t>

Breaking News

Pakai tudung apa macam neh?


Alahaii..dah takde benda pelik ke nak buat? Ke dia nak jadikan tudung tue sebagai topi? Kalau ye baik pakai topi terus. Maaflah, awak bukan nak marah / menghukum / mengutuk melulu. Tapi janganlah buat macam neh. Mencemarkan imej islam itu sendiri. Bukan semua orang bukan islam faham pasal islam neh.

Dan disebabkan itulah ia boleh mengundang persepsi yang salah. Persepsi yang salah itu lah akhirnya akan makan diri kita balik. Sebab tue lah jangan dibuat lagi benda2 mengarut macam neh. Samada nak pakai, maka pakai elok2, ataupun gantikan dengan topi bila pemakaian dari segi baju tue dah tak tutup aurat kan. 

Mudah je kan? Jangan buat perangai macam di atas. Siyes sedih tengok macam neh. Hopefully rakan2 kita dari indonesia jangan marah. Kita bukan nak tegur dan marah bukan2 disini. Cuma nak bagitau perkara di atas neh tidak menepati syariat islam. Itu sahaja, maka tak perlu lah nak melatah ye. Sekian.

Nota : Gambar di atas diperjelaskan bahawa dia cuma nak tutup kepala. Dari gambar nampak macam dia pakai tudung, tapi niat dia sebenarnya nak tutup kepala je. Sila baca komen di bawah neh lebih lanjut. 

Sozcyili : Tudung bkn untuk tutup rambut, tapi tutup aurat. Apa guna rambut bertutup tapi aurat lain terbuka?

Tiada ulasan