t>

Breaking News

Tahniah, Ashraff muslim selangkah berubah seperti wardina dan irma hasmie.

Rasanya ramai yang kenal kot pelakon ashraff muslim neh betul tak? Biasalah pelakon yang ada rupa neh jarang orang tak kenal hehehe.. kecuali aku. Kalau nak tahu dulu aku ada sedikit confuse lah. Aku fikir 

ashraff muslim = ashraff sinclair.

Dulu tue takde dulu sangat. Cuma sejak2 aku tengok drama dia kat astro aosis tue yang buat aku jadi kenal dia neh. Yang lawaknya walaupun aku tengok drama tue, aku siap ingat dia neh laki bunga cinta lestari. Hehehe.. rupa2nya bukan. Dia baru bertunang lah. Neh hah gambar pertunangan dia yang berlangsung semalam.


Apa2 pun yang paling terbaik sekali perubahan yang ashraff muslim neh buat ialah ;
1. dia takan berlakon pegang2 / peluk2 dengan perempuan. 

dia ada ke berlakon macam tue? Aku sebenarnya jarang tengok dia berlakon. hehehe..

2. dia juga takan bergambar rapat2 berpeluk2 berdua2 dengan perempuan bagi mengelakkan fitnah.

baguslah tue. Jangan bergambar macam sam shaezy [macam mana eja nama artis neh, aku lupa lah] dengan nora danish. Alahai.. artis bukan tak boleh jadi role model, boleh. Boleh popular + ikut jalan islam = cari rezeki halal apa. Cuma kena tahu kaedah yang betul lah.

Aku harap lah si rosyam noor boleh ikut jejak langkah si ashraff neh. Aku tengok rosyam selalu pegang2 artis wanita konon nya atas alasan nak menghidupkan watak padahal boleh ke menghidupkan watak sampai langgar hukum islam?

Apa pun aku salute dan respect perubahan asraff neh. Dia sanggup berubah dalam usia yang baru mencecah 29 tahun dan ketika nama dia sedang meningkat naik. Kalau lah ramai pelakon2 macam neh kat malaysia, aku percaya harakiri lah pelakon2 seksi di malaysia. Confirm!

Ini sekaligus boleh mematikan persepsi bahawa industri hiburan adalah lembah perzinaan. Padahal industri hiburan tue boleh dijadikan sebagai salah satu medium untuk berdakwah asalkan kena pada cara yang sesuai.

Semoga artis2 macam neh wujud lebih ramai lagi di malaysia. Kita tak perlukan artis yang tayang aurat dan berpeluk2 dalam drama untuk hidupkan watak tertentu.

Sozcyili : Sokong ashraff!

4 ulasan

mykhalis berkata...

di malaysia tidak ada pelakon yg membawa imej lelaki melayu islam gentleman,, lelaki gentleman ada,, sebab asyraf sendiri ada didikan agama.. dengan nama dia bawa ahrap ada berkat..muslim.. jgn cam artis ada nama islam kat namanya, tapi dia salahkan parents lak..

Seandainya semua lelaki sudah tidak berminat pada seks


koleksi artis seksi dalam majalah mangga

Jom anti PAS!!!??

..cik faTiha Tea'ah... berkata...

xsilap sy, ashraff akan berhenti seketika dari dunia lakonan sbb dy nk fokus kpd pusat perubatan islam yg baru dibukanya..

Tanpa Nama berkata...

"aku masih dara" - ade je pompuan tu peluk kepala ashraff time last2. mungkin time tu dia blum berubah kot.. ok, aku berbaik sangke..

sebenarnya Allah sygkan mereka yg bertaubat pada usia muda.. <3

Hakim Zailan berkata...

bangga ngan senior den nih..hahha
http://kimzai92.blogspot.com/2011/01/tak-sangka-si-ashraf-muslim.html