bro, aku kagum dengan karya dan penulisan ko. tapi aku berharap agar ko tak buat kontroversi secara tak sengaja dengan ayat2 ko ttg perihal agama. aku faham ttg apa yg ko cuba sampaikan, tapi aku minta agar ko berhati-hati dengan apa yg ko tulis. kerana, terlalu ramai org berfikiran "dalam kotak" yg mudah salah sangka bila terbaca penulisan ko. apa2 hal pon, aku mmg sokong ko dari belakang.