t>

Breaking News

Pengeluar 'Bir Halal' Dinasihat Dapatkan Sijil Halal - Sah minuman itu halal!

Setelah berjaya mengelirukan umat islam dorang tampil buat muka tak bersalah dan memberikan kenyataan bodoh dengan slumber nya. Huh. Tah hapa-hapa! Baca bawah neh hah ;

Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia menasihatkan pengeluar minuman ringan malta atau 'bir halal' mendapatkan sijil halal daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) atau majlis agama Islam negeri (MAIN).
Pengerusinya Prof Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin berkata, ini bagi mengelakkan kekeliruan umat Islam selepas muzakarah jawatankuasa itu pada 16 dan 18 Jun lepas memutuskan minuman tersebut diproses bukan untuk tujuan pembuatan arak.
"Alkohol yang terkandung dalam minuman tersebut juga bukan terhasil daripada proses pembuatan arak serta dengan kadar yang sedikit dan tidak memabukkan adalah dibolehkan," katanya kepada pemberita, di sini, Isnin.

Semua neh hanya nak memaksa syarikat tersebut berlanggan dengan logo jakim. Almaklumlah logo berbayar. Itu sebabnya mereka mengelirukan umat islam. Masih tak nampak lagi ke konspirasi bodoh neh? Aku hilang respect lah pada mereka yang suka buat kecoh dan kelirukan umat islam.

Benda belum sah dihebohkan bagai nak rak. Tapi benda yang sah ada babi diselindungkan pula. Macam neh nak suruh kita respect mereka? Buang masa je. Mereka sendiri yang menyebabkan rakyat islam sukar nak mempercayai kewibawaan mereka. Belajar lah berubah wahai jakim. Utamakan kepentingan umat islam bukan nya duit boleh tak?

Sozcyili : Hampa dengan sikap mereka..

Tiada ulasan