t>

Breaking News

Facebook berubah wajah lagi..

Satu tahun dekat berapa kali larh facebook nak berubah. Hari neh pun berubah lagi. Cakap terus terang neh kebanyakkan perubahan yang berlaku di facebook aku tak suka taw. Kadang-kadang tue lepas update version, tak pepasal maklumat ataupun privacy kita terdedah. Itu yang aku geram. Itu belum masuk lagi dengan beberapa kepeningan yang aku terpaksa tanggung angkara facebook.

Tapi perubahan yang terbaru berlaku kat facebook neh aku rasa aku cam leh terima.  Tengok kat bawah neh perubahan apa yang facebook buat ;













1. Ketika aku online fb tadi, aku nak pergi lah ke pages [ada S tue, heh] yang aku selia untuk update wall.

2. Peh tue aku check2 takde perkataan [ go to your pages ] = ini ialah ayat yang aku reka2 sendiri. Sebenarnya aku dah lupa apa yang tertera kat column tue. Heh. Taw2 je dah tukar kepada use facebook as pages.

3. Aku pun click lah benda tue, then terkeluarlah  seme list pages yang aku manage. Terpaksa aku rahsiakan atas sebab2 nak memisterikan korang. Heh

4. Peh aku switch dia jadi cam facebook asal aku [sebelum upgrade layout]. Memang best. Kiranya nama aku bertukar menjadi nama page yang aku manage lah.

5. Then aku gatal2 tekan benda alah lain. Dia kasi option untuk aku upgrade paparan layout fb aku.

6. Aku plak tanpa berfikir panjang macam selalu, men klik je.

7. Sebenarnya dia siap bagi warning sekali. Sekali aku setuju, aku takley revert ke paparan asal sampai ble2 pun. Lagipun paparan baru neh akan berkuatkuasa pada march 2011 kelak. Cepat atau lambat aku tetap akan terjebak gak la dalam ujikaji facebook neh.

8. Lepas klik dia jadi cam tue.

9. Jadi cam facebook yang aku pakai sekarang. Selepas upgrade layout. Aku tak suka siyes aku cakap. Tapi nak buat macam mana. Redha je lah. Padan muka aku. Heh

Yang best sebab fb aku leh kejap2 jadi page leh kejap2 jadi fb personal. Tapi tak best tang layout. Lagi satu aku tengok fb page neh leh merge dengan acc twitter setiap kali kita update twitter, fb page akan ikut update sekali. Itupun kalau kita letak hujung status twitter dengan #fb lah.

Aku belum terai lagi. Aku rasa tak best pula. Kalau nak update twitter dengan fb sekali lagi elok kekalkan nama sama. Heh

Ameno : facebook tak teringin ke nak tukar kaler layout?

8 ulasan

Lagi, Lahar Dingin Bunuh Penambang Pasir | Indonesia Search Engine berkata...

[...] Facebook berubah wajah lagi.. | Ameno World [...]

Puma Loco berkata...

Asal Jadi Camnie...... buad kaco do Facebook nie...

shah berkata...

tula.. nak komplen byk, barang free. redha je la kita jadi tikus makmal dia.

anonymous berkata...

alar, ko x tau ka mark zuckerberg tu buta warna..wana yg pling clear dia bleh tgok adlh wana biru..so klu dia tukar wana lain, kesian la dia..

grzybica skóry berkata...

Very interesting entry, I look forward to the next!

Car Gadgets Reviews berkata...

you truly most| certainly appreciate how you can carry a dilemma in order to easy to make the thought vital

final cut pro 7 serial number berkata...

i genuinely enjoy studying on this website, it holds fantastic blog posts.

slr camera reviews berkata...

i think you visited my website so here i am.