t>

Breaking News

Zina yang halal..

Lagi beberapa jam tirai 2010 akan dilabuhkan. Dan ianya akan diganti dengan tirai yang baru, iaitu tahun 2011. Bila buka facebook, twitter, berita2, paper online,  even blog sekalipun sana sini sibuk wish selamat tahun baru masihi walaupun diri mereka mengakui mereka muslim. Ketika tahun baru islam takde pula semeriah neh aku tgk. Pelik pula aku rasa. Rata2 siap bagi jawapan bebal kat aku cakap ini sambutan satu malaysia. Bagi aku, jika orang bukan islam nak sambut hak mereka, itu bukan persoalan, yang menjadi kerisauan ialah bilamana orang islam sendiri sibuk meraikan dengan bikin konsert yang tah hapa2 utk menwelcomekan tahun baru masihi ini. Daripada berdoa dan mengenang dosa2 tahun lepas, mereka amek alternatif dengan menyanyi dan berjoget mcm orang bangang depan tv.

Samada mereka jahil, bodoh atau bebal saya tak pasti. Yang pasti mereka tak peka dengan sensitiviti 'islam' sendiri. Tak payah nak bising cakap orang bukan islam hina Alquran kalau diri sendiri pun tak faham dan tidak mengamalkan isi kandungan Alquran. Heh

Tak percaya cakap saya? No hal. Boleh tengok bawah neh. Ini adalah petikan paper online. Baca betul2 apa yang saya gariskan tue. Nampak?



Jika PM kita pun sibuk nak sambut malam ambang tahun baru, apalah yang kita nak harapkan sangat pada rakyat yang jenis malas nak cari ilmu dan mengkaji 'islam' sendiri? Betul? Heh.

Ulama muda umno mungkin tengah sibuk tidur. Sampaikan PM nak celebrate ambang tahun baru pun dorang leh wat bangang lagi. Itu baru PM. Itu belum masuk hotel2 lagi. Ini belum masuk pub2 lagi. Ini belum masuk kelab2 mewah lagi. Cara mana mereka sambut tahun baru kita sama kita tahu. Yang rata2 sambut ialah orang2 islam pula tue. Yang ada anak pun sibuk melepak kat dataran merdeka tue. Aim mereka aku tak pasti, sebab ada yang sesetengahnya saja nak layan bunga api, ada yang berniaga nak cari rezeki, ada yang tersesat akibat traffic jam dan ada yang terpaksa kerja. Ini kategori manusia yang kita cakap sengaja, rela ahti, suka2 gila meroyan nak sambut tahun baru tanpa memahami apa itu tahun baru,  apa rasionalnya kita sambut tahun baru, apatah lagi relevant kah sambutan tahun baru ini kepada umat islam?

Dan ini ialah salah satu poster event untuk celebrate tahun baru. Tgk betul2.


Dah tgk? Sepertimana yang korang dan aku sedia maklum, untuk event mcm neh, bukan nya ada larangan terbuka untuk menyekat orang islam daripada menyemak kat pub2 or club2 macam neh. Tiada. Memang tiada. Orang islam mmg betul tak sepatutnya boleh masuk tetapi dari segi undang2 penguatkuasaan kita lemah. Langkah2 pencegahan itu tidak di perluaskan secara efektif. Kalau tidak, kenapa walaupun berkali2 tiap2 tahun baru meskipun ada rush demi rush, ambush demi ambush hasilnya masih di ambang ' negatif '? Masih banyak orang islam berpelesiran membuat zina sana sini. Masih banyak umat islam mabuk2 di malam tahun baru. Masih banyak umat islam layan dadah dan seks sana sini bebas sebebasnya.

Dan kebanyakkan premis2 yang menawarkan perkara seperti di atas mereka tak alert dengan sensitiviti umat islam. Bagi mereka keuntungan yang paling utama. Even kalau kena rush pun mana ada tokei2 premis neh mengelabah beb. Mereka steady meniaga macam biasa gak2 tiap2 hari. Tanpa rasa takut didakwa, kerana penguatkuasaan yang sangat lemah dan teruk. Ataupun mungkin ada yang kena beli? Pepandai lah lue fikir sendiri.

Apa yang aku pasti ialah, anak2 menteri pun ada yang terselit ketika meroyan nak sambut tahun baru neh. Kalau dah beria2 nak sangat nak celebrate tahun baru neh, kita ada kaedah yang lebih sopan dan ayu. Daripada terpekik terlolong kat pub2, hotel2 ataupun club2 malam even kat konsert2 anjuran kerajaan, ada baiknya kita habiskan masa melepak depan tv paling koman, manakala bagi yang rajin bolehlah menunaikan solat2 sunat/dengar ceramah kat tempat2 yg berdekatan.

Semua perkara di atas ini lah yang boleh kita simpulkan sebagai meraikan zina yang halal secara terbuka dan di buat besar-besaran pula tue. Ya betul. Tiap2 tahun juga begitu. Lepas habis konsert tajaan kerajaan, layan seks pula [bagi yang takde duit]. Bagi yang ada duit, bolehlah book kat memane pub dan enjoy clubbing. Bagi yang lebih mewah, siap anjur private party dalam hotel2 tertentu, dan lakukan zina all in 1 secara berkumpulan. Dan kebanyakkan dari mereka melayu/muslim meskipun bercampur dengan bangsa lain.

So what to do? Bila kerajaan sendiri galakkan perlakuan yang mendekati kepada perzinaan? Orang kata melentur buluh biarlah dari rebung tetapi neh terbalik, dah la suruh orang jangan berzina tetapi anjur perkara2 yang mendekati kepada zina, bila ada orang2 besar /anak2 menteri kena tangkap, mereka bebas tanpa diadili dengan undang2. Heh.

Apa pun bagi korang yang anti-zina boleh layan sini

Ameno : Aku tak wish tahun baru kepada sesiapa pun sebab macam aku katakan dari dulu, perkara yang sia2 kalau buat hasilnya sia2 juga. Heh.

14 ulasan

pudz berkata...

kesimpulannya nak sambut tahun baru pun jangan sampai buat maksiat! lebih baik buat benda yg lebih berfaedah...

Nasrul Najmie berkata...

Good Article!

shahir_JB berkata...

Am nye 1st Januari ialah sambutan tahun baru bagi Puak2 Kristian LAKNATULLAH_!!!!
sambutan tahun baru umat islam ialah pd 1 Muharram_
ALLAH dan seluruh isi langit dan bumi PASTINYA meLAKNAT mereka2 (org islam) yg meraikan tahun baru Masihi ini.
jika ragu,sila bertanya @ semak sendiri Firman,Hadith, dan jg Fatwa2 Ulama' Agung pd masa kini & silam.

kawan berkata...

Kesimpulannya, tak perlu sambut tahun baru pun takpe. Kalau nak buat azam, tak perlu tunggu tahun baru. Tiap malam sebelum tidur, berazamlah untuk sesuatu yang lebih baik untuk hari esok. Mungkin itu lebih berkesan dari sesuatu yang kita buat setahun sekali.

Maran berkata...

Sebenarnya tiap tahun aku sambut dengan rasa sedih bila tengok orang islam macam bukan islam....tak salah sambut tapi biarlah berpada-pada.. tak payah konsert tapi buat majlis baca yasin ka...tahlil ka... atau seumpamanya supaya tahun baru masihi juga berkat.....ini tak... dari seawal 7 malam dah lepak kat dataran merdeka... sembahyang kah mereka? bercampur bukan muhrim tak salah ka? sebab tu aku selalu tutup tv dan tidur awal supaya esoknya boleh bangun awal menunaikan tanggungjawab seperti selalu..

Syam berkata...

kalo boleh sambutan mcm ni patut nye di mansuhkan, kalo boleh hapuskan jew... ni laa punce zina/maksiat.... remaja mmg tggu kesempatan mcm ni la.... nanti bln 9 mesti byk kes buang bayi.... tiap2 tahun pon same, xkan xnmpk lg.... adeii....

x berkata...

err korang ada tengok tv x semalam? pm bagi ucapan dekat tv jela,,,, lagi 1,,, kalo ko ni betol2 nak berdakwah n syangkan islam sngat, nape tak kaco je program tu semalm,, nape x g kl cari orang2 yang nak masuk tu g dakwah,,, ni sekarang aku tengok asal hal2 islamic je ada je berbaur politik~

anti x berkata...

X, ko mmg bodohla.. x skolah...
cian mak bapak ko besarkn ko..

site berkata...

http://groupbenefitsvancouver.shutterfly.com Thanks for that awesome posting. It saved MUCH time :-)

haha berkata...

bagus blog ni. tapi bukan salah orang yg bukak pub. salah org islam yg masuk pub. cuba pikir balik. setiap umat islam ade akal untuk pikir. diorg tau mane baik mane salah. mane haram mane halal. klu dah nak buat jahat. pegi mane2 pun boleh buat. brape ramai sgt 'pihak penguatkuasaan' nak jage setiap pub kt malaysia ni. pepandai la lue pikir sendiri. ade otak. mane baik mane buruk. boleh pilih. bukan salah pm. bukan salah kerajaan. salah diri sendiri. cuba klu ade konsert. tp ta de orang pegi. agak2 ade lagi tahun depan?

khairunnisa' berkata...

post yang sangat membina dan berilmu. once again, mesti banyak yang terasa. but then, itu masalah dye orang lagi. hakikat tetap hakikat. tapi kan, kalau niat kita nak berdakwah, ada cara-cara yang Rasulullah dah anjurkan....insyaAllah hasilnya akan jadi lebih baik kalau kita ikut cara Baginda..apapun, post2 anda memang bagus.. =)

Anonymous berkata...

tunggu 8/9 bln lagi pesta buang bayi penuh didada akhbar

barber87 berkata...

Maaf la bagi sesiapa yang kata bukan salah PM, bukan salah kerajaan..betul, nak bendung masalah sosial, zina ni perlukan komitmen semua orang..dan betul juga, kalau kerajaan haramkan orang Islam masuk pub, disco tetap akan ada orang2 yang curi2 masuk..tapi adalah berbeza masuk dengan perasaan bersalah dengan masuk dengan bangga seperti xda apa2 salah..kalau kerajaan haramkan, bermakna sesiapa yang masuk adalah membuat kesalahan, dan boleh dihukum..kalau xsemua yang ikut pun mesti ada golongan2 yang xberani dan takut ditangkap..malu dapat, hukuman dapat, dosa pun dapat..yang penting ada pengurangan dari segi kunjungan orang2 Islam kat tempat2 macam tu..tapi sekarang ni ada ke larangan orang bukan Islam dari masuk tempat2 macam tu..??xda kan??ini bukan isu politik, tapi ini isu untuk semua kerajaan Islam kat dunia..jangan nak cari alasan compare dengan kerajaan Islam lain kalau dorang xbuat..apa salahnya kerajaan Islam kat Malaysia buat dulu, mungkin kerajaan Islam kat negara lain terbuka untuk ikut negara kita..bab sambutan tahun baru ni memang patut ditiadakan..seeloknya kurangkan aktiviti2, program2 yang menghimpunkan ramai orang di waktu malam kecuali kuliah2 atau ceramah kat masjid..bunga api xd pun xpe sbnarnya..time raya sibuk buat operasi cegah mercun n bunga api, tapi time sambutan di peringkat kebangsaan pun buat benda yang sama..so macam mana rakyat nak terdidik kalau tengok contoh macam tu..??

Hahaa.. berkata...

Sedih aku tgok dgn pyokong ameno..secara jujurnya nk tnya,ada ka cara ameno nie telah mbimbing umat islam(secara amnya para penyokong ameno sdri)?? & adakah cara ameno ni dipanggil mperjuangkn agama islam??

Ermm...x tahu la plak klu kerajaan ada ckp @ kluar memo yg org islam dibenarkn masuk sbb aku x pnh plak msuk utk tgok..tp klu btul la org islam dibenarkn bebas kluar msuk,buat apa ada rush @ ambush dilakukan plak???kompius jgk nie............hahaaaa