t>

Breaking News

Ariff Alfian cakap dia takut pulang ke Malaysia!


 Saya bimbang dengan keselamatan saya namun ingatan saya masih dengan keluarga dan rakan-rakan di sana. Saya tak pernah mahu perkara ini menjadi berita utama,” katanya kepada akhbar itu. -mynewshub-

Owhh...

Takut rupanya nak balik Malaysia. Pasal keselamatan? Awat? Ada yang nak bunuh ka apa? Yeke ? Boleh percaya ke? Masa mak bapak dia datang ke dublin 8 kali kenapa ya Ariff  mengelakkan diri dari berjumpa dengan keluarga sendiri ? Apa pula alasan nya pada masa tue ye? 

Yelah.. masa tue kan di IRELAND bukan di Malaysia. Kalau dia bagi alasan bahawa dia takut pulang ke Malaysia dan disebabkan itu dia tidak boleh berjumpa dengan keluarga dia okey lagi.. tapi neh mak bapak dia sendiri sanggup menapak jauh2 datang ke dublin untuk bertemu dan berbincang dengan dia tapi dia sengaja pula mengelak.. kenapa?

Ha Ha Ha

Bagi alasan je lah ko. Walaupun sebelum neh ramai orang dah nasihatkan ko cara baik tapi ko still bagi lagi alasan defend diri sendiri. Pandai pula bagi alasan takut.. bila study main2, pinjam banyak2, masa tue tak reti pula fikir pasal takut? Yelah.. dah tentu2 risau kalau study main2 macam mana nak bayar hutang bagai kan? Tapi rileks je pun ko tak risau pasal takut. Malahan slumber jadi gay dan langgar fitrah manusia pun ko masih rileks.. tak takut pun? Hahaha.. 


Dan isu pinjaman pun ko nak SPIN bagai yer arif. Sebelum2 neh petronas pernah call dan cari arif banyak kali, cuba contact ko melalui pelbagai cara tapi ko sendiri yang mengelak lepas tue salahkan orang lain. Hidup ko hanya dipenuhi dengan alasan je lah arif. Itu pasal agaknya ko sanggup kahwin dengan lelaki lepas tue bangga2 lagi mengakui masih seorang islam sejati sampai ke mati, kan?

Takpelah, siapa tahu lepas2 neh dia bertaubat kan. Harap2 arif tak perlu lagi la kot bagi statement demi statement di media dublin tue. Kalau sungguh nak selesaikan masalah, balik terus jek. Tak payah cakap apa2. Tak payah nak alih isu lain. Balik dan selesai terus masalah ko. Especially dengan family ko. 

Dengar citer ko lari sebab taknak "diubati".  Bukan sebab takut. So tak payah lah nak reka alasan bagai lagi. Sampai ada pula yang defend ko cakap family ko buang ko larh.. apa lah.. wah2.. dah sendiri buat salah nak salahkan family  pula. 

Bagi pendapat aku, kekawan ko [orang yang cakap neh mengaku dia friend dengan friend ko] yang bercakap pasal neh hanya mendengar hujah dari sebelah pihak sahaja, iaitu ko. Hujah dari pihak family arif dan petronas depa tak dengar. So analisis dah jadi berat  sebelah. Aku sepihak dengan family ko. Bayangkanlah, sapa tak sedih kalau anak yang disayangi tiba2 sanggup buang family, buang pelajaran, buang negara demi menjadi gay? 

Lagipun memang ko sendiri yang lari. Ingat, ko sendiri yang lari dari family ko. So jangan nak bagi alasan takut lah arif. Aku betul2 menyampah melihat lakonan ko. Kalau ko tak bosan melihat lakonan ko sendiri pun, fikirlah perasaan orang lain juga. Bukan ko je hidup di dunia neh. Kami pun hidup juga. Dan kami, dah bosan.

Sozcyili : Gay islam? Yacks!